Monteurs die bekend zijn met Volvo en Ford ivm intercooler

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
V50_2.0D
2nd Gear member

In verband met een toekomstige upgrade van de intercooler (en wat andere dingen) op mijn 2.0D, hoop ik dat iemand mij uitsluitsel kan geven of de intercooler van de 2.0D, hetzelfde is als die van de Ford Focus 2.0 diesel en 2.5 turbo ST. Dit omdat de firma Radtec een perfecte intercooler upgrade op maat gemaakt heeft voor de Focus 2,5 turbo.
V50_2.0D
2nd Gear member

En even wat testcijfertjes (waarom ik, met in het achterhoofd toekomstige tuning, een andere intercooler wil.

Radtec intercooler:
Inlaattemperatuur: 145-146 graden
Uitlaattemperatuur 16 graden

Airtex generatie 3 intercooler
Inlaattemperatuur: 148 graden
Uitlaattemperatuur 30

Standaard intercooler
Inlaattemperatuur: 144 graden
Uitlaattemperatuur 66

De airtec intercooler is ook specifiek op maat gemaakt voor de Focus ST en een betaalbaar alternatief. Voor zover ik weet is dit ook dezelfde intercooler als de 2.0D bij Volvo. Ik ben dus op zoek naar iemand die dit kan bevestigen.
V50_2.0D
2nd Gear member

Hmm, laat ik dan de vraag anders stellen: is er iemand die een werkplaatshandleiding/schema heeft van de intercooler set-up van de V50?

Een schema van Ford kan ik wel aan komen.

Of nog anders gesteld: is de intercooler van de T5 hetzelfde als die van de 2.0D?

Indien de laatste vraag met een ja beantwoord kan worden, zijn er echt een hoop alternatieven voor de standaard intercooler
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”