wil even wat van me afschrijven
rij nu al 1,5 jaar met veel genoegen in een S80
van de week was hij toe aan z'n jaarlijkse beurtje.
heb de dealer gevraagd om eerst een compressietest uit te voeren, voor aanvang van de beurt.
heb dit gevraagd omdat de motor sinds een aantal maanden olie is gaan gebruiken en ik hem niet zo lekker meer vind lopen.
ben zelf al een keer onder de auto gekropen en zag wat oliesporen op de deling tussen motor en versnellingsbak
de inspectie bij de dealer brachthet volgende aan het licht
cilinder 2 gaf geen compressie en cilinder 3 matig ( andere 3 prima )
de krukaskering aan de bakzijde lekt
nadat ze dit ontdekt hadden, hebben ze eerst de rest van de auto nagekeken en met de beurt maar even gewacht want daar kwam nogal een lijst uit
hun advies is om het blok te vervangen kosten €3880 (zonder arbeidsloon) dan gelijk de koppeling mee te nemen a €940.
met de rest van de lijst met gebreken bij elkaar opgeteld gaat het totale kostenplaatje dik door de €6000 heen
zit nu het hele weekend al te dubben wat te doen, nu is dit wel de duurste optie natuurlijk (dealer) maar ik vind de auto deze besteding niet waard
zijn er hier nog mensen met andere ideeen
zo dat ben ik even kwijt. :roll:
om treurig van te worden
- runnuh
- 3rd Gear member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 23:59
- Locatie: Alblasserdam
groeten René
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18.03.2010 - 12:59
Oefff, dat doet zeer! Welk bouwjaar heeft de auto?
Volvo s80 T6 geartronic automaat....wat heerlijk!
hardrijders zijn....snel thuis!
hardrijders zijn....snel thuis!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18.03.2010 - 12:59
Mijn idee! Maar ik snap wel dat het even pijn doet..
Wat zijn de kosten als je het niet door een volvo garage laat doen? Ik vindt het blok trouwens ook flink duur.
Wat zijn de kosten als je het niet door een volvo garage laat doen? Ik vindt het blok trouwens ook flink duur.
Volvo s80 T6 geartronic automaat....wat heerlijk!
hardrijders zijn....snel thuis!
hardrijders zijn....snel thuis!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Shit wat een nare beslissing. Kun je met wat lapmiddelen de auto laten repareren en dan verkopen aan 1 of andere pool? In oost-europa is het later vast goedkoper om een motor-swap te doen.runnuh schreef: zijn er hier nog mensen met andere ideeen
Even wat geld bijleggen en dan wellicht 1tje uit Duitsland halen?
Voor een s80 uit 2000 met nieuwwaarde van 55k komt er ongeveer nog 1000 euro aan BPM bij... weet niet hoeveel je huidige s80 heeft gereden, maar in Duitsland zou je wel 1tje kunnen vinden met minder dan 100k op de teller.
- runnuh
- 3rd Gear member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 23:59
- Locatie: Alblasserdam
huidige kilometerstand is 168000 en rij niet op lpg
heb ondertussen al een aantal revisiebedrijven gemaild met de vraag of ze een ruilblok kunnen leveren maar tot nu toe maar van 1 resultaat.
die hebben een sloopmotor staan met naar hun zeggen 60000 op de klok, ben daar alleen een beetje huiverig voor
zit nog te wachten op een reactie van mannesen in soesterberg
ga van de week ook even bij een volvospecialist langs, die zit een dorp verderop eens kijken wat we daar voor prijs te horen krijgen
het grootste probleem is dat ik in de afrondende fase van m'n al 3 jaar durende verbouwing zit en al het geld eigenlijk voor m'n huis gereserveerd heb.
heb wel een spaarpotje voor de reparaties aan de auto maar niet zo'n bedrag
en als ik moet kiezen maak ik liever eerst m'n huis af.
heb ondertussen al een aantal revisiebedrijven gemaild met de vraag of ze een ruilblok kunnen leveren maar tot nu toe maar van 1 resultaat.
die hebben een sloopmotor staan met naar hun zeggen 60000 op de klok, ben daar alleen een beetje huiverig voor
zit nog te wachten op een reactie van mannesen in soesterberg
ga van de week ook even bij een volvospecialist langs, die zit een dorp verderop eens kijken wat we daar voor prijs te horen krijgen
het grootste probleem is dat ik in de afrondende fase van m'n al 3 jaar durende verbouwing zit en al het geld eigenlijk voor m'n huis gereserveerd heb.
heb wel een spaarpotje voor de reparaties aan de auto maar niet zo'n bedrag
en als ik moet kiezen maak ik liever eerst m'n huis af.
groeten René
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
168k op de teller en nu al compressie verlies beetje vreemd,Is er niet gewoon een klep waar een stukje van afgebroken is of een klep die niet meer goed sluit,Wat je ook nog wel eens hoor is over een luie rijstijl dan kan het geburen dat je zuigerveren verkleven en daardoor krijg je ook compressie verlies,Ik zou eerst je motorblok van binnen laten bekijken met een camera zo noem ik het maar even.
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
www.autodemontageverwijst.nl
www.autorima.nl
dit zij een beetje de twee bedrijfen die veel motorbloken hebben,
maar ik zou eerst eens goed naar de motor laten kijken die je nu heb,Je kan niet alleen via een compressie test zegen dat je motor versleten is,De dealer waar je geweest bent denk bij zijn eigen kassa misschien is het wel gewoon een klep wat ik eerder zij dan ben je voor 2a300 euro kwijt.
www.autorima.nl
dit zij een beetje de twee bedrijfen die veel motorbloken hebben,
maar ik zou eerst eens goed naar de motor laten kijken die je nu heb,Je kan niet alleen via een compressie test zegen dat je motor versleten is,De dealer waar je geweest bent denk bij zijn eigen kassa misschien is het wel gewoon een klep wat ik eerder zij dan ben je voor 2a300 euro kwijt.
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Ik weet niet of het heel erg uit de buurt is, maar bel anders eens met Broeders in Loon op Zand (bij Tilburg). Vakmensen met een uitermate schappelijk uurtarief.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10774
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ik kan me haast niet voorstellen dat het blok nu al op is..... Mijn gevoel zegt, let wel ik ben geen techneut, dat dit niet kan en dat je eerst eens een second opinion moet laten plegen.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- streetie
- 5th Gear member
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
de krukaskering is een bekend probleem, het olie verbruik is waarschijnlijk hieraan toe te wijzen. Een motor die slechts 168k gelopen heeft kan normaliter niet versleten zijn. Het lijkt me sterk. Deze is net ingereden.
Wat minder compressie komt vaak van de kleppen. hebben ze deze nagekeken. Zijn ze uitgesteld of slechte klepveren.
Daarnaast is de prijs van de dealer erg fors. Dat kan veel goedkoper.
Koppeling en motor vervangen kan in een moeite door. De koppelingsplaten en de drukgroep kosten echt geen 900 euro als je de motor al uitgebouwd hebt.
Bel autorima in druten maar eens voor een prijsopgave als het toch zpou moeten
Ik zou overigens zonder meer een second opinion vragen bij een niet dealer.
alvorens geld uit te geven.
Wat minder compressie komt vaak van de kleppen. hebben ze deze nagekeken. Zijn ze uitgesteld of slechte klepveren.
Daarnaast is de prijs van de dealer erg fors. Dat kan veel goedkoper.
Koppeling en motor vervangen kan in een moeite door. De koppelingsplaten en de drukgroep kosten echt geen 900 euro als je de motor al uitgebouwd hebt.
Bel autorima in druten maar eens voor een prijsopgave als het toch zpou moeten
Ik zou overigens zonder meer een second opinion vragen bij een niet dealer.
alvorens geld uit te geven.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
- Goelette
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
zeker een second opinion bij een specialist in motorrevisie doen. En dan beslissen wat je doet. Wat je ook doet, geen 6000 uitgeven aan die auto want dat is op het randje van economisch total loss.... Ding is misschien 8000 waard ofzo? Als de motor écht op is, gewoon de auto verkopen aan de een of ander voor 4000 euro, daar wordt nog wel iemand blij mee die hem zelf kan repareren. Per saldo ben je dan veel goedkoper uit lijkt me.
maar nogmaals, eerst een second opinion want het lijkt me vreemd dat er iets zo ergs mis is met de motor dat de reparatie zoveel moet kosten.
maar nogmaals, eerst een second opinion want het lijkt me vreemd dat er iets zo ergs mis is met de motor dat de reparatie zoveel moet kosten.
Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Bij 850's was dat inderdaad het geval, maar ook bij S80's of andere modernere Volvo's?streetie schreef:de krukaskering is een bekend probleem...
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Kan me niet voorstellen dat met deze km stand de motor al gewisseld moet worden. inderdaad eerst nog maar eens iemand naar laten kijken en dan verder zien
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Ik denk ook aan klepspeling. Vreemd vind ik het wel.
Kan zijn dat de klepgeleiders ruim zijn (gezien olie verbruik) waardoor de kleppen niet goed meer draaien en hierdoor niet goed afkoelen.
Waardoor weer een klepspeling probleem ontstaat......
Kan zijn dat de klepgeleiders ruim zijn (gezien olie verbruik) waardoor de kleppen niet goed meer draaien en hierdoor niet goed afkoelen.
Waardoor weer een klepspeling probleem ontstaat......
- runnuh
- 3rd Gear member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 23:59
- Locatie: Alblasserdam
allereerst alvast hartelijk bedankt voor alle meedenkers met goede adviezen
ga zoiezo niet gelijk de motor vervangen eerst eens verder speuren
heb een afspraak gemaakt bij mannesen in soesterberg die zou me snel moeten kunnen vertellen wat er aan de hand is
zat zelf te denken als het de zuigerveren zijn moet de motor toch altijd slecht lopen, nou dat doet ie niet het is een beetje 50/50
blijf er van overtuigd inderdaad dat een volvo bij deze kilometerstand pas net is ingereden
en wil voorlopig echt niet van deze auto af hij staat veel te goed bij m'n huis

oh ja voor degene die zich afvragen waarom de reacties van mijn kant steeds zo laat komen ben overdag heel de tijd aan het rommelen in m'n huis en van 's middags van 4 tot 1 uur 's nachts aan het werk
ga zoiezo niet gelijk de motor vervangen eerst eens verder speuren
heb een afspraak gemaakt bij mannesen in soesterberg die zou me snel moeten kunnen vertellen wat er aan de hand is
zat zelf te denken als het de zuigerveren zijn moet de motor toch altijd slecht lopen, nou dat doet ie niet het is een beetje 50/50
blijf er van overtuigd inderdaad dat een volvo bij deze kilometerstand pas net is ingereden
en wil voorlopig echt niet van deze auto af hij staat veel te goed bij m'n huis

oh ja voor degene die zich afvragen waarom de reacties van mijn kant steeds zo laat komen ben overdag heel de tijd aan het rommelen in m'n huis en van 's middags van 4 tot 1 uur 's nachts aan het werk
groeten René
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992