Parkeer sensoren installeren en elektrisch aansluiten.
- Turbodesk
- 5th Gear member
Zo op de foto lijkt het inderdaad erg vol en druk. Als je op de bestuurdersstoel zit dan is het erg overzichtelijk. Je kijkt toch pas op de display als je aan het parkeren bent.
- BlackWolf
- 3rd Gear member
Remon, Ik heb daar geen ruimte of boedel je waar de asbak zit? Sommige auto’s hebben daar geen asbak maar mijn auto wel, ik ben een roker maar ik rook niet in mijn auto’s, binnen mijn auto moet heel netjes zijn en het is geen plek om te roken. Ik weet dat het stom klinkt maar ik stofzuig mijn auto elke week en ik hou niet van die losse dingen die over de hele auto zitten, mijn zijvakken moeten leeg zijn en geen dingen aan mijn spiegel zoals mascottes enz.
Even over de display, ik heb eigenlijk helemaal geen ruimte voor zoiets in mij middenconsole en daarbuiten wil ik niets anders hangen dan mijn ppc. Ik heb ook een actieve houder voor mijn ppc gekocht die komt over de linker lucht rooster heen denk ik. Nu zit mijn simpele passief houder naast mijn radio met een vierkante ring die je over de radio schuift en aan die vierkante ring zit een houder maar dat vind ik geen goeie plek, mijn vrouw komt elke keer met haar knie tegenaan en ik vind dat je comfortabel moet zitten en niet constant in de gaten moet houden dat je knie ergens tegenaan komt.
Even over de display, ik heb eigenlijk helemaal geen ruimte voor zoiets in mij middenconsole en daarbuiten wil ik niets anders hangen dan mijn ppc. Ik heb ook een actieve houder voor mijn ppc gekocht die komt over de linker lucht rooster heen denk ik. Nu zit mijn simpele passief houder naast mijn radio met een vierkante ring die je over de radio schuift en aan die vierkante ring zit een houder maar dat vind ik geen goeie plek, mijn vrouw komt elke keer met haar knie tegenaan en ik vind dat je comfortabel moet zitten en niet constant in de gaten moet houden dat je knie ergens tegenaan komt.
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- Denniskl
- 5th Gear member
Wat denken we van deze optie:
Bij de rechter luidspreker op het dashboard?
Kabel is zo ook makkelijk weg te werken.
En dicht bij de rechter buitenspiegel...
Bij de rechter luidspreker op het dashboard?
Kabel is zo ook makkelijk weg te werken.
En dicht bij de rechter buitenspiegel...
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
- BlackWolf
- 3rd Gear member
Wat denken jullie als ik zeg naast de binnen spiegel? Kabel is makkelijk weg te werken en het zit naast de binnen spiegel.
Zoals dit hier:

Hehehe, sorry ik kon het niet laten :p
Even over die telefoon houder is dit handig? Of komt de passagier nog steeds tegenaan met zijn/haar knie?
Zoals dit hier:

Hehehe, sorry ik kon het niet laten :p
Even over die telefoon houder is dit handig? Of komt de passagier nog steeds tegenaan met zijn/haar knie?
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
- Denniskl
- 5th Gear member
Hahaha, das ook een hele goed optie!
En over die telefoonhouder; de passagier kan nog met z'n knie tegen de houder aan komen.
Het ligt er natuurlijk wel aan hoe de passagier zit.
En hoe de stoel ingesteld staat.
Als die stoel ver naar achteren staat zal de passagier er weinig last van hebben.
Ik heb zelf ook zo'n houder gehad. Was er erg blij mee.
En het is een mooie oplossing, ipv zo'n beugel die je tussen het dashboard en de radio in zet.

En over die telefoonhouder; de passagier kan nog met z'n knie tegen de houder aan komen.
Het ligt er natuurlijk wel aan hoe de passagier zit.
En hoe de stoel ingesteld staat.
Als die stoel ver naar achteren staat zal de passagier er weinig last van hebben.
Ik heb zelf ook zo'n houder gehad. Was er erg blij mee.
En het is een mooie oplossing, ipv zo'n beugel die je tussen het dashboard en de radio in zet.
- Remon
- 5th Gear member
Mijn vader heeft ook zo`n houder in de auto. Als ik er naast zit heb ik er eingelijk nooit last van. Het is me nooit opgevallen dus dan heb je er ook geen last van.
Dan nog even over de plaats die ik bedoelde. Ik denk dat Dennis wel weet welke plek ik bedoel omdat hij ook een phase II heeft. Dat dashboard is net iets anders als dat van de Phase I. Bij mij zit de asbak naast de handrem.
@Dennis,
Het idee om het op de luidspreker kap te monteren heb ik ook aangedacht. Ik heb nu mijn QRA op mijn dashboard, en meer schermpjes wil ik niet voor mijn voorruit. Bij het vakje dat ik bedoelde kun je de kabels ook mooi weg werken. Je haalt gewoon het matje eruit en je legt de kabel naar beneden langs de luchtkanalen.
Dan nog even over de plaats die ik bedoelde. Ik denk dat Dennis wel weet welke plek ik bedoel omdat hij ook een phase II heeft. Dat dashboard is net iets anders als dat van de Phase I. Bij mij zit de asbak naast de handrem.
@Dennis,
Het idee om het op de luidspreker kap te monteren heb ik ook aangedacht. Ik heb nu mijn QRA op mijn dashboard, en meer schermpjes wil ik niet voor mijn voorruit. Bij het vakje dat ik bedoelde kun je de kabels ook mooi weg werken. Je haalt gewoon het matje eruit en je legt de kabel naar beneden langs de luchtkanalen.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
- Denniskl
- 5th Gear member
Ja, dat is ook een handige oplossing!
Zit niet direcht in het zicht, als je hem ver genoeg naar achteren plaatst.
En inderdaad; de draad kan je makkelijk onder het matje door wegwerken.
Om nog even terug te komen op de verschillende dashboarden:
Phase I

Phase II

Zit niet direcht in het zicht, als je hem ver genoeg naar achteren plaatst.
En inderdaad; de draad kan je makkelijk onder het matje door wegwerken.
Om nog even terug te komen op de verschillende dashboarden:
Phase I

Phase II

- Remon
- 5th Gear member
Het lijkt mij de ideale plek voor het display. Ook als het display aan de achterkant is vastgeplakt kun je het goed aflezen. Ik heb het net even getest met mijn rekenmachine die even groot is. Ik maak morgen wel even een foto van mijn interieur. Ook waar de tmc ontvangs module zit en de gps antenne.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo S60 2.4 140pk 2009
- BlackWolf
- 3rd Gear member
Ik zal even proberen duidelijker maken waarom ik geen enkele andere plaats kan bedenken in het midden console.
Ik heb net even foto van het dashboard gemaakt en 3 meters die ik in wil bouwen in gephotosopped.
Eigenlijk zou ik die meters een plaatsje hoger willen maar dat kan niet omdat daar nr.2 op de foto komt, namelijk een divx speler met klap scherm, dus als het scherm open staat dan zou je de meters niet kunnen zien. Bij nr.1 komt mijn actieve ppc houder. De passieve houder die nu in zit gaat gewoon weg dat was tijdelijke oplossing en zoals ik al zei, het zit een beetje in de weg.
Je ziet mijn bluetooth GPS muis net boven de radio in het vakje, die blijft ook altijd daar. Je ziet het niet van buitenaf dus het is niet diefstal gevoelig en tegenwoordig kosten die dingen toch niets meer. Ik moet zeggen dat de ontvangst perfect is daar.
Begrijpen jullie nu waarom ik geen schermpje in het midden console kwijt kan raken? :p Je kan een plek verzinnen maar dan word het weer te druk denk ik.
Fotootjes:

Let niet op mijn photoshop skillz het is even snel in elkaar gezet.

Ik heb net even foto van het dashboard gemaakt en 3 meters die ik in wil bouwen in gephotosopped.
Eigenlijk zou ik die meters een plaatsje hoger willen maar dat kan niet omdat daar nr.2 op de foto komt, namelijk een divx speler met klap scherm, dus als het scherm open staat dan zou je de meters niet kunnen zien. Bij nr.1 komt mijn actieve ppc houder. De passieve houder die nu in zit gaat gewoon weg dat was tijdelijke oplossing en zoals ik al zei, het zit een beetje in de weg.
Je ziet mijn bluetooth GPS muis net boven de radio in het vakje, die blijft ook altijd daar. Je ziet het niet van buitenaf dus het is niet diefstal gevoelig en tegenwoordig kosten die dingen toch niets meer. Ik moet zeggen dat de ontvangst perfect is daar.
Begrijpen jullie nu waarom ik geen schermpje in het midden console kwijt kan raken? :p Je kan een plek verzinnen maar dan word het weer te druk denk ik.
Fotootjes:

Let niet op mijn photoshop skillz het is even snel in elkaar gezet.

- Remon
- 5th Gear member

Hier staat beschreven hoe ik het nu al weggebouwd heb. En de plek waar ik het display zou plaatsen indien ik zo`n systeem aanschaf.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo S60 2.4 140pk 2009
- BlackWolf
- 3rd Gear member
Ziet er leuk uit Remon, kon je die kabels van de TMC niet iets meer weg werken? Geprobeerd door die luchtrooster waar de luchtverfrisser op zit je kabels door te halen?
Werk zo een TMC ding goed trouwens, wat zijn de maandelijkse kosten en wat doet ie precies?
Werk zo een TMC ding goed trouwens, wat zijn de maandelijkse kosten en wat doet ie precies?

- Remon
- 5th Gear member
@Blackwolf,
Ik had gehoopt dat hier ideen langs zouden komen voor die kabeltjes. Want daar erger ik mij ook een beetje aan. Maar tot nu toe is dit de enige oplossing.
De QRA werkt prima. De mobiele controlles geeft hij op de N En A wegen optijd aan. Er zitten voor het updaten geen extra kosten aan vast. Dat kun je gratis doen via internet.
Maar we raken behoorlijk oftopic geloof ik
Ik had gehoopt dat hier ideen langs zouden komen voor die kabeltjes. Want daar erger ik mij ook een beetje aan. Maar tot nu toe is dit de enige oplossing.
De QRA werkt prima. De mobiele controlles geeft hij op de N En A wegen optijd aan. Er zitten voor het updaten geen extra kosten aan vast. Dat kun je gratis doen via internet.
Maar we raken behoorlijk oftopic geloof ik

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo S60 2.4 140pk 2009
- Denniskl
- 5th Gear member
Remon,
Ik heb het kabelprobleem opgelost door ze door het luchtrooster te laten gaan.
Moet je alleen wel een gaatje boren, maar het gaat niet fluiten of zo.
Ik heb het kabelprobleem opgelost door ze door het luchtrooster te laten gaan.
Moet je alleen wel een gaatje boren, maar het gaat niet fluiten of zo.
-
- 2nd Gear member
Ik kom die wel tegen op internet, maar nergens met een prijsje. Enig idee? M'n S60 is namelijk van dat lichte blauw, tegen grijs aan. Dus ze moeten wel overspuitbaar zijn. Of zijn dat die van de starter ook?Dutchie schreef:Sensors zijn van EasyPark en gekocht bij Bos Car Comfort. Ze waren niet echt goedkoop, maar volgens de verkoper van goeie kwaliteit en ook de service schijnt goed te zijn bij EasyPark. De plaats om de sensoren te monteren staat al in de bumper aangegeven. Keurige circels waar ze moeten komen! En ja, het even spannend om de boor in een splinternieuwe bumper te zetten :shock:
S60 2.4 190pk LPi Polartic Blue Pearl (2001)
V70 2.5T LPi Black Edition (2008)
V70 2.5T LPi Black Edition (2008)
- Remon
- 5th Gear member
Dan denk ik dat ik dat maar eens ga proberen. Scheelt weer een paar cm kabeltjes die je in het zicht hebt.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo S60 2.4 140pk 2009
- Remon
- 5th Gear member
Je mag hopen dat de gebruiksaanwijzing niet in het japans is 

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo S60 2.4 140pk 2009
- BlackWolf
- 3rd Gear member
Nee, als goed is heeft jurgenV40 zelfde besteld als ik en daar zit engels handleiding bij.
Remon, ik heb even op internet gezocht naar Quintezz, alleen het schijnt niet altijd goed te werken met TMC omdat soms de mobile controles niet gemeld worden door mensen.
Mijn PPC met TomTom in combinatie met CheckPoint werkt ook goed en meeste mobile controle plaatsen zijn bekkend en die word daar ook aangegeven dus ik word altijd gewaarschuwd voor een mobile controle of ze staan of niet. Als Quintezz met mobile controles goed had gewerkt wou ik misschien een hebben, maar het doet niets meer dan mijn PPC.
Remon, ik heb even op internet gezocht naar Quintezz, alleen het schijnt niet altijd goed te werken met TMC omdat soms de mobile controles niet gemeld worden door mensen.
Mijn PPC met TomTom in combinatie met CheckPoint werkt ook goed en meeste mobile controle plaatsen zijn bekkend en die word daar ook aangegeven dus ik word altijd gewaarschuwd voor een mobile controle of ze staan of niet. Als Quintezz met mobile controles goed had gewerkt wou ik misschien een hebben, maar het doet niets meer dan mijn PPC.
- BlackWolf
- 3rd Gear member
Je komt zoveel tegen, deze is ook interessant voor een schermpje of iets anders.
EDIT: ik vond het zo interessant, daarom heb ik maar 2 van die dingen gekocht :p
Er zijn andere opties zoals dit hier bijvoorbeeld. Maar ik weet niet of het goed is voor de ventilatie in de auto i.v.m. ECC
EDIT: ik vond het zo interessant, daarom heb ik maar 2 van die dingen gekocht :p
Er zijn andere opties zoals dit hier bijvoorbeeld. Maar ik weet niet of het goed is voor de ventilatie in de auto i.v.m. ECC