Beste mensen,
Zojuist proefgereden in deze Volvo V70 Classic:
http://www.svenskatrade.nl/item.php?id=15
Rijdt uitstekend, zeer nette auto met veel opties. Ik moest alleen wennen dat een diesel meer trillingen maakt dan een benzine-uitvoering.
Nadeel is de rode sticker voor de Duitse steden, en een roetfilter is volgens mij nog niet leverbaar.
Zijn er nog speciale zaken waar ik op moet letten?
Rob
Aankoop V70
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 26.10.2007 - 22:50
- Locatie: Leeuwarden
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Hij heeft een boel "Black Editions", maar geen enkele "Red Edition" of "White Edition", toch wel weer wat jammer
Volvo for life
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
Er zijn wat typische dingen die deze Volvo's mankeren. Over het algemeen zijn het bijzonder solide en bedrijfszekere auto's.
Airco is een zwak punt, rammeltjes zijn 'm ook niet vreemd (niet schadelijk, wel storend), wielophangingen kunnen wat 'uitlubberen', waarbij even wat nieuwe rubbertjes wonderen doet.
Er is volgens mij al veel over de typische kwaaltjes geschreven op dit forum, probeer de zoekfunctie eens.
Vind 'm overigens wel stevig geprijsd... voor dit geld komt een V70 II ook al in zicht. Wel met iets meer kilometers maar goed, rijd je wel het nieuwe model, soepeler, comfortabeler, stiller...
Airco is een zwak punt, rammeltjes zijn 'm ook niet vreemd (niet schadelijk, wel storend), wielophangingen kunnen wat 'uitlubberen', waarbij even wat nieuwe rubbertjes wonderen doet.
Er is volgens mij al veel over de typische kwaaltjes geschreven op dit forum, probeer de zoekfunctie eens.
Vind 'm overigens wel stevig geprijsd... voor dit geld komt een V70 II ook al in zicht. Wel met iets meer kilometers maar goed, rijd je wel het nieuwe model, soepeler, comfortabeler, stiller...
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
De waterpomp is ook een gevoelig item ( best eens navragen wanneer deze laatst vervangen is geweest ), de achterruitewissermotor is ook een gevoelig item( na 10 jaar kan deze niet evengoed meer werken ). Voor de rest een plezierige en gebruiksvriendelijke wagen om mee te rijden.
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
Die waterpomp zullen ze toch wel meenemen als je de distributieriem vervangt???
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Roetfilter is niet leverbaar en komt er ook niet volgens mij.
Verder een nette auto, maar wel een redelijk hoge prijs ondanks dat er niet heel veel km op staan.
Het is zeker even wennen aan het geluid als je uit een benzine komt. Wacht maar tot het -10 buiten is dan hoor je deze diesel lekker nagelen. Eenmaal op temperatuur maakt het nog steeds wel wat lawaai, maar wel een mooi geluid
Verder een nette auto, maar wel een redelijk hoge prijs ondanks dat er niet heel veel km op staan.
Het is zeker even wennen aan het geluid als je uit een benzine komt. Wacht maar tot het -10 buiten is dan hoor je deze diesel lekker nagelen. Eenmaal op temperatuur maakt het nog steeds wel wat lawaai, maar wel een mooi geluid
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
mischien word dit direkt vervangen bij een Nederlandse garage maar bij ons in Belgie niet
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Heb mijn eerste Volvo V70 2.5 (1999) nieuw gekocht en na een kleine 50.000km was de waterpomp al defect.
De distributieriem word bij dit model elke 120.000km vervangen.
Bij mijn 2de Volvo V70 TDI (1998) sneuvelde de waterpomp enge tijd na de 120.000km onderhoudsbeurt van de wagen. Sindsdien zit ik reeds aan 323.000 km met dezelfde waterpomp.
Dus lijkt het me niet echt nodig deze preventief te gaan vervangen.
De distributieriem word bij dit model elke 120.000km vervangen.
Bij mijn 2de Volvo V70 TDI (1998) sneuvelde de waterpomp enge tijd na de 120.000km onderhoudsbeurt van de wagen. Sindsdien zit ik reeds aan 323.000 km met dezelfde waterpomp.
Dus lijkt het me niet echt nodig deze preventief te gaan vervangen.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V90cc Ocean Race 2019
XC90 2021
C30 1.6d 2009
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V90cc Ocean Race 2019
XC90 2021
C30 1.6d 2009
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Mooie V70 maar inderdaad stevig geprijsd.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- Hathu
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 16:20
- Locatie: Hoofdstad van de achterhoek
Mooie en best dure V70. Het is een fijne wagen om mee te rijden, heb hem zelf ook, al 3.5 jaar. Bij mij staat er nu 394500 km op de teller en rijd nog prima. Heb slechts 1 rammeltje komt uit het dasboard en alleen bij winterse temperaturen.
Ik ben er zeer tevreden mee, moet wel zeggen dat toen ik hem kocht de airco, waterpomp en distributie waren vervangen. In mijn bezit zijn de dynamo en de gloeibougies vervangen, verder enkel de normale kleine en grote beurtjes gehad.
Roetfilter is er inderdaad niet voor deze motoren, zou zo,n ding er trouwens ook niet in willen, hoor te veel verhalen over roetfilters die dicht gaan zitten, lees ook even de verhalen over de EGR, ook zo,n uitvinding voor een beter milieu waar je auto niet beter van wordt.
Ik ben er zeer tevreden mee, moet wel zeggen dat toen ik hem kocht de airco, waterpomp en distributie waren vervangen. In mijn bezit zijn de dynamo en de gloeibougies vervangen, verder enkel de normale kleine en grote beurtjes gehad.
Roetfilter is er inderdaad niet voor deze motoren, zou zo,n ding er trouwens ook niet in willen, hoor te veel verhalen over roetfilters die dicht gaan zitten, lees ook even de verhalen over de EGR, ook zo,n uitvinding voor een beter milieu waar je auto niet beter van wordt.
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT