Hallo,
Ik ben in het bezit van een V40 1.8 automaat van 1998. Ik ben zeer tevreden over de auto. Mijn rijstijl kun je typeren als rustig en het verbruik is gemiddeld 1 op 10 a 11. Is dit gemiddeld?
Verbruik V40 automaat
-
- 1st Gear member
Is een prima waarde. Ik haal dit ook met een 1.8 schakelbak. Normaal geeft een automaat een slechter verbruik. Heeft de motor wel voldoende power voor een automaat. als ik met een schakelbak een beetje wil doorrijden moet ik toch wel een ca 3000 toeren voorhanden hebben. Hoe gaat dit met een automaat?
V40 1.8i Europa 1998
S80 / 2,4l / 170 pk / dark grey pearl
S80 / 2,4l / 170 pk / dark grey pearl
-
- 2nd Gear member
Automaat schakelt normaal bij 2000/2500 toeren, geef je meer gas dan schakelt hij steeds later. dus bij langzaam optrekken zit je bij 55 km/u al in de hoogste versnelling, bij volgas in sportstand schakelt hij bij 120 naar de hoogste versnelling met de toerenteller tegen het rood.
Fijne automaat vind hem wel soepeler rijden als je het gas wat dieper intrapt (schakelt hij soepeler)
Fijne automaat vind hem wel soepeler rijden als je het gas wat dieper intrapt (schakelt hij soepeler)
- Hertog Jan
- 1st Gear member
Ik heb een V40 2.0 automaat, en die van mij verbruikt ook zoiets, 1 op 10, 1 op 11. Ligt er idd aan hoe ik rij. Ik ben een heel rustige rijder, gewoon normaal gas geven, lekker relax rijden. Mijn vriend noemt me weleens een "oparijder" maar ik ga gewoon met verkeer mee.
Auto schakelt heerlijk door.
Auto schakelt heerlijk door.
Beter een ster in mijn voorruit dan een ster op mijn grill
Niemand is perfect,
volmaakt is er geen een,
in feite leven er alleen mismaakten om ons heen
Band zonder Banaan
Niemand is perfect,
volmaakt is er geen een,
in feite leven er alleen mismaakten om ons heen
Band zonder Banaan