Ik ben me aan het oriënteren op een XC70. Nu heb ik een mooie Volvo gezien van maart 2001. Zie waar mijn hart sneller van gaat kloppen:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6616081
Benzine motor en 360.000 km op de teller. Riemen bij 317.000 vervangen.
Nu ben ik een echte leek en vraag me af of deze km. stand relatief veel is voor deze auto. Hoe zit het met slijtage aan 4x4 systeem e.d.?
Auto is Volvo dealer onderhouden volgens advertentie dus ik verwacht op de korte termijn geen grote problemen/ uitgaven.
Kan ik stellen dat de onderhoudskosten van een XC70 ongeveer gelijk zijn aan een V70 (van hetzelfde jaar en km stand)?
XC70 van maart 2001
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Onderhoudskosten zijn gelijk aan de V70 totdat je problemen krijgt met de visco koppeling. Deze zorgt voor de aandrijving van de achterwielen. Kosten hiervan kunnen aardig oplopen - rond de €3800,-.
Gebruik de zoek functie maar eens met de term "visco" . Net even gekeken en dan krijg je 53 topics. Ga alles maar eens lezen mbt "haakse overbrenging" en "AWD".
De auto in je link ziet er prachtig uit!!! Km-stand is hoog maar met het juiste onderhoud (dealer of Volvo specialist) absoluut geen probleem. Laat de auto sowieso keuren bij een Volvo dealer (€95)!!!
Voordat het zover is zou ik ook de dealer proberen te achterhalen die het onderhoud de laatste 100.000km heeft uitgevoerd en hun vragen wat zoal vervangen is.
Succes
Gebruik de zoek functie maar eens met de term "visco" . Net even gekeken en dan krijg je 53 topics. Ga alles maar eens lezen mbt "haakse overbrenging" en "AWD".
De auto in je link ziet er prachtig uit!!! Km-stand is hoog maar met het juiste onderhoud (dealer of Volvo specialist) absoluut geen probleem. Laat de auto sowieso keuren bij een Volvo dealer (€95)!!!
Voordat het zover is zou ik ook de dealer proberen te achterhalen die het onderhoud de laatste 100.000km heeft uitgevoerd en hun vragen wat zoal vervangen is.
Succes
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 29.10.2008 - 21:31
- Locatie: Breda
360.000 is voor elke auto veel, maar ben het met Wolfs eens dat je met een goed onderhouden auto nog stukken verder kan. Problemen met visco zijn er alleen als je je bandenprofiel niet in de gaten houdt. Staat genoeg over op het forum. Verder is visco van exact dezelfde onderdelen gemaakt als Haldex, met uitzondering van een regelunit die ongelijke wielomtrek corrigeert. 4x4 slijt niet harder dan voorwielaangedreven auto's, maar gebruiken wel meer brandstof.
2007 Audi A6 Avant 2.7 TDI MT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
staar je hier niet blind op!Cydex schreef:
Auto is Volvo dealer onderhouden volgens advertentie dus ik verwacht op de korte termijn geen grote problemen/ uitgaven
ELKE auto met 360dkm KAN voor verassingen zorgen.
OOK een volvo,en dealer onderhouden is leuk,maar geen garantie.
auto ziet er wel netjes uit moet ik zeggen(al is het niet mijn kleur),
maar is wel basic uitgevoerd afgezien van de mooie leren bekleding.
ik mis bv.org.volvo audio,telefoon,rti-nav,enz
de prijs lijkt mij niet erg hoog itt de km-stand(voor een benzine)
geen glans zonder wrijving
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03.03.2010 - 16:14
Thanx allen. Heb al gelezen over visco en haldex.
Ik begrijp dat een auto met 360.000 km altijd voor verassingen kan zorgen
Vooralsnog blijft het bij kijken. De planning is om aan het einde van het jaar over te gaan tot een koop. Een xc70 classic behoort ook zeker nog tot de mogelijkheden. Er is genoeg te koop dus daar zal het niet aan liggen. De kunst om het pareltje te zoeken is iets moeilijker.
Ik begrijp dat een auto met 360.000 km altijd voor verassingen kan zorgen

Vooralsnog blijft het bij kijken. De planning is om aan het einde van het jaar over te gaan tot een koop. Een xc70 classic behoort ook zeker nog tot de mogelijkheden. Er is genoeg te koop dus daar zal het niet aan liggen. De kunst om het pareltje te zoeken is iets moeilijker.
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Als je kan wachten tot het einde van het jaar dan zou ik persoonlijk wachten tot het nieuwe jaar. Misschien dat tegen die tijd een XC70 (vanaf 2003 (voor 2003 heet ie namelijk V70XC)) financiël binnen handbereik ligt. Dit puur om het eventuele probleem met de visco niet te hebben.
Het is inderdaad een prima systeem zolang de vorige eigenaar z'n banden (slijtage hetzelfde bij alle banden ivm dezelfde omtrek) goed in de gaten heeft gehouden. Zo niet dan is het kassa!
Haldex is het wachten waard. Vooral ook omdat als je veel in de modder en sneeuw rijdt je meer plezier aan de Haldex zult hebben. De Haldex drijft de achterwielen sneller (kleinere vertraging) aan dan de visco.
Het is inderdaad een prima systeem zolang de vorige eigenaar z'n banden (slijtage hetzelfde bij alle banden ivm dezelfde omtrek) goed in de gaten heeft gehouden. Zo niet dan is het kassa!
Haldex is het wachten waard. Vooral ook omdat als je veel in de modder en sneeuw rijdt je meer plezier aan de Haldex zult hebben. De Haldex drijft de achterwielen sneller (kleinere vertraging) aan dan de visco.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03.03.2010 - 16:14
Ik moet wel geduld hebben, want geld heb ik nog nietWolfs XC schreef:Als je kan wachten tot het einde van het jaar dan zou ik persoonlijk wachten tot het nieuwe jaar. Misschien dat tegen die tijd een XC70 (vanaf 2003 (voor 2003 heet ie namelijk V70XC)) financiël binnen handbereik ligt. Dit puur om het eventuele probleem met de visco niet te hebben.
Het is inderdaad een prima systeem zolang de vorige eigenaar z'n banden (slijtage hetzelfde bij alle banden ivm dezelfde omtrek) goed in de gaten heeft gehouden. Zo niet dan is het kassa!
Haldex is het wachten waard. Vooral ook omdat als je veel in de modder en sneeuw rijdt je meer plezier aan de Haldex zult hebben. De Haldex drijft de achterwielen sneller (kleinere vertraging) aan dan de visco.

Het is vervelend, maar ik vind diverse modellen (om diverse redenen) leuk. Een 240 of 850 heb ik net zo lief. Alleen zal ik dan een ander comfort hebben natuurlijk

Voorlopig blijft het bij dromen en kijken, maar mijn geduld zal worden beloond met een Volvo. Dat staat vast!
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Geduld is een schone zaak en hoe langer je wacht des te lager de aanschafwaarde!
Een 240 of 850 zou ik dan voor kiezen als je sleutelen leuk vind! Vooral aan de 240 kan je veel zelf doen i.t.t. de V70XC en latere modellen.
Een 240 of 850 zou ik dan voor kiezen als je sleutelen leuk vind! Vooral aan de 240 kan je veel zelf doen i.t.t. de V70XC en latere modellen.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 29.10.2008 - 21:31
- Locatie: Breda
Het eerste klopt, maar volgens mij gaat dit heel snel fout, dus de kans dat je met de ellende van de vorige eigenaar zit is minder groot.Wolfs XC schreef:Het is inderdaad een prima systeem zolang de vorige eigenaar z'n banden (slijtage hetzelfde bij alle banden ivm dezelfde omtrek) goed in de gaten heeft gehouden. Zo niet dan is het kassa!
Haldex is het wachten waard. Vooral ook omdat als je veel in de modder en sneeuw rijdt je meer plezier aan de Haldex zult hebben. De Haldex drijft de achterwielen sneller (kleinere vertraging) aan dan de visco.
Je laatste opmerking is inderdaad de feitelijke verbetering van het Haldex systeem en dat was deze winter makkelijker in de sneeuw. Al is het verschil tussen 2WD en 4WD met Visco erg groot, ook al is het een traag systeem. Heb met M+S banden echt geen centje pijn gehad.
2007 Audi A6 Avant 2.7 TDI MT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
CptCaveman schreef:Het eerste klopt, maar volgens mij gaat dit heel snel fout, dus de kans dat je met de ellende van de vorige eigenaar zit is minder groot.Wolfs XC schreef:Het is inderdaad een prima systeem zolang de vorige eigenaar z'n banden (slijtage hetzelfde bij alle banden ivm dezelfde omtrek) goed in de gaten heeft gehouden. Zo niet dan is het kassa!
Haldex is het wachten waard. Vooral ook omdat als je veel in de modder en sneeuw rijdt je meer plezier aan de Haldex zult hebben. De Haldex drijft de achterwielen sneller (kleinere vertraging) aan dan de visco.
Deze kans is net zo groot omdat het systeem hetzelfde blijft. Er is geen verbeterde visco!
Je laatste opmerking is inderdaad de feitelijke verbetering van het Haldex systeem en dat was deze winter makkelijker in de sneeuw. Al is het verschil tussen 2WD en 4WD met Visco erg groot, ook al is het een traag systeem. Heb met M+S banden echt geen centje pijn gehad.
Dat 4WD in de sneeuw beter is dan 2WD ben ik met je eens. TS vraagt de meningen over een prachtige auto en wat de verwachte kosten en pf problemen zouden kunnen zijn. De visco is een wezenlijk probleem vandaar ook dat Volvo overgegaan is op Haldex.
Een auto met 300.000km zal hoogstwaarschijnlijk niet met de af-fabriek gemonteerde visco rijden. Dat garandeert helaas niets. Bij de dealer in Hilversum stond een V70XC 2.4T die vanuit Duitsland naar Hilversum met het thuiskomertje had gereden met hoge snelheid (>120km/h). Visco helemaal aan gort gereden terwijl deze nog niet zo heel lang geleden al vervangen was!!! Kassa!!!! Houd gewoon rekening met extra kosten....of wacht nog een jaartje en koop dan een XC70 2.5T ipv de V70XC 2.4T.
Als je geen haast hebt is het het wachten waard....maar ja, wie ben ik
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de 2.5T had naast de Haldex in zijn Prestigepakket ook altijd een standkachel zitten, die zou mijn voorkeur hebben
Volvo for life
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Dat is inderdaad heerlijk jabart simpson schreef:de 2.5T had naast de Haldex in zijn Prestigepakket ook altijd een standkachel zitten, die zou mijn voorkeur hebben

XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome