Motertjes koplampverstelling
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
Mijn V70 heeft de APK niet gehaald omdat beide motertjes van de koplampverstelling geen teken van leven meer geven. Is dit echt een APK eis? Heb ook geen zin om 141 euris ex BTW per stuk te gaan betalen.Bedankt vast voor de tips!
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
is inderdaad een APK eis. Je kunt de motortjes ook bij de sloop (sorry - auto recycling) halen, kost je een stuk minder en ze zijn heel makkelijk zelf te monteren.
wel frappant dat beide motortjes stuk zijn... kortsluiting??
wel frappant dat beide motortjes stuk zijn... kortsluiting??
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- Mrlten
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 11.03.2010 - 20:12
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
@Drewster; zou je ons kunnen vertellen hoe je zo'n koplampmotortje van de koplamp af haalt? Ik heb ook een kapotte koplampmotor en ondanks dat de auto wel door de APK is gekomen, wil ik het toch wel gefixt hebben.
De dealer vraag 205 euro voor de reparatie :evil: ik heb zo'n vermoeden dat het goedkoper kan wanneer ik het zelf doe
Edit: een origineel motortje kost nieuw wel zo'n 200 euro (zie productnummer 9178539) voor een setje van 2. Op ebay heb ik een tweedehands motortje weten te scoren voor een paar duppies ::D
De dealer vraag 205 euro voor de reparatie :evil: ik heb zo'n vermoeden dat het goedkoper kan wanneer ik het zelf doe

Edit: een origineel motortje kost nieuw wel zo'n 200 euro (zie productnummer 9178539) voor een setje van 2. Op ebay heb ik een tweedehands motortje weten te scoren voor een paar duppies ::D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
Das niet zo moeilijk. Eerst de beschermkap over de lamp waar het motortje tegenaanzit verwijderen en dan de connector los maken, kan ie eruit. Aan de rechterkant ook de luchtslag van de behuizing van de regeleenheid ontkoppelen. En nu nog twee motertjes op de kop tikken maar ik heb gemerkt dat dit niet simpel is. Zo vaak gaan ze blijkbaar nier kapot anders zou er meer aanbod zijn. Ik ga maandag maar eens Estate services bellen en Nordicar. Bij mij lijkt er kortsluiting geweest te zijn en morgen als het weer het toe laat maar eens een onderzoekje starten waar dit door gekomen is. Ik zag in gauwigheid wel dat de connectors op de lampen geheel verbrokkeld waren die zal ik eerst eens door wat ampjes vervangen maar af zij de oorzaak zijn betwijfel ik. Wordt vervolgd.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
Even een aanvulling en correctie. Dat eruit halen gaat middels een kwartslag naar beneden de witte punt moet tegen het huis aan liggen. Trek de lamp naar achteren in de richting van van de opening de vreflector zal deze ietwat volgen Draai de motor naar beneden terwijl je hem omhoog trekt zodat hij vrijkomt. En door te snel te typen schreef ik luchtslag ipv luchtslang
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Als je de bediening van de koplampverstelling (desnoods tijdelijk) even verwijderd (desnoods tijdelijk), komt hij ook door de APK.
Later kun je dan op je gemakkie alles weer repareren en goed maken.
Als de bediening aanwezig is....moet het werken. Is het niet aanwezig, kan het niet werken.
Later kun je dan op je gemakkie alles weer repareren en goed maken.
Als de bediening aanwezig is....moet het werken. Is het niet aanwezig, kan het niet werken.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Bij Rima 2 motortjes gekocht en wat bleek, alleen de linker was kapot en daardoor werkt de rechter ook niet!!!
Verwijder het rechter motortje eens en plaats deze eens aan de linker kant. Als deze nu werkt hoef je er nog maar 1 te kopen. Ik betaalde destijds ik meen €35,- per stuk.
Voor het demonteren van het motortje is het het handigst als je de koplamp handmatig naar boven draait (witte stelschroefje bovenop het motortje). Hierdoor staat het palletje van het motortje helemaal naar buiten en zal het monteren/demonteren een fluitje van een cent zijn.
Succes
Bij Rima 2 motortjes gekocht en wat bleek, alleen de linker was kapot en daardoor werkt de rechter ook niet!!!
Verwijder het rechter motortje eens en plaats deze eens aan de linker kant. Als deze nu werkt hoef je er nog maar 1 te kopen. Ik betaalde destijds ik meen €35,- per stuk.
Voor het demonteren van het motortje is het het handigst als je de koplamp handmatig naar boven draait (witte stelschroefje bovenop het motortje). Hierdoor staat het palletje van het motortje helemaal naar buiten en zal het monteren/demonteren een fluitje van een cent zijn.
Succes
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
Supertip. Ik heb gelijk gekeken en inderdaad is er maar een stuk! Besteld bij de Rima voor 25,= Bedankt Wolfs XC
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Graag gedaan!
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome