Hoi Allen,
Even een vraagje.
Mijn S60 is uitgerust met een alarm (bij aanschaf reeds ingebouwd door de dealer)
Als ik mijn deuren vergrendel (met afstandsbediening) gaan deze uiteraard op slot en knipperde de knipperlichten altijd 1x lang.
Bij het ontgrendelen knipperen de knipperlichten 2x kort.
Sinds enige dagen knipperen mijn knipperlichten niet meer bij het vergrendelen. De deuren gaan wel gewoon op slot en het alarm aan.
Echter, is mijn auto ook uitgerust met een bewegings-sensor, dat als het alarm aan staat en er beweging plaats vindt in de auto, hoort deze af te gaan. Dat werkt ook enige dagen niet meer (geprobeerd). Het knopje om deze functie uit te schakelen, staat gewoon op uit, dus dat is het niet.
Het alarm zou bij storing, een melding moeten geven op het display maar dat is niet gebeurd. Ook het knipperende LED-lampje op hetr dashboard werkt gewoon als normaal.
Als ik met de sleutel de portieren of kofferbak open, met ingeschakeld alarm, gaat hij wel gewoon af zoals het hoort.
Herkend iemand dit probleem of heet iemand dit ook gehad?
Alarm - deurvergrendeling
Motorkap even met een klap dicht laten vallen.
Hierdoor wordt het slot weer geactiveerd. Bekent probleem op dit forum.

-
- 2nd Gear member
Bedankt voor de tip.AlexV70 schreef:Motorkap even met een klap dicht laten vallen.
Heb het geprobeerd maar het probleem is niet verholpen helaas.
Volvo V50 1.8 Edition II | Black Sapphire | Beige leder
Tja, dan zal het waarschijnlijk een nieuw slot worden.Joentje schreef:Bedankt voor de tip.AlexV70 schreef:Motorkap even met een klap dicht laten vallen.
Heb het geprobeerd maar het probleem is niet verholpen helaas.
Zou dat dicht gooien toch nog maar een paar keer proberen. :?
-
- 2nd Gear member
Alle deuren even nalopen en opnieuw dichtdoen. Inclusief motorkap.
Wellicht kan je is proberen te achterhalen of je koffer wel goed sluit -> Open kofferbak dan gaat verlichting aan. Daarna doe je hem dicht en gaat in de auto en kijkt via skiluik of de verlichting nog brand. Mocht dit het geval zijn is je kofferbakslot stoek.
Wellicht kan je is proberen te achterhalen of je koffer wel goed sluit -> Open kofferbak dan gaat verlichting aan. Daarna doe je hem dicht en gaat in de auto en kijkt via skiluik of de verlichting nog brand. Mocht dit het geval zijn is je kofferbakslot stoek.
-
- 2nd Gear member
Gister nadat ik de auto even had uitgezogen sloot de kofferbak helemaal niet meer... hij viel niet meer in het slot en bleef dus gewoon los tegen het slotje aan staan.Joentje schreef:Ik heb het geprobeerd maar geen resultaat.
Volgende week een afspraak bij de dealer.
Vandaag bij de dealer geweest, nieuw slot ingezet, oude was kaduuk. Alarm werkt nu ook weer zoals het hoort.
Volvo V50 1.8 Edition II | Black Sapphire | Beige leder