Kreeg deze morgen de melding "stuurslot service vereist" op de boordcomputer. Stuurslot stond niet aan, maar kreeg wagen niet gestart. Na een aantal keer de sleutel in en uit het contactslot te halen kon ik nog steeds niet starten. Vervolgens de wagen dan toch maar op stuurslot gezet, sleutel uit contact, terug in contact. Stuurslot sprong af en kon terug starten....
Is dit een gekend probleem ? V50 1.6D model 2007
stuurslot service vereist
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
Ik heb een tijdje gelden min of meer hetzelfde gehad. Normaal gesproken bij het insteken of uitnemen van de sleutel hoor je een electronisch geluidje wat volgens mij de de-activatie of activatie van het stuurslot is. Ik weet niet hoe u het stuurslot aan en uit zet want bij mijn weten kan dit alleen door de sleutel uit of in te steken.
Maar goed, zoals gezegd had ik een aantal maanden geleden hetzelfde probleem: bij het insteken van de sleutel hoorde ik niet het electronische geluidje wat ik anders wel hoor en de melding "stuurslot vereist service" verscheen in het display. De motor is dan idd niet te starten. Enkele keren uitnemen en insteken van de sleutel lostte het probleem bij mij toen op en ik kon op pad.
Heb er wel melding van gemaakt tijdens een onderhoudsbeurt en het probleem is naar zeggen van de Volvo garage opgelost door een software update. Klonk mij wat vreemd in de oren, maar ik ben geen technicus. Feit is dat ik het probleem na die software update niet meer gehad heb tot nu toe.
Maar goed, zoals gezegd had ik een aantal maanden geleden hetzelfde probleem: bij het insteken van de sleutel hoorde ik niet het electronische geluidje wat ik anders wel hoor en de melding "stuurslot vereist service" verscheen in het display. De motor is dan idd niet te starten. Enkele keren uitnemen en insteken van de sleutel lostte het probleem bij mij toen op en ik kon op pad.
Heb er wel melding van gemaakt tijdens een onderhoudsbeurt en het probleem is naar zeggen van de Volvo garage opgelost door een software update. Klonk mij wat vreemd in de oren, maar ik ben geen technicus. Feit is dat ik het probleem na die software update niet meer gehad heb tot nu toe.
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)