oliepeil nagekeken
tot mijn verbazing was dit te hoog.
koelwater is op niveau.
kan dit te maken hebben met regeneratie en er diesel in het carter terechtkomt,of zijn er nog andere mogelijkheden.
vrijdag gaat hij naar garage voor onderhoud
v70,2,5d,2000
oliepeil
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
En uiteraard met koude motor! Ruik ook eens aan de peilstok en vraag eens aan de mensen die de auto ook gebruiken of er mogelijk iemand zo vrij is geweest om olie bij te vullen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
ja ,een 15 tal km per dag op autosnelweg,behalve op de zondagen,doe ik ongev 100km
heb wel ergens gelezen dat als het regeneratieproces opstart en niet afgewerkt word er diesel kan lekken in motor.
ik heb nog nooit gemerkt dat dit proces uberhaubt al een keer is begonnen.
ik duw hem wel regelmatig op zijn staart bij optrekken,tot zo'n 4000 toeren en dan vliegt er achteraan natuurlijk wat uit.
heb wel ergens gelezen dat als het regeneratieproces opstart en niet afgewerkt word er diesel kan lekken in motor.
ik duw hem wel regelmatig op zijn staart bij optrekken,tot zo'n 4000 toeren en dan vliegt er achteraan natuurlijk wat uit.
- toppertje
- 6th Gear member
hoezo,regeneratieproces?wig schreef:ja ,een 15 tal km per dag op autosnelweg,behalve op de zondagen,doe ik ongev 100km
jou 2.5d heeft toch geen roetfilter af fabriek?
geen glans zonder wrijving