Al veel over gelezen, maar kan het bij mijn S80 niet vinden. Heb er originele xenonkoplampen ingezet, maar uiteraard de melding storing dimlichten gekregen.
Waar moet ik de shunt gaan zoeken? Achterin heb ik de shunts voor de achterlichten al gevonden.
Bedankt alvast!
Shunt koplampen bij een S80 mk1
- SanMercury
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24.12.2006 - 00:19
- Locatie: Houten
Volvo V70 TDI automaat
Volvo S70 TDI
Volvo S40 G3
Volvo 440 2.0i
Volvo 740 Turbo
Volvo S80 T6
Volvo 480 GT Turbo 3x
Volvo 240 Super Polar
Volvo S70 TDI
Volvo S40 G3
Volvo 440 2.0i
Volvo 740 Turbo
Volvo S80 T6
Volvo 480 GT Turbo 3x
Volvo 240 Super Polar
- SanMercury
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24.12.2006 - 00:19
- Locatie: Houten
Misschien is dat een optie; het liefst heb ik dat de koplampen helemaal niet meer controleerd worden. Dat kan toch ook?
Volvo V70 TDI automaat
Volvo S70 TDI
Volvo S40 G3
Volvo 440 2.0i
Volvo 740 Turbo
Volvo S80 T6
Volvo 480 GT Turbo 3x
Volvo 240 Super Polar
Volvo S70 TDI
Volvo S40 G3
Volvo 440 2.0i
Volvo 740 Turbo
Volvo S80 T6
Volvo 480 GT Turbo 3x
Volvo 240 Super Polar
- SanMercury
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24.12.2006 - 00:19
- Locatie: Houten
Volgens mij kun je wel de controle functie omzeilen, door het gat dusdanig groot te maken. Klopt dat?
Volvo V70 TDI automaat
Volvo S70 TDI
Volvo S40 G3
Volvo 440 2.0i
Volvo 740 Turbo
Volvo S80 T6
Volvo 480 GT Turbo 3x
Volvo 240 Super Polar
Volvo S70 TDI
Volvo S40 G3
Volvo 440 2.0i
Volvo 740 Turbo
Volvo S80 T6
Volvo 480 GT Turbo 3x
Volvo 240 Super Polar
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Klopt. Staan wel wat plaatjes van op dit forum, zoek maar op "xenon" en "shunt". Als je vervolgens een 8K2 weerstandje over het ontstane gat soldeert dan heb je je controlefunctie weer terug, maar dan zonder onterechte foutmelding.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Dat werkt helaas niet altijd; ik heb met meerdere weerstandswaarden geëxperimenteerd maar de melding bleef. Uiteindelijk maar helemaal weggelaten; als er een Xenon-lamp kapot is zie ik het toch wel....Marc O. schreef:Als je vervolgens een 8K2 weerstandje over het ontstane gat soldeert dan heb je je controlefunctie weer terug, maar dan zonder onterechte foutmelding.
Hier staat overigens een plaatje van de plek waar de shunt zit:
http://www.carlight.nl/nl/antwoord.php? ... 78217cb8d2
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Als je het gat op die lokatie boort dan heeft het weerstandje inderdaad geen nut. Het schijnt dat als je hem op een andere plaats doorboort (foto's staan eveneens hier ergens op het forum) dat het dan toch zou moeten werken. Van de andere kant; regelmatig een rondje om de auto lopen om te kijken of alles functioneert is ook niet verkeerd.Rob2u schreef:Dat werkt helaas niet altijd; ik heb met meerdere weerstandswaarden geëxperimenteerd maar de melding bleef. Uiteindelijk maar helemaal weggelaten; als er een Xenon-lamp kapot is zie ik het toch wel....Marc O. schreef:Als je vervolgens een 8K2 weerstandje over het ontstane gat soldeert dan heb je je controlefunctie weer terug, maar dan zonder onterechte foutmelding.
Hier staat overigens een plaatje van de plek waar de shunt zit:
http://www.carlight.nl/nl/antwoord.php? ... 78217cb8d2
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)