Tweedehandsje

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vOlOv
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 02.07.2005 - 19:23
Locatie: Leiden

Hallo allemaal,

Kom zelf niet vaak in deze sectie van het forum, maar wellicht komt daar verandering in. Ben aan het overwegen een tweedehands S40 te kopen met 100k op de klok uit 2002 (volgens mij Phase II, dat kon ik aan de sidemarkers vooraan snel zien heb ik hier geleerd :P )

Ik zoek nu naar tips mbt het aankopen van een S40 op gas (Bi-Fuel). Af fabriek op gas ingesteld leek me beter (is maar een gevoel hoor). Alle tips & ervaringen mbt deze auto zijn welkom! Wie weet stel ik deze zomer dan de 2de Volvo uit onze familie voor hier op het Forum.

Ps: idd besmettelijk virus 8)
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

Afbeelding
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

De bi-fuel is een goede keuze. Alleen is het moeilijk om hier aan te komen. Je ziet ze niet zo heel veel. Dit komt doordat je bij aanschaf bpm over de lpg installatie betaald en achteraf inbouw niet. Mijn vader heeft een v40 bi-fuel (zie het topic onder mijn volvo) en deze bevalt erg goed. Geen problemen met de lpg installatie, zelfs in de winter niet.
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Voor een phase 2 zou een bi-fuel wel beter moeten zijn dan achteraf inbouw, dit omdat de bi-fuel een aangepaste kop heeft. Is ook al heel veel over geschreven hier, dus nog even verder zoeken in dit forum ;)
Gebruikersavatar
vOlOv
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 02.07.2005 - 19:23
Locatie: Leiden

Volgens mij was de installatie vrijgesteld van BPM destijds. Heeft iemand een idee welke kosten er (naar verwachting) komen vanaf de 100k. Gaan er zo'n 30.000 km p/j mee rijden. Kruipt ook de diesel weer naar boven...
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

Afbeelding
Gebruikersavatar
vOlOv
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 02.07.2005 - 19:23
Locatie: Leiden

menjo schreef:Voor een phase 2 zou een bi-fuel wel beter moeten zijn dan achteraf inbouw, dit omdat de bi-fuel een aangepaste kop heeft. Is ook al heel veel over geschreven hier, dus nog even verder zoeken in dit forum ;)
Had idd al gezocht en veel gevonden mbt bI-Fuel, voornamelijk mbt de V70. Zocht nu echt naar info mbt de S40. Toch een andere auto leek me...
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

Afbeelding
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

Dan zou ik voor de Diesel gaan bij zulke km/per jaar. Want qua rij eigenschappen heb ik toch liever de diesel. Trekt veel pittiger op.
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
jedda
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 13.01.2006 - 01:41
Locatie: utrecht

Hallo,ik heb een s40(115pk) eind 1998 model 1999 met lpg3 in 2003 gekocht met 68000 km op de teller.Inmiddels 140000 en geen problemen met lpg3 installatie.De daeler heeft direct deze installatie erin gezet bij aanschaf door eerste eigenaar. Als je meer dan 12.500km rijdt dan rijd je denk ik op den duur goedkoper dan diesel.Wel trek ik niet fors op en rijd rustig.Op de duitse autobahn zeg maar continu 170 a 180 km/u vaak vier a vijf uur achtereen zonder probleem,natuurlijk neemt ie wat meer lpg tot zich,dus 1op 9.1.Ik ben dik tevreden.het enige dat vervangen is in garantietijd het ledje om om te schakelen naar benzine.Ik zocht via internet naar een volvo s40 lpg3 met used car label ivm met lpg3 omdat ik hoorde als er wat aan de knikker is met de lpginstallatie en zonder garantie het een dure rekening wordt .Ook liet ik de auto keuren bij Anwb en de gasinstallatie bij een erkend gasinbouw bedrijf.Belasting lpg3 voor provincie utrecht 62 euro p/m Succes met je aankoop.
groeten Jedda
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

een bifeul kop zegt ook niks,gaan ook stuk!
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Ramon&Ramon schreef:een bifeul kop zegt ook niks,gaan kan ook stuk!
klein detail maar een wereld van verschil. :wink:
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Kunnen stuk gaan:):):)
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Diesels toch ook?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

een diesel op LPG?:)
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Zal ook vast wel snel stuk gaan
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Weet wel zeker:)
Nigel
2nd Gear member
Berichten: 231
Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Dat kan ik zelfs voorspellen :o)

Vind het wel apart dat er nog steeds zo'n naam aan G3 kleeft.
Ik ken ondertussen zoveel voorvallen met diesel die mij van de diesel afhouden :P
De turbo of electronica daarbij die steeds stuk gaat, lekke koppakkingen, knappende zuigerveren. Allemaal typische VAG-dieselkwaaltjes, die veelal duurder zijn dan een nieuwe/andere kop bij G3...

Daarbij zijn de minder-nieuwe diesels (zelfs van PhaseII S40) niet erg vlot en erg rumoerig. Zo vind ik de 1.9TD van Volvo in de PII S40 niet zo prettig rijden als de 1.8i op gas die ik nu rijd..

Tuurlijk die nieuwste diesels zijn heerlijk, maar tegelijk ook kwetsbaar (die nieuwere 200bar injectoren..) en kostbaar. Misschien komt de aversie tegen G3 ook voort uit een angst de verkeerde keuze te hebben gemaakt met je diesel.. iedereen moet z'n aankoop ook naderhand voor zichzelf verdedigen natuurlijk (net zoals ik nu voor m'n G3 auto'tje doe ;) ).
Gebruikersavatar
vOlOv
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 02.07.2005 - 19:23
Locatie: Leiden

vOlOv schreef:Hallo allemaal,

Kom zelf niet vaak in deze sectie van het forum, maar wellicht komt daar verandering in. Ben aan het overwegen een tweedehands S40 te kopen met 100k op de klok uit 2002 (volgens mij Phase II, dat kon ik aan de sidemarkers vooraan snel zien heb ik hier geleerd :P )

Ik zoek nu naar tips mbt het aankopen van een S40 op gas (Bi-Fuel). Af fabriek op gas ingesteld leek me beter (is maar een gevoel hoor). Alle tips & ervaringen mbt deze auto zijn welkom! Wie weet stel ik deze zomer dan de 2de Volvo uit onze familie voor hier op het Forum.

Ps: idd besmettelijk virus 8)
Alle bedankt voor de reacties, ik heb toch wel wat meer vertrouwen in G3 dan dat ik van sommige hoor om me heen alleen mbt ons nieuwe "familielid", dat gaat helaas niet meer door :( vanwege baanwisseling :)
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

Afbeelding
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Een S40 Bifuel?
Gebruikersavatar
vOlOv
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 02.07.2005 - 19:23
Locatie: Leiden

Ramon&Ramon schreef:Een S40 Bifuel?
of diesel, had ook gekund. Het was dan waarschijnlijk de 105 pk geworden.
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”