Gegevens auto:
Volvo S80 T6 uit 1999.
Sinds 2 maanden verbruikt mijn auto merkbaar meer dan daarvoor. Was het eerst 1 op 7, nu 1 op 4. Nu heb ik de ETM al vervangen, dus die is prima. Nu lees ik vaker dat bij een T6 één van de lambdasonde's defect kunnen gaan. Maar ja, hoe kom je erachter welke dat is? Is dit uit te lezen bij de dealer? Zit er nog verschil in de sensoren?
Ik hoop dat het snel te verhelpen is, want zo kom ik niet ver op een tank :razz:
Hoog verbruik
- SanMercury
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24.12.2006 - 00:19
- Locatie: Houten
Volvo V70 TDI automaat
Volvo S70 TDI
Volvo S40 G3
Volvo 440 2.0i
Volvo 740 Turbo
Volvo S80 T6
Volvo 480 GT Turbo 3x
Volvo 240 Super Polar
Volvo S70 TDI
Volvo S40 G3
Volvo 440 2.0i
Volvo 740 Turbo
Volvo S80 T6
Volvo 480 GT Turbo 3x
Volvo 240 Super Polar
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Ja, de dealer kan uitlezen welke sonde eventueel defect is, maar dan zou ook het lambdasonde lampje in het dashboard moeten gaan branden.
Bij mij (T6 van '98 ) is er onlangs eentje vervangen, waardoor het verbruik weliswaar iets gedaald is, maar niet zo heel extreem. Was (met defecte sonde en op LPG) iets onzuiniger dan 1 op 8, is nu iets zuiniger dan 1 op 8. Houd er rekening mee dat de uitlaat los moet om die sondes te vervangen. Mijn Volvo specialist kostte dat ongeveer 4 uur.
Ik zou eerder denken aan een kapotte LMM.
Bij mij (T6 van '98 ) is er onlangs eentje vervangen, waardoor het verbruik weliswaar iets gedaald is, maar niet zo heel extreem. Was (met defecte sonde en op LPG) iets onzuiniger dan 1 op 8, is nu iets zuiniger dan 1 op 8. Houd er rekening mee dat de uitlaat los moet om die sondes te vervangen. Mijn Volvo specialist kostte dat ongeveer 4 uur.
Ik zou eerder denken aan een kapotte LMM.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- blue nautic
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 25.08.2007 - 15:06
- Locatie: omgeving arnhem
Sinds 2 maanden verbruikt mijn auto merkbaar meer dan daarvoor.
heeft het niet aan de buiten temperatuur gelegen ? bij mij was het verbruik ook hoger dan nu .
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Dat zal best wel iéts schelen, maar 1 op 4 is geen normaal verbruik in de winter (zelfs niet voor een T6).blue nautic schreef:Sinds 2 maanden verbruikt mijn auto merkbaar meer dan daarvoor.
heeft het niet aan de buiten temperatuur gelegen ? bij mij was het verbruik ook hoger dan nu .
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Sleept er niet iets in de vorm van een 20 meter yacht achter je Volvo?
1 op 4, dan moeten toch alle stoppen doorslaan bij de pomp?
Mijn volgorde van mijn onderzoek zou zijn:
Kijken of die yacht er achter zit,
Kijken of je kofferbak vol ligt met verarmd uranium
LMM,
Lambda sensoren,
de rechtervoet,
benzinedruk,
injectoren,
eventueel Turbo, ETM
ben benieuwd wat het is!
edit: M.I. is het verschil tussen de twee sensoren dat de eerste voor het mengsel zelf is, en de tweede bepaald of de kat nog goed is.
1 op 4, dan moeten toch alle stoppen doorslaan bij de pomp?

Mijn volgorde van mijn onderzoek zou zijn:
Kijken of die yacht er achter zit,
Kijken of je kofferbak vol ligt met verarmd uranium
LMM,
Lambda sensoren,
de rechtervoet,
benzinedruk,
injectoren,
eventueel Turbo, ETM
ben benieuwd wat het is!
edit: M.I. is het verschil tussen de twee sensoren dat de eerste voor het mengsel zelf is, en de tweede bepaald of de kat nog goed is.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///