Het Chinese Geely zou zondagnamiddag zijn handtekening zetten onder het akkoord met de Amerikaanse autobouwer Ford over Volvo Cars. Dat weet persagentschap Reuters van een woordvoerder van het Zweedse autobedrijf. De bonden verzetten zich ook niet langer tegen de overname.
(tijd) - Geely en Ford plannen de details zondag in Göteborg, de hoofdzetel van Volvo, toe te lichten, zegt de woordvoerder. De verkoop van Volvo zit al maanden in een beslissende fase. Naar verluidt betaalt Geely op 1,8 miljard euro voor het Zweedse automerk.
Intussen lieten de Zweedse bonden hun verzet tegen de overname varen. Ze wilden antwoorden op de vragen hoe Geely in de toekomst de kapitaalbehoeften van Volvo zal vervullen en wie het bedrijf zal leiden. Glenn Magnusson, afgevaardigde van het kaderpersoneel: ‘We hebben alle informatie gekregen die we wilden’. Hij zei aan persbureau AFP dat bonden zich nu achter de overname scharen.
Kwantumsprong
Als beide partijen de overname bezegelen, maakt de groeiende Chinese auto-industrie een kwantumsprong voorwaarts. Voor China gaat het om de grootste buitenlandse overname in de auto-sector.
Geely is momenteel de nummer tien in China. Via de overname heeft de autobouwer de merknaam en technologie in huis om de veel grotere Chinese rivalen het vuur aan de schenen te leggen. Die zijn veelal in handen van de overheid, zoals Dongfeng.
Ford van zijn kant is eindelijk verlost van Volvo, dat het al twee jaar probeert te slijten. De Amerikanen willen Volvo verkopen om dat de Zweedse dochter de verliezen opstapelt. De laatste tijd lijkt het bedrijf, dat wereldwijd zijn belangrijkste fabriek heeft in Gent, echter aan de beterhand. In de eerste drie maanden van dit jaar leed Volvo een verlies van 32 miljoen dollar. In 2009 was dat nog 736 miljoen dollar.
( bron : De Tijd )
Ford praat exclusief verder met Geely over verkoop Volvo
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V90cc Ocean Race 2019
XC90 2021
C30 1.6d 2009
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V90cc Ocean Race 2019
XC90 2021
C30 1.6d 2009
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
mmm slecht nieuws dus..
Gaat dan toch Chinese auto worden.. Heel jammer.
Gaat dan toch Chinese auto worden.. Heel jammer.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
Het is alvast verbijsterend te zien dat de baas van Zhejiang Geely Holding Group geen woord Engels spreekt op de persconferentie.
Zoiets geeft wel een kil gevoel bij deze overname, het lijkt nu echt alsof het niet meer van bij ons is...
"Volvo is Volvo en Geely is Geely" zegt hij, laat ons nu maar hopen dat ze het een beetje goed voor hebben met Volvo...
Zoiets geeft wel een kil gevoel bij deze overname, het lijkt nu echt alsof het niet meer van bij ons is...
"Volvo is Volvo en Geely is Geely" zegt hij, laat ons nu maar hopen dat ze het een beetje goed voor hebben met Volvo...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Volvo bestaat voort, ik zie je probleem niet zoMichelR schreef:mmm slecht nieuws dus..
Gaat dan toch Chinese auto worden.. Heel jammer.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
Nu naar persconferentie aan het kijken.. En ziet er toch wel positief uit..
Blijft gewoon afzonderlijk bedrijf met eigen identiteit.
Blijft gewoon afzonderlijk bedrijf met eigen identiteit.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41422
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvo blijft Volvo
Geely blijft Geely
Geely ondersteunt Volvo bij verkoop van Volvo's in China.
Volvo management blijft in Zweden.
Al met al ziet het er zeer positief uit
Geely blijft Geely
Geely ondersteunt Volvo bij verkoop van Volvo's in China.
Volvo management blijft in Zweden.
Al met al ziet het er zeer positief uit
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
ze lijken het precies nog goed voor te hebben met ons denk ik, dit artikel stond in "de Tijd" zo'n 7 dagen terug:
(tijd) - Volgens de krant heeft Geely het geld momenteel in kas, met dank aan verschillende financiële instellingen en regionale overheden. De Chinezen zouden bovendien beloftes op zak hebben voor verdere financiering, zodat het businessplan kan worden uitgevoerd.
Dat businessplan houdt geen verhuis van de activiteiten naar China in. 'We willen geen luxewagenmerk dat gefabriceerd wordt in een land uit de derde wereld', zei Geely-vicevoorzitter Freeman Shen eerder al. 'We willen het beeld behouden van een Europese luxewagen, die weliswaar in handen is van een Chinese eigenaar.'
De overname heeft ook gevolgen voor ons land, dat in Gent de enige Volvo-fabriek buiten Zweden huisvest. Geely beloofde herhaaldelijk dat voor de fabriek in Gent geen sluiting dreigt. Volgens Vlaams minister-president Kris Peeters gelooft Geely zelfs dat na de overname meer modellen in productie kunnen worden gebracht bij Volvo.
VERKOOPSCIJFERS
Geely liet overigens dinsdag weten dat het in februari ruim 54 procent meer wagens verkocht dan een jaar eerder. Tegenover januari lag het verkoopscijfer wel 34 procent lager, omdat er in februari minder werkdagen waren dan in januari.
Over de eerste twee maanden verkocht Geely met 72.589 exemplaren bijna dubbel zo veel auto's als in dezelfde periode een jaar eerder.
Ben Serrure
12:54 - 10/03/2010 Copyright © De Tijd
(tijd) - Volgens de krant heeft Geely het geld momenteel in kas, met dank aan verschillende financiële instellingen en regionale overheden. De Chinezen zouden bovendien beloftes op zak hebben voor verdere financiering, zodat het businessplan kan worden uitgevoerd.
Dat businessplan houdt geen verhuis van de activiteiten naar China in. 'We willen geen luxewagenmerk dat gefabriceerd wordt in een land uit de derde wereld', zei Geely-vicevoorzitter Freeman Shen eerder al. 'We willen het beeld behouden van een Europese luxewagen, die weliswaar in handen is van een Chinese eigenaar.'
De overname heeft ook gevolgen voor ons land, dat in Gent de enige Volvo-fabriek buiten Zweden huisvest. Geely beloofde herhaaldelijk dat voor de fabriek in Gent geen sluiting dreigt. Volgens Vlaams minister-president Kris Peeters gelooft Geely zelfs dat na de overname meer modellen in productie kunnen worden gebracht bij Volvo.
VERKOOPSCIJFERS
Geely liet overigens dinsdag weten dat het in februari ruim 54 procent meer wagens verkocht dan een jaar eerder. Tegenover januari lag het verkoopscijfer wel 34 procent lager, omdat er in februari minder werkdagen waren dan in januari.
Over de eerste twee maanden verkocht Geely met 72.589 exemplaren bijna dubbel zo veel auto's als in dezelfde periode een jaar eerder.
Ben Serrure
12:54 - 10/03/2010 Copyright © De Tijd
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Het Zweedse Volvo is verkocht aan Geely. De Chinese autoproducent heeft zijn handtekening gezet onder het verkoopsakkoord met Ford, eigenaar van Volvo Cars.
(tijd) - Geely betaalt 1,8 miljard dollar (1,34 miljard euro) aan Ford. Lewis Booth, financieel directeur van Ford, en Geely-voorzitter Li Shufu hebben zondagnamiddag het akkoord getekend in de Volvo-hoofdzetel in Göteborg.
De verkoop van Volvo zat al maanden in een beslissende fase. Hiermee maakt de groeiende Chinese auto-industrie een kwantumsprong voorwaarts. Voor China gaat het om de grootste buitenlandse overname in de auto-sector.
Bonden
Intussen lieten de Zweedse bonden hun verzet tegen de overname varen. Ze wilden antwoorden op de vragen hoe Geely in de toekomst de kapitaalbehoeften van Volvo zal vervullen en wie het bedrijf zal leiden. Glenn Magnusson, afgevaardigde van het kaderpersoneel: ‘We hebben alle informatie gekregen die we wilden’. Hij zei aan persbureau AFP dat bonden zich nu achter de overname scharen.
Geely is momenteel de nummer tien in China. Via de overname heeft de autobouwer de merknaam en technologie in huis om de veel grotere Chinese rivalen het vuur aan de schenen te leggen. Die zijn veelal in handen van de overheid, zoals Dongfeng.
Gent
Ford van zijn kant is eindelijk verlost van Volvo, dat het al twee jaar probeert te slijten. De Amerikanen willen Volvo verkopen om dat de Zweedse dochter de verliezen opstapelt. De laatste tijd lijkt het bedrijf echter aan de beterhand. In de eerste drie maanden van dit jaar leed Volvo een verlies van 32 miljoen dollar. In 2009 was dat nog 736 miljoen dollar.
Wereldwijd heeft Volvo zijn belangrijkste fabriek in Gent, waar 4.000 mensen werken. In een reactie aan Belga zegt Vlaams minister-president Kris Peeters dat het nu 'belangrijk is dat hiermee duidelijkheid komt over de toekomst van de voor de Vlaamse economie en werkgelegenheid belangrijke autobouwer in Gent.'
(tijd) - Geely betaalt 1,8 miljard dollar (1,34 miljard euro) aan Ford. Lewis Booth, financieel directeur van Ford, en Geely-voorzitter Li Shufu hebben zondagnamiddag het akkoord getekend in de Volvo-hoofdzetel in Göteborg.
De verkoop van Volvo zat al maanden in een beslissende fase. Hiermee maakt de groeiende Chinese auto-industrie een kwantumsprong voorwaarts. Voor China gaat het om de grootste buitenlandse overname in de auto-sector.
Bonden
Intussen lieten de Zweedse bonden hun verzet tegen de overname varen. Ze wilden antwoorden op de vragen hoe Geely in de toekomst de kapitaalbehoeften van Volvo zal vervullen en wie het bedrijf zal leiden. Glenn Magnusson, afgevaardigde van het kaderpersoneel: ‘We hebben alle informatie gekregen die we wilden’. Hij zei aan persbureau AFP dat bonden zich nu achter de overname scharen.
Geely is momenteel de nummer tien in China. Via de overname heeft de autobouwer de merknaam en technologie in huis om de veel grotere Chinese rivalen het vuur aan de schenen te leggen. Die zijn veelal in handen van de overheid, zoals Dongfeng.
Gent
Ford van zijn kant is eindelijk verlost van Volvo, dat het al twee jaar probeert te slijten. De Amerikanen willen Volvo verkopen om dat de Zweedse dochter de verliezen opstapelt. De laatste tijd lijkt het bedrijf echter aan de beterhand. In de eerste drie maanden van dit jaar leed Volvo een verlies van 32 miljoen dollar. In 2009 was dat nog 736 miljoen dollar.
Wereldwijd heeft Volvo zijn belangrijkste fabriek in Gent, waar 4.000 mensen werken. In een reactie aan Belga zegt Vlaams minister-president Kris Peeters dat het nu 'belangrijk is dat hiermee duidelijkheid komt over de toekomst van de voor de Vlaamse economie en werkgelegenheid belangrijke autobouwer in Gent.'
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41422
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Reactie Volvo Cars Nederland op akkoord overname door Geely
Tijdens een persconferentie in de Volvohallen in Göteborg werd zojuist bekend dat het overnameakkoord van Volvo door Zhejiang Geely Holding Group rond is. In oktober startten Geely en voormalig eigenaar Ford de exclusieve onderhandelingen.
"Dit is goed nieuws voor ons, "aldus Ad van Batenburg, Algemeen Directeur Volvo Cars Nederland. "We hebben nu een eigenaar die graag wil investeren in Volvo. "Eerlijk is eerlijk, ook wij moesten wennen aan het idee, maar als ik kijk naar de plannen die er nu liggen dan heb ik er alle vertrouwen in.
Investeren in milieutechnologie
"Geely heeft grote ambities en wil Volvo laten groeien," aldus van Batenburg. "Zo geeft Geely aan zwaar te willen investeren in de milieutechnologie die Volvo nu al deels op de plank heeft liggen en aan het ontwikkelen is. Geely koopt Volvo vanwege de technologie, de kennis en de visie. Onze visie op en kennis van veiligheid en milieu kan het verschil maken in de sterkst groeiende automarkt ter wereld."
Volvo blijft Volvo
Volvo wordt niet geïntegreerd met Geely Automotive. VCC zal vallen onder de Zhejinag Geely Holding Group, de moedermaatschappij van Geely Automotive. Het Zweedse merk blijft ‘stand alone' opereren met leiding vanuit Zweden. "De overname verandert niets voor Volvo - alleen moet de baas nu afspraken maken met mij', zegt Li Shufu, CEO Geely. ‘Volvo en Geely blijven twee onafhankelijk geleide merken."
De feiten en cijfers
Volvo verkocht vorig jaar wereldwijd 334.000 auto's. Het automerk Volvo ontstond in 1927 in het Zweedse Gotenburg. In 1999 werd het merk eigendom van de Ford Motor Company
Volvo maakt al tachtig jaar auto's - op dit moment werken er zo'n 20.000 mensen. Geely is iets meer dan tien jaar autoproducent en heeft ongeveer 10.000 mensen in dienst.
Volvo Cars Nederland is onderdeel van het Zweedse Volvo Car Corporation. Nederland telt 113 zelfstandige dealervestigingen. In 2009 behaalde Volvo Cars Nederland een marktaandeel van 3,6 procent en is daarmee de op zes na grootste afzetmarkt voor Volvo.
Klik hier voor de reactie van Ad van Batenburg: KLIK
Tijdens een persconferentie in de Volvohallen in Göteborg werd zojuist bekend dat het overnameakkoord van Volvo door Zhejiang Geely Holding Group rond is. In oktober startten Geely en voormalig eigenaar Ford de exclusieve onderhandelingen.
"Dit is goed nieuws voor ons, "aldus Ad van Batenburg, Algemeen Directeur Volvo Cars Nederland. "We hebben nu een eigenaar die graag wil investeren in Volvo. "Eerlijk is eerlijk, ook wij moesten wennen aan het idee, maar als ik kijk naar de plannen die er nu liggen dan heb ik er alle vertrouwen in.
Investeren in milieutechnologie
"Geely heeft grote ambities en wil Volvo laten groeien," aldus van Batenburg. "Zo geeft Geely aan zwaar te willen investeren in de milieutechnologie die Volvo nu al deels op de plank heeft liggen en aan het ontwikkelen is. Geely koopt Volvo vanwege de technologie, de kennis en de visie. Onze visie op en kennis van veiligheid en milieu kan het verschil maken in de sterkst groeiende automarkt ter wereld."
Volvo blijft Volvo
Volvo wordt niet geïntegreerd met Geely Automotive. VCC zal vallen onder de Zhejinag Geely Holding Group, de moedermaatschappij van Geely Automotive. Het Zweedse merk blijft ‘stand alone' opereren met leiding vanuit Zweden. "De overname verandert niets voor Volvo - alleen moet de baas nu afspraken maken met mij', zegt Li Shufu, CEO Geely. ‘Volvo en Geely blijven twee onafhankelijk geleide merken."
De feiten en cijfers
Volvo verkocht vorig jaar wereldwijd 334.000 auto's. Het automerk Volvo ontstond in 1927 in het Zweedse Gotenburg. In 1999 werd het merk eigendom van de Ford Motor Company
Volvo maakt al tachtig jaar auto's - op dit moment werken er zo'n 20.000 mensen. Geely is iets meer dan tien jaar autoproducent en heeft ongeveer 10.000 mensen in dienst.
Volvo Cars Nederland is onderdeel van het Zweedse Volvo Car Corporation. Nederland telt 113 zelfstandige dealervestigingen. In 2009 behaalde Volvo Cars Nederland een marktaandeel van 3,6 procent en is daarmee de op zes na grootste afzetmarkt voor Volvo.
Klik hier voor de reactie van Ad van Batenburg: KLIK
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Goed verhaal van meneer van Batenburg, heb er alle vertrouwen in!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
Inderdaad.. Komt goed over..
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Chinezen kunnen onmogelijk zo onbetrouwbaar en arrogant zijn als Amerikanen, die winst is er vastSathumax schreef:In Den Haag beloven ze ook veel voor verkiezingen, na verkiezingen zijn de standpunten ineens veranderd.
Eerst zien dan geloven.
Volvo for life
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
Het Nieuwsblad schrijft:
Volvo Cars Gent juicht overname toe
Derek Jessiman, de gedelegeerd bestuurder van Volvo Cars Gent, zegt dat de site in Gent zal blijven bijdragen tot het succes van Volvo Cars 'door ons te blijven focussen op veiligheid, kwaliteit en efficiëntie. Onze eerste prioriteit is nu verder werk maken van een kwaliteitsvolle productiestart van de nieuwe Volvo S60, die op de Motor Show van Genève werd voorgesteld'.
'Met de actieve steun van de Vlaamse, Belgische en lokale overheden blijven wij ijveren om het competentiepeil van Volvo Cars Gent te verhogen, om onze onderneming verder in dit land te verankeren en om in de toekomst ook elektrische auto's in Gent te produceren', aldus nog Jessiman, die ook meldde dat de verkoop positief evolueert en de laatste productieprognoses wijzen op een gevoelige toename van de volumes vergeleken met de 184.000 auto's die in 2009 werden gebouwd.
De Vlaamse overheid gaf vorige week haar goedkeuring aan 2 miljoen euro opleidingssteun en keurde ook nog eens twee engineeringprojecten goed die worden opgezet in samenwerking met Flanders DRIVE en met het IWT.
'Liever Aziaat dan Europees'
De vakbonden bij Volvo Cars in Gent staan ook positief tegenover het akkoord. Ze zien overigens liever een Aziatische groep als overnemer dan een Europese of Amerikaanse auto-fabrikant, omdat die laatsten met overcapaciteit kampen. Ze zijn ook tevreden met het feit dat Geely een industrieel bedrijf is, en geen financieel, dat enkel op de korte termijn zou focussen.
De vakbonden - ook de Belgische - hadden in Zweden overigens al een contact met de top van Geely. Die bevestigde de intentie om de structuur, de twee fabrieken in Zweden en Gent en de onwikkeling van modellen in Europa te behouden. 'Ook belangrijk voor ons is dat ze de productieverdeling hebben bevestigd.'
Volgens de vakbondsman bevestigt dit allemaal dat er, na al de negatieve berichtgeving in België over de automobielsector, ook toekomst is in ons land voor de autosector.
Vrees dat de Chinese producent met Europese technologie aan de haal gaat, is er niet, zegt hij. 'Dat zou met een Europese of Amerikaanse overnemer ook zo zijn.' Op termijn bestaat wel de kans dat in de VS een Volvo-fabriek zou worden opgericht, terwijl die productie nu in Europa gebeurt. 'Maar bij Ford was dat risico nog veel pertinenter.'
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 22.12.2009 - 12:29
- Locatie: Nederland
Precies....iedereen die nu negatief is over de Chinezen vergeet volgens mij gemakshalve dat de Amerikanen er de afgelopen 3 decennia in de autoindustrie ook niet veel van hebben gebakken en zelfs hun eigen autoindustrie bijna naar de knoppen hebben geholpen.....Chinezen kunnen onmogelijk zo onbetrouwbaar en arrogant zijn als Amerikanen, die winst is er vast
V60 D6 PIH Onyx Black
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het Amerikaanse "denken" heeft Volvo (en SAAB) haast de das omgedaan
Volvo for life
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
Inderdaad, GM speelt vuil spel met Opel, Ford wist geen blijf met Volvo... De Amerikanen zijn bezig om zich industrieel uit te sluiten van de wereldeconomie. Laat ons daar maar niet rouwig om zijn.majortom schreef:Precies....iedereen die nu negatief is over de Chinezen vergeet volgens mij gemakshalve dat de Amerikanen er de afgelopen 3 decennia in de autoindustrie ook niet veel van hebben gebakken en zelfs hun eigen autoindustrie bijna naar de knoppen hebben geholpen.....Chinezen kunnen onmogelijk zo onbetrouwbaar en arrogant zijn als Amerikanen, die winst is er vast
Dan liever de Chinezen.
Jaguar en Land Rover zijn al enige tijd Indisch, al goed dat ze niet meer onder Fords vleugels zaten in de crisistijd.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Volvo verdiende ooit serieus geld voor Ford, het was zelfs het meest winstgevende onderdeel van de "Premier Auto Group" toen men de oren ging laten hangen naar de boekhouders van Ford en men de onderdelen moest gaan betrekken uit de magazijnen van Ford heeft Ford zelf de eerste aanzet gegeven voor de resultaatverslechtering van Volvo, zonde en volkomen onnodig.
Jaguar en LandRover verdienen onder hun andere eigenaar ineens wel geld, Ford verloor daar altijd bakken geld aan, Volvo staat er naar mijn stellige overtuiging ineens stukken beter voor.
Jaguar en LandRover verdienen onder hun andere eigenaar ineens wel geld, Ford verloor daar altijd bakken geld aan, Volvo staat er naar mijn stellige overtuiging ineens stukken beter voor.
Volvo for life
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Nu maar hopen dat "ze" Volvo niet gebruiken om technische know-how los te weken en dat te gebruiken om hun eigen wanstaltige producten beter, cq, beter verkoopbaar te maken in Europa en de USA.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt