Gordels S70 T5 1998
- Oceanracer
- Geartronic member
Er zijn hiervoor zogenaamde gordelverlengers in de handel. Vrij te verkrijgen maar niet toegestaan om te gebruiken.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Hathu
- 3rd Gear member
Ik heb al eens ergens gehoord dat daar verlengstukjes voor te krijgen zijn bij de dealer.
Er was me al iemand voor :oops:
Er was me al iemand voor :oops:
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT
-
- Starter
Wel verkrijgbaar maar niet toegestaan, echt iets voor Nederland he . Is dit de einige oplossing of is er ook nog een oplossing die wel toegestaan is. Lijkt me overigens wel een veilige oplossing toch? Die verlengstukjes. Thanks voor de snelle reactie allebei 

- Oceanracer
- Geartronic member
Je kunt ook je gordel laten vervangen. Maar dan ben je natuurlijk gelijk aan de beurt! (financieel bedoel ik)
Waar het om gaat is het volgende: Door een verlengstuk te gebruiken komt er een stukje gordel tussen en je krijgt dus ook twee bevestigingspunten. Eentje klik je gewoon in die van de auto, niets aan de hand. Maar die andere komt ter hoogte van het kinderstoeltje. En als die spruit gaat zitten prutsen aan de resume-knop zit de gordel dus los. Ik zou er een hoesje overheen doen, als ik jou was. Er zijn van die hoezen in de handel die anderen gebruiken tegen het snijden van de gordel in de hals. Geen (politie-)mens die het ziet!
Waar het om gaat is het volgende: Door een verlengstuk te gebruiken komt er een stukje gordel tussen en je krijgt dus ook twee bevestigingspunten. Eentje klik je gewoon in die van de auto, niets aan de hand. Maar die andere komt ter hoogte van het kinderstoeltje. En als die spruit gaat zitten prutsen aan de resume-knop zit de gordel dus los. Ik zou er een hoesje overheen doen, als ik jou was. Er zijn van die hoezen in de handel die anderen gebruiken tegen het snijden van de gordel in de hals. Geen (politie-)mens die het ziet!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- Bart
- 8th Gear member
Wil je je Maxi Cosi op de voorstoel zetten? Hoe zit het dan met je passagiersairbag? Lijkt me een potentieel gevaarlijke situatie.
Achterin past het precies met de gordellengte.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- Starter
Ja das een goeie ja ik heb hier eigenlijk nog niet naar gekeken. (kindje is er nog niet) Was er een beetje vanuit gegaan dat ik de airbag uit kon zetten. Ik begrijp dat dit dus niet het geval is?
Bart schreef:Wil je je Maxi Cosi op de voorstoel zetten? Hoe zit het dan met je passagiersairbag? Lijkt me een potentieel gevaarlijke situatie.
- Bart
- 8th Gear member
Volgens mij niet... wellicht door de dealer?
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
-
- 3rd Gear member
Maxi Cosi Easybase (voor gordel) of Easyfix (voor isofix) is een super oplossing. Kijk even op marktplaats, je huidige gordel is lang genoeg en je klikt de Maxi Cosi er zo in (niet iedere keer gordel vastmaken). Na 9 maanden verkoop je hem weer voor hetzelfde geld op marktplaats.
- den toerist
- 5th Gear member
Zit er wel degelijk een airbag in jouw S70 aan de passagiers zijde, of niet?
Dit was indertijd bij dit model en de V70 ( Classic) een optie. Zit er geen dan is op het dashboard boven het handschoenkastje niks te zien. Zit er wel een airbag dan zie je het opschrift SRS airbag, boven het handschoen kastje.
Dit was indertijd bij dit model en de V70 ( Classic) een optie. Zit er geen dan is op het dashboard boven het handschoenkastje niks te zien. Zit er wel een airbag dan zie je het opschrift SRS airbag, boven het handschoen kastje.
- den toerist
- 5th Gear member
edward z schreef:Ja das een goeie ja ik heb hier eigenlijk nog niet naar gekeken. (kindje is er nog niet) Was er een beetje vanuit gegaan dat ik de airbag uit kon zetten. Ik begrijp dat dit dus niet het geval is?Bart schreef:Wil je je Maxi Cosi op de voorstoel zetten? Hoe zit het dan met je passagiersairbag? Lijkt me een potentieel gevaarlijke situatie.
Zelf uitzetten is niet mogelijk, tevens de dealer zal dit ook niet doen.Bart schreef:Volgens mij niet... wellicht door de dealer?
Trouwens blijft de veiligste plek om een kind te vervoeren op de achterbank.
En daar passen de gordels prima bij de S70, ze zijn lang genoeg , bij de V70 daarentegen passen ze net.