Wie bouwt het blok

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Rutger
4th Gear member
Contacteer:

Ben eens nieuwsgierig en heb wel gezocht (niet al te intensief), maar het 1.6D blok, wie bouwt dat eigenlijk?
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik vermoed dat Volvo dat doet.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Rutger
4th Gear member
Contacteer:

Ja? Is het geen platform die weer ergens vandaan komt? Zoals vroeger met de 1.9tdi? Ik weet het niet vandaar mijn vraag...
Rutger
4th Gear member
Contacteer:

hmm

Of course, technological changes abound within the new model, the Ford-PSA engine is a gem that is rated at 110bhp (PS) and is assembled at Ford, Dagenham. Already renowned for its relative smoothness and first-class torque delivery, the engine's strengths are aided by various aerodynamic alterations that provide the V50 with a significantly sportier stance. A 10mm lower ride height, while not fouling speed-humps, does hunker the car towards the tarmac and aid its air-penetrating qualities.

http://www.whatgreencar.com/news-item.p ... IVe-review

Dus een Ford-PSA blok.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

het is een PSA Ford coproductie, ik verwacht dat het blok in Skövde Zweden gebouwd wordt
Volvo for life
Grootje
3rd Gear member

Volgens mij van de PSA groep. En dat Volvo er zelf nog wat kleine aanpassingen aan doet. Het zou ook kunnen dat ze het onder licentie van de PSA mogen doen.
peters54
2nd Gear member

The PSA Group sells a variety of diesel automobile engines with the HDi (High-Pressure Direct Injection) designation. Earlier versions were exclusive to Peugeot and Citroën. In 1998 PSA agreed to form a joint venture with Ford Motor Company regarding production of new diesel engines. That partnership makes identical engines available in a variety of car models and marques. The engines are produced in production plants in the cities of Trémery and Douvrin in France and Dagenham in England, as part of the agreement with Ford Motor Company.

One half of the group's production of car is fitted with a HDi diesel engine, totaling to approximately 1.8 million vehicles per year (2007).

As a result of a cooperation between BMW Group and PSA, the MINI One D and the MINI Cooper D are also fitted with PSA-made HDi engines. [1]

[edit] 1.6
The 1.6 L (1560 cc) Diesel is part of the PSA/Ford DLD family and is properly called the DLD-416. The 107 bhp version of this engine can be ordered with an unprecedented variety of car models representing either side of the motoring spectrum, ranging from the MINI Cooper D to the Volvo S80 1.6D DRIVe.

BRON: http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_HDi_engine
Skollie
2nd Gear member

Zelfde verhaal geldt volgens mij voor de 2.0D.

Ik vraag me echter wel af of er toch nog verschillen zijn. Ik begreep van een ford dealer dat de tdci blokken zoals ford ze noemt vaak problemen hebben met de verstuivers. Hier heb ik bij mijn vorige auto en dus dealer (peugeot) nooit iemand over gehoord.

Ik had in mijn peugeot 407 2.0 hdi (2004) ook een lager verbruik. De 2.0 d in mijn C30 (2007) reageert iets feller, trekt beter door boven 3000, loopt bij gas bijgeven iets nagelender, op contstante snelheid weer stiller dan de peu.

Zou dit in de verschillen kunnen zitten of, zoals ik het verhaal begon, zijn die er niet. Blokken en toebehoren zien er onder de motorkap zonder plastic afdekking erg gelijkend uit.

Groet S
C 30 2.0 D 07' zwart momentum.
S 60 D5 Drivers Edition geartronic silver 08'
V50_2.0D
2nd Gear member

Volgens mij zijn er nauwelijks verschillen tussen de modellen van Ford en Volvo.

Bij Ford heten de huidige 1.6D en de 2.0D inderdaad ook nog TDCI. De problemen met verstuivers (veroorzaakt door een waardeloze brandstofpomp) komen voor bij de oudere generatie TDCI blokken. Dat zijn totaal andere motoren, welke door Ford zelf ontwikkeld zijn. O.a. gebruikt in het eerste type Focus en derde type van de Mondeo. Ondergetekende heeft aan der lijve ondervonden hoe betrouwbaar de brandstofpomp van dit type is :? De pomp laat fijne metaaldeeltjes los, welke de verstuivers grondig om zeep helpen. Bij de nieuwe PSA blokken, zoals ook in onze Volvo's, is daar geen sprake meer van.

De 1.6 en 2.0D, zijn identiek aan de TDCI's in de vierde generatie van de Ford Mondeo (vanaf 2007) en de tweede generatie Ford Focus (vanaf 2004). Voor zover ik weet zijn ze ook identiek aan de HDI's in bepaalde Peugeot modellen, maar van Peugeot weet ik verder niets.

De blokken zijn volledig identiek, er zit dacht ik wel verschil in de spullen die aan het blok zitten, zoals waterpompen e.d.
Skollie
2nd Gear member

Dank voor de bevestiging en extra info.
Ik heb toevallig net op een ander topic over een roetfilter gereageerd. Tijdens het typen begon ik mij af te vragen of onze huidige versie van de 2.0 d nog steeds gebruikt maakt van de brandstof toevoeging zoals die op mij vorige peugeot 2.0 hdi zat.

GroetS>
C 30 2.0 D 07' zwart momentum.
S 60 D5 Drivers Edition geartronic silver 08'
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

@ skollie, ja er wordt nog steeds een additief gebruikt
kawaman
5th Gear member

Dat additief, is dat alleen nodig voor de modellen met roetfilter?
En wat "doet" het eigenlijk?
Erik

S60 T5 R-design
codriver
3rd Gear member

V50_2.0D schreef:Volgens mij zijn er nauwelijks verschillen tussen de modellen van Ford en Volvo.

Bij Ford heten de huidige 1.6D en de 2.0D inderdaad ook nog TDCI. De problemen met verstuivers (veroorzaakt door een waardeloze brandstofpomp) komen voor bij de oudere generatie TDCI blokken. Dat zijn totaal andere motoren, welke door Ford zelf ontwikkeld zijn. O.a. gebruikt in het eerste type Focus en derde type van de Mondeo. Ondergetekende heeft aan der lijve ondervonden hoe betrouwbaar de brandstofpomp van dit type is :? De pomp laat fijne metaaldeeltjes los, welke de verstuivers grondig om zeep helpen. Bij de nieuwe PSA blokken, zoals ook in onze Volvo's, is daar geen sprake meer van.

De 1.6 en 2.0D, zijn identiek aan de TDCI's in de vierde generatie van de Ford Mondeo (vanaf 2007) en de tweede generatie Ford Focus (vanaf 2004). Voor zover ik weet zijn ze ook identiek aan de HDI's in bepaalde Peugeot modellen, maar van Peugeot weet ik verder niets.

De blokken zijn volledig identiek, er zit dacht ik wel verschil in de spullen die aan het blok zitten, zoals waterpompen e.d.
Ik had bij mijn vorige V50 2.0D 2004 bij 171.000 zowel de hoge drukpomp als 4 injectoren defect en bij mijn huidige V50 2.0D 2007 (MY 2008) bij 164.000 km de hogedruk pomp defect.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”