Beste allemaal,
ik rijd een volvo 440 1.8i uit '95. Nu heb ik de laatste tijd last van lekkage van de benzinetank. Als ik hem volgooi loopt het er daadwerkelijk gewoon uit. Ik zit het eruit lopen bij het linkerachterwiel. Waar het vandaan komt kan ik echter niet zien. Als er een beetje uit is houdt het op en is er geen probleem, behalve dan dat het stinkt. Ik maak redelijk wat km's dus ik heb de keren erna maar 40 liter getankt en dan komt er niks uit. Dus het lek zit boven de 45-50 liter (ik tank meestal rond bereiken rode streepje, dus ik gok dat er nog wel een liter of 7-8 in zit). Ik heb zojuist de achterbank gedemonteerd en gekeken naar de pomp/vlotter (dat wat achter het zwarte schotje zit als je de achterbank wegneemt). Dat lijkt allemaal ok, daar is ook nauwlijks benzinelucht waarneembaar. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn en zo ja wat de oplossing is. Alvast bedankt! Mocht er aanvullende info nodig zijn dan vraag gerust, ik vergeet nu vast wat.
Jorrit
Lekkende Benzinetank
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Kijk eens naar de aansluiting van de vulslang op de tank?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Iroll
- 6th Gear member
Een van de vele slangenklemmen rondom de tank kan het begeven hebben. Die zitten vol in het spatwater en roesten daardoor weg. Even in de wielkast van het rechterachterwiel kijken met een lamp erbij. Doe er snel iets aan, niet alleen kan de benzine weglekken, maar er kan ook water in de tank komen en daar loopt een motor niet echt lekker op!
-
- 1st Gear member
Klaas: Nee het is als de motor uit staat, maar waarschijnlijk ook als deze aan is.
Zark: Is dat de slang waar Iroll over praat?
Iroll: Ik zal hier eens kijken. Waar moet ik deze precies zoeken? Of zie je hem meteen? De lekkage is echter aan de linkerkant, tenminste daar is het te zien. Dit is te doen zonder brug en zonder de benzinetank te verwijderen?
Zark: Is dat de slang waar Iroll over praat?
Iroll: Ik zal hier eens kijken. Waar moet ik deze precies zoeken? Of zie je hem meteen? De lekkage is echter aan de linkerkant, tenminste daar is het te zien. Dit is te doen zonder brug en zonder de benzinetank te verwijderen?
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Ik had het over de vulslang, dat is de slang waar je het vulpistool in steekt en de benzine naar de tank geleidt. Iroll is wat completer en zegt je alle slangklemmen na te kijken. Hiermee doelt hij op alle klemmetjes waar alle slangetjes die de tank in- en uitgaan mee vastzitten.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 1st Gear member
Ik heb zojuist kort gekeken bij het rechterachterwiel, hier viel mij zo snel niks op. De lekkage is ook zichtbaar aan de andere kant. Het lijkt van ergens hoog op de tank te komen en dan aan de linkerkant naar beneden te druppen. Moet ik de benzine tank losmaken om alles te checken?