tuning: aanpassingen V70 2.4D
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Eerst maar eens tunen en kijken hoe hij zich houdt.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 22.03.2010 - 14:24
Hi Rippie,
Bedankt voor je reactie.
Ondertussen laten tunen bij Hartog na wat verder onderzoek te hebben gedaan. Bij de Volvo dealer konden ze hem ook tunen, kosten €990. Volgens dealer is model zelfde als oude D5 en behoeft verder geen aanpassingen. Op autoweek.nl kan je goed de verschillende modellen vergelijken de specs voor de D5 model 2003 en de 2.4D zijn exact hetzelfde, behalve dan de PK's en NM's dan.
Wereld van verschil nu, rijdt stuk beter en soepeler nu. Overigens nog steeds geen scheurijzer maar dat wilde ik ook niet.
grt
Bedankt voor je reactie.
Ondertussen laten tunen bij Hartog na wat verder onderzoek te hebben gedaan. Bij de Volvo dealer konden ze hem ook tunen, kosten €990. Volgens dealer is model zelfde als oude D5 en behoeft verder geen aanpassingen. Op autoweek.nl kan je goed de verschillende modellen vergelijken de specs voor de D5 model 2003 en de 2.4D zijn exact hetzelfde, behalve dan de PK's en NM's dan.
Wereld van verschil nu, rijdt stuk beter en soepeler nu. Overigens nog steeds geen scheurijzer maar dat wilde ik ook niet.
grt
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26
Er kunnen meer verschillen zijn dan er bij Autoweek aan gegevens zijn. De 163pk versie verschilt onderhuids veel meer van de 185pk versie, dan alleen het aantal pk's en nm's. (Vloeistof gekoelde intercooler bijvoorbeeld). Zo kan er een totaal andere turbo zijn toegepast en de koeling ontwikkeld voor de temperaturen van de 130pk versie en niet voor de 163pk versie.
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
de 126 pk is de motor met andere specs, de 130pk is een gedownsize de 163pk, de 126 pk heeft een andere turbo dacht ik.
volvgens Rica is de 130pk het zelfde te tunen als de 163pk
volvgens Rica is de 130pk het zelfde te tunen als de 163pk
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 22.03.2010 - 14:24
Update: 10.000km verder. Auto rijdt top, aanzienlijk sneller, gemiddeld verbruik van 6.7L naar 6.2L gegaan. Moet eerlijk zeggen dat ik hem weinig echt de sporen geef en voornamelijk snelweg kilometers rij, wel meestal deels file (Ams-H'sum v.v.)
Het vermogen is naar 163 pk gegaan. Nm toename kan ik niet terugvinden.
Al met al tot nu toe zeer zeker de moeite waard geweest.
Het vermogen is naar 163 pk gegaan. Nm toename kan ik niet terugvinden.
Al met al tot nu toe zeer zeker de moeite waard geweest.