De laatste paar maanden heb ik regelmatig (eens per 2 weken) dat de motor (een V50 1.6D - 2007 met 60k km ) niet boven de 3000 toeren wil komen. Hij trekt dan ook heel langzaam. Wanneer ik het contact aan en uit zet, is het over. Er is dus wel mee te leven maar ik vind het wel vreemd.
Weet iemand wat dit is ?
gr. Frits
Niet boven 3000 toeren - 1.6D
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33125
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Noodloop, laat je egr klep na kijken!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 17.12.2007 - 08:31
- Locatie: amstelveen
Ik heb sinds vanavond exact hetzelfde. Auto komt niet meer boven de 3.000 touren per min. Ik krijg geen enkele foutmelding. Betreft een 1.6D uit 2006 met bijna 100.000 km op de teller.
Klopt het dat een storing aan de EGR klep geen melding geeft?
Waar mag ik op rekenen bij reparatie/vervanging?
Klopt het dat een storing aan de EGR klep geen melding geeft?
Waar mag ik op rekenen bij reparatie/vervanging?
- Delta
- 4th Gear member
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
- Locatie: N.H.
Staar je niet blind op de EGR het kan net zo goed een defect aan je roetfilter zijn. Laat ook je vacuumslangetje van je turbo goed nazien.
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
- Delta
- 4th Gear member
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
- Locatie: N.H.
Dwight,Dwight schreef:Zojuist weer een stukje gereden........niets meer aan de hand!?? Is dat reden tot extra zorgen of maakt het de diagnose juist makkelijker? Dat vacuumslangetje, is dat makkelijk te checken?
Lees dit topic even door daar heb ik e.e.a al eens besproken, staan ook wat foto's bij, succes...
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
- Exeres
- 6th Gear member
- Berichten: 2762
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 15:09
- Locatie: Het rustige Waasland
Heb het ook gehad. En bij mij bleef het de EGR klep te zijn. Beste is zo snel mogelijk naar de garage ipv er met te blijven rijden. Kan ook wat anders zijn, maar gezond is het zeker niet.
Hopelijk is het snel opgelost!
Hopelijk is het snel opgelost!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 17.12.2007 - 08:31
- Locatie: amstelveen
Ik heb inmiddels begrepen dat het vervangen van de EGR klep dikwijls voorkomt. Kan een ervaringsdeskundige ( of een werknemer van Volvo, hier op het forum aktief ) mij een prijsindicatie geven voor het vervangen van de EGR klep?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 17.12.2007 - 08:31
- Locatie: amstelveen
Vanmiddag de Volvo laten uitlezen door de dealer. Zelf meegekeken
Er kwam een melding over te weinig dieseldruk o.i.d. Er zijn allerlei slangetjes opnieuw vastgezet ( daar werd valse lucht aangezogen werd mij gemeld ) en het brandstoffilter werd vernieuwd. Dit moet volgens onderhoudschema iedere 60.000 km worden vervangen. Mijn auto staat nu op ongeveer 95.000 km. Was dus nog niet echt nodig maar werd wel geadviseerd.
Ter geruststelling: bij een Volvo die in de noodloop gaat is zelden sprake van een defecte EGR klep, wist de monteur mij te melden.
Afwachten maar. Mocht ik niet meer terugkomen in dit topic, dan is het probleem opgelost.

Ter geruststelling: bij een Volvo die in de noodloop gaat is zelden sprake van een defecte EGR klep, wist de monteur mij te melden.
Afwachten maar. Mocht ik niet meer terugkomen in dit topic, dan is het probleem opgelost.