Hallo mensen,
Met mijn S60 ben ik een paar weken geleden tijdends de sneeuw van de weg af geschoven, ik heb een boom geraakt en ben doorgeklapt een slootje in. Resultaat: beide voorwielen afgebroken, wat plaatschade, achterdeur kappot, en achterwiel stond scheef. De voorbumper zat een schaafplek op van de boom, maar vooral de voorwielen hebben de klap opgevangen.
Nou werd het repareren van de auto waarschijnlijk te duur voor mij en dus heb ik hem als schadeauto verkocht.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe auto, en de S80 leek mij wel een mooie.
Nou had ik deze op internet gevonden: http://link.marktplaats.nl/325392017
Lijkt dit een goede keuze?
De km stand van 230.000 leek mij voor een volvo niet echt een probleem voor een volvo of is dit wel wat veel?
En hoelang gaat de automaat mee, is deze ook bijna aan zijn einde bij die kmstand?
En zijn er nog andere aandachtspunten bij deze auto?
Groeten,
Tom
Aanschaf S80
- Battlecruiser
- 8th Gear member
De prijs is in ieder geval netjes.
Let vooral op of alle electrische dingetjes het doen en of er geen alarmerende foutmeldingen door de boordcomputer worden gegeven.
Ook de wielophanging even checken bij een testrit: veel gekraak levert reparaties op.
Automaat is heel sterk: kan heel lang mee, als hij maar normaal zonder horten en stoten schakelt.
Wordt hij door een handelaar verkocht? Want hij is pas 22 feb. 2010 voor het laatst op naam gezet. Probeer dan in ieder geval die kilometerstand te (laten) checken via de NAP.
Let vooral op of alle electrische dingetjes het doen en of er geen alarmerende foutmeldingen door de boordcomputer worden gegeven.
Ook de wielophanging even checken bij een testrit: veel gekraak levert reparaties op.
Automaat is heel sterk: kan heel lang mee, als hij maar normaal zonder horten en stoten schakelt.
Wordt hij door een handelaar verkocht? Want hij is pas 22 feb. 2010 voor het laatst op naam gezet. Probeer dan in ieder geval die kilometerstand te (laten) checken via de NAP.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Volgens mij wordt ie verkocht zoals ie binnen is gekomen. Ziet er niet uit.
Zorg dat je vorige eigenaar te spreken krijgt.
Zorg dat je vorige eigenaar te spreken krijgt.
- chris_zweden
- 3rd Gear member
1999 Was toch het probleemjaar voor de S80? Zelfs geen ervaring met het oudere model. Waarom niet weer een S60? Die dingen zijn ijzersterk.
Nummerplaat voor zit scheef isverbogen, let dus goed op schade. Foto 1 en 2 zijn niet op dezelfde lokatie genomen (foto voor schade misschien?) Dat is sowieso altijd verdacht naar mijn mening.
Nummerplaat voor zit scheef isverbogen, let dus goed op schade. Foto 1 en 2 zijn niet op dezelfde lokatie genomen (foto voor schade misschien?) Dat is sowieso altijd verdacht naar mijn mening.
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
Beetje jammer dat ze afleveringskosten vragen 350 euro.
- paulh
- 4th Gear member
Afleveringskosten inderdaad vrij fors in vergelijking tot de vraagprijs ... ik vind het wel een mooie. En ik denk dat de eerste twee foto's wel ongeveer op dezelfde locatie zijn gemaakt (zie straatsteentjes) alleen vanaf waar de eerste foto gemaakt is, kan je de achterkant niet fotograferen.
Maar wel heel heel goed je ogen open houden, zoals altijd!
Succes!
Maar wel heel heel goed je ogen open houden, zoals altijd!
Succes!
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
-
- 2nd Gear member
Een probleem jaar?? wat voor problemen hadden deze dan?chris_zweden schreef:1999 Was toch het probleemjaar voor de S80? Zelfs geen ervaring met het oudere model. Waarom niet weer een S60? Die dingen zijn ijzersterk.
De reden waarom ik niet weer een s60 koop is omdat deze ver buiten mijn budget liggen. Van mijn verzekering heb ik niks gerekgen aangezien de auto slechts WA+ verzekerd was. Nou heb ik mijn auto voor 2500 als schade auto verkocht, en kan ik nog wat bijleggen.
- chris_zweden
- 3rd Gear member
Problemen staan in het S80 gedeelte. Valt me op dat het vaak om de eerste types gaat van de S80. Na 2003 hoor je er weinig over. In het S80 gedeelte staan een aantal topics met problemen, haast allemaal uit 98/99
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
Rica stage2
Rica stage2
- piotrV70
- 5th Gear member
- Rob Bakker
- 5th Gear member
Ligt er aan wat ze doen voor de afleverkosten.
beurt + compleets poetsen..... dan misschien, anders verdekte prijsverhoging
beurt + compleets poetsen..... dan misschien, anders verdekte prijsverhoging

S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
En wat ik ook niet begrijp is,als je een auto boven de 4500 euro koop daar dan krijg je pas bovag garantie,beetje heel gek keek net op zijn site en hij verkoop geen één auto boven de 4500 euro.
- denkweb
- 4th Gear member
- Contacteer:
Vraag in ieder geval op papier om een verklaring dat de airco en gasklephuis geen problemen kennen... scheelt je een hoop gedoe als het anders blijkt.
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
-
- 3rd Gear member
kortom, niet doen, als je alle reacties leest
dennis
dennis
-
- 2nd Gear member
Bedankt voor de reacties
Ik heb de auto niet gekocht, ik ben zelfs bij een heel andere auto uitgekomen.
Ik heb eergister een Chrysler 300M gekocht, heel wat anders dan Volvo.
Hij heeft er 200.000km op staan, en voor een 300m is dat ook niet veel. Op een Amerikaans forum heb ik er een gezien met 560.000 Mijl erop, deze auto's kunnen dus veel km's mee. Het rijden is totaal anders dan Volvo, dit is allemaal wat zweveriger, het stuur is ook niet echt direct maar het rijd wel fijn.
Op trekken doet hij wel een stuk beter als mijn volvo, een 3.5 V6 ligt er in en het verbruik is tot nu toe 1 op 8 in stadsverkeer.
De afwerking is wel wat minder dan Volvo, Deze knoppen voelen toch allemaal net wat minder aan, maar verder een erg fijne auto.
Parkeren en in de stad rijden is ook net wat moeilijker dan met de S60, hij is namenlijk 5 meter lang en net iets breder dan een Audi A8, maar dit went wel denk ik dan.
Ik heb de auto niet gekocht, ik ben zelfs bij een heel andere auto uitgekomen.
Ik heb eergister een Chrysler 300M gekocht, heel wat anders dan Volvo.
Hij heeft er 200.000km op staan, en voor een 300m is dat ook niet veel. Op een Amerikaans forum heb ik er een gezien met 560.000 Mijl erop, deze auto's kunnen dus veel km's mee. Het rijden is totaal anders dan Volvo, dit is allemaal wat zweveriger, het stuur is ook niet echt direct maar het rijd wel fijn.
Op trekken doet hij wel een stuk beter als mijn volvo, een 3.5 V6 ligt er in en het verbruik is tot nu toe 1 op 8 in stadsverkeer.
De afwerking is wel wat minder dan Volvo, Deze knoppen voelen toch allemaal net wat minder aan, maar verder een erg fijne auto.
Parkeren en in de stad rijden is ook net wat moeilijker dan met de S60, hij is namenlijk 5 meter lang en net iets breder dan een Audi A8, maar dit went wel denk ik dan.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Wel TOM, Proficiat met je aankoop en tot over een paar weken als je toch een VOLVO gekocht hebt....... :turn-l:
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
dus op naar het chryslerforum?
Volvo for life
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Contacteer:
Jammer dat het geen Volvo geworden is maar in ieder geval gefeliciteerd en veel plezier en veilige kilomers ermee gewenst !
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....