T4 1997 houdt in bij 170 a 180 km/ph

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
svianen
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24.04.2006 - 16:33

Goededag,

Ik ben sinds Juli 2005 in het bezit van een S40 T4. Fantastische auto om in te rijden, alleen hij rijdt niet harder dan rond de 180. Ze hebben bij de garage al het eea vervangen. Bougies, Bougiekabel, de motor is uit elkaar geweest. Probleem treedt zich op als ik in z'n 4 of in z'n 5 het gaspendaal volledig ( tot op de bodem ) heb ingetrapt dan blijft ie 'hangen' totdat ik het gaspendaal een stukje terug laat komen en dan voel je dat ie hem weer oppakt.

Wie weet raad wat dit zou kunnen zijn.

mvg,

Stefan Vianen
Montfoort
Gebruikersavatar
danny V40
2nd Gear member
Berichten: 159
Lid geworden op: 18.10.2005 - 20:15
Locatie: Gendt

uuuuhhhh das een goede!!!!!

het brandstof systeem ook goed gecontroleerd gehad,eventuul met diagnose app. rijden(bij de dealer dus).
V40 TD
S40 2.0 16v aut.
-------------------------------------------------------------
roever
4th Gear member
Berichten: 564
Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
Locatie: Maasbree

Is het niet vrij normaal dat je auto niet meer zo lekker loopt als je serieus plankt? Dan wordt de mengeverhouding tussen benzine en lucht toch negatief beinvloed? Ik heb het iig tot nu toe met nog alle auto's waarmee ik heb gereden gemerkt dat ze sneller optrekken en meer vermogen hebben bij 90% gas dan bij 100%?

Of is het gewoon zo dat ie voorbij een bepaald toerental niet meer lekker loopt?
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
Gebruikersavatar
Robert
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:53
Locatie: Oosterhout

Ik heb dat ook al eens gehad.
Die vraag heb ik toen ook gesteld, hier staan wat antwoorden:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... hlight=205

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ik heb het nooit gevonden, misschien lag het aan de benzine want ik tank tegenwoordig ergens anders maar het kan ook ergens ander aan gelegen hebben maar hij rijd nu weer goed.
---------------------------------------Hier langs afknippen--------------------------------

V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
svianen
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24.04.2006 - 16:33

Brandstofsysteem is nog niet gecontrolleerd. Benzine is denk ik geen issue. Ik tankte hiervoor bij Tango, maar tank nu ongeveer 2 maanden bij BP ( Ultimate ) maar het probleem is er nog. Ik zal een kijken of ik er een nieuwe benzinefilter kan vervangen. Er is mij wel verteld dat het waarschijnlijk de katalysator zou kunnen zijn, die zou verstopt kunnen zijn waardoor hij zijn druk/gassen niet direct kwijt kan waardoor die stagneerd. Kan iemand dit inderdaad bevestigen ? Anders doe ik tijdelijk een catvervanger eronder om te kijken of dit helpt.

Bedankt alvast.

Stefan
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

is het niet je LMM?
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
svianen
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24.04.2006 - 16:33

Wie of wat zou mijn Lucht Massa Meter kunnen controleren ? De auto is uitgelezen maar er zijn geen foutcodes bewaart.
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Je zou de codes ergens vandaan kunnen halen en opnieuw laten meten, geen idee hoe dat bij een V40 zit, maar erg ingewikkeld lijkt me dat niet.
Codes kun je wel vinden op internet.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
Robert
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:53
Locatie: Oosterhout

svianen schreef: Er is mij wel verteld dat het waarschijnlijk de katalysator zou kunnen zijn, die zou verstopt kunnen zijn waardoor hij zijn druk/gassen niet direct kwijt kan waardoor die stagneerd. Kan iemand dit inderdaad bevestigen ? Anders doe ik tijdelijk een catvervanger eronder om te kijken of dit helpt.
Stefan
Ik heb er geen kat onder zitten maar had toen ook het probleem van inhouden.
Ik heb er nu echter geen last meer van terwijl hij niet bij de garage is geweest :?
---------------------------------------Hier langs afknippen--------------------------------

V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”