Goed nieuws. Ik schreef al eerder dat mijn beschermkap van mijn afneembare trekhaak was gestolen, dat ik dit had gezien en dat dit door iemand, waarvan ik het type auto en het kenteken had opgeschreven, was uitgevoerd en dat ik alle feiten bij de plaatselijke politie in mijn naburige woonplaats had gemeld. Gezien de waarde van de beschermkap (Euro 25, en door Ben denigrerend ‘dopje’ genoemd), had ik in eerste instantie en met mij blijkbaar enige Forumleden niet verwacht dat er erg veel tijd zou worden besteed aan en resultaat zou volgen op de aangifte. Maar bij de aangifte, zoals ik al eerder aangaf, voelde de behandeling bij de aangifte uiterst serieus en informeerden men mij uitgebreid en vriendelijk. Dit gaf op dat moment toch wel enige hoop. :razz:
Nogmaals hulde aan het betreffende politiekorps, want inderdaad, gisteren werd ik dus gebeld door de politie (in het dorp aan de IJssel), met de mededeling dat de ‘dader’ zich bij hen had gemeld en dat deze dusdanig spijt had van zijn foute ‘actie’ dat hij de betreffende beschermkap met een fles wijn én een excuusbrief waarin de redenen/excuses van de daad stonden, bij hen had teruggebracht. Morgen zou ik alles in mijn eigen woonplaats bij het plaatselijke bureau kunnen ophalen. Men zou zorgen dat ik niet helemaal naar het naburige dorp zou hoeven komen. Service!

Vandaag dus inderdaad in de eigen woonplaats de beschermkap, een fles wijn en de excuusbrief opgehaald. Alles compleet zoals toegezegd. Maar wel even tekenen voor ontvangst.
Al met al een goede afloop (thans wel twee kappen, omdat ik reeds bij de dealer een nieuwe had besteld en opgehaald, maar ja, alvast een op voorraad dus voor toekomstige voorvallen), maar wel opgelucht dat een en ander door ‘tussenkomst’ van de helaas veel bekritiseerde politie is opgelost.
Mijn vertrouwen in de politie is weer optimaal. Dit goede bericht wilde ik jullie niet onthouden.
Met vriendelijke groet,
Fred