Onze V50 1.8 van 10-2005 heeft vanaf dat we hem hebben soms problemen met starten.
Het probleem is dat hij soms belabberd start en niet echt lekker loopt.
Ook gebeurt het soms dat als hij gestart is en je wil gas geven het toerental naar beneden getrokken wordt waardoor hij weer afslaat.
Soms is het probleem 's morgensvroeg en de andere keer 20 minuten nadat we hem geparkeerd hebben.
Het vervelende is dat hij het soms doet waardoor de dealer niets kan vinden.
Hij is al bij de dealer geweest en die dacht dat als de bougies vervangen zouden worden het probleem over zou moeten zijn, niet dus.
Wie heeft dit probleem ook of heeft dit ook gehad? Wie heeft suggesties over wat het zou kunnen zijn???
slecht starten V50 1.8 bj 10-2005
- lancer
- 6th Gear member
Heel af en toe krijg ik de auto bijna niet gestart. Toevallig deze week weer gehad. Net getankt bij het pompstation. De auto sloeg pas aan na zo'n 20s.
De eerste keer dat het gebeurde ben ik ook bij de dealer geweest. Die kon niets vinden.
Als 'ie loopt, dan loopt ie meestal wel, een keer gehad dat hij afsloeg na het starten.
De auto is van 05-2006
De eerste keer dat het gebeurde ben ik ook bij de dealer geweest. Die kon niets vinden.
Als 'ie loopt, dan loopt ie meestal wel, een keer gehad dat hij afsloeg na het starten.
De auto is van 05-2006
-
- 2nd Gear member
bij ons duurt het soms ook 20 seconden voor hij aanslaat.
als het zolang duurt slaat hij ook vaak af als je gas gaat geven.
Overigens als de auto eenmaal goed loopt zijn er totaal geen problemen meer.
Heeft u ook de 1.8 benzinemotor?
als het zolang duurt slaat hij ook vaak af als je gas gaat geven.
Overigens als de auto eenmaal goed loopt zijn er totaal geen problemen meer.
Heeft u ook de 1.8 benzinemotor?
-
- 5th Gear member
Heeft de automatische Sjoke (of hoe noem je die) hier iets mee te maken kunnen hebben?
Wellicht kunnen ze nieuwe software laden voor het motormanagement systeem om te kijken of dit een verbetering geeft?
Wellicht kunnen ze nieuwe software laden voor het motormanagement systeem om te kijken of dit een verbetering geeft?
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- 2nd Gear member
De dealer heeft toen bij ons niets kunnen vinden na het uitlezen, hij dacht dat het misschien aan de bougie`s lag maar die zijn vernieuwd en het probleem was niet opgelost.
Wij hadden de auto inmiddels 2 jaar en hebben in een aantrekkelijke actie een splinternieuwe 2.0 spot met gratis professional line pakket gekocht.
In ieder gaval succes met het probleem en ik hoop dat het bij u wel opgelost wordt.
(laat u eventjes weten wat de dealer bij u gedaan heeft en of het daarmee verholpen is??? ik ben toch wel benieuwd wat het nu geweest is.)
Wij hadden de auto inmiddels 2 jaar en hebben in een aantrekkelijke actie een splinternieuwe 2.0 spot met gratis professional line pakket gekocht.
In ieder gaval succes met het probleem en ik hoop dat het bij u wel opgelost wordt.
(laat u eventjes weten wat de dealer bij u gedaan heeft en of het daarmee verholpen is??? ik ben toch wel benieuwd wat het nu geweest is.)