Ik heb vorige week een V40 2.0T gekocht van 1998 met 210000km zonder garantie. De auto rijdt prima zolang je er rustig mee rijdt.
Het verbruik was de eerste volle tank 1 op 9,5 bij zoals gezegd een rustige rijstijl.
Vanochtend even een stukje snelweg om te proberen en wat schets mijn verbazing: hij trekt in de 1e, 2e, en derde versnelling moeiteloos tot 5000 toeren, maar in 4 en 5 trekt hij helemaal niet meer en hij wou dus ook niet sneller dan 140 km per uur. Hij draait dan ongeveer 3500 toeren.
Als ik dan het gas intrap zie ik alleen de benzinemeter zakken maar er treedt geen versnelling op Wat zou dat zijn??
inhouden V40
-
- 5th Gear member
Geen lampjes die branden op het dashboard?
-
- Starter
Hey Staza, ik heb vergelijkbare dingen met mijn S40 T-4 '97 meegemaakt, en ben momenteel dit topic aan het doorspitten. Misschien kom jij hier ook iets tegen waar je wat aan hebt?
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... 05&start=0
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... 05&start=0
Volvo S40 T4 '97
- MDA
- 5th Gear member
Het klinkt haast als een turbo probleem... hoe voelt de turbo in die eerste drie versnellingen? Een lekkere duw in de rug, of bijna niet merkbaar?
Een andere optie is de LMM / Lambda sonde. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met een voregere wagen (niet meer lekker in de toeren klimmen op hoge snelheid). Het was toen de LMM die stuk was. Doordat ie een verkeerd signaal doorkreeg (verkeerde AFR) ging ie in een soort noodloop (luchtinlaat op 3/4 open bij alle toerentallen). Bij lage toeren en lage versnellingen merkte je daar weinig van, alleen in zijn 5 voelde je duidelijk een dip in de power, en niet harder dan 135 km/h...
Als het de LMM is kan de garage het zo uitlezen in de foutcodes (wel vreemd dat er geen lampje gaat branden van bv de lambdasonde)
Een andere optie is de LMM / Lambda sonde. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met een voregere wagen (niet meer lekker in de toeren klimmen op hoge snelheid). Het was toen de LMM die stuk was. Doordat ie een verkeerd signaal doorkreeg (verkeerde AFR) ging ie in een soort noodloop (luchtinlaat op 3/4 open bij alle toerentallen). Bij lage toeren en lage versnellingen merkte je daar weinig van, alleen in zijn 5 voelde je duidelijk een dip in de power, en niet harder dan 135 km/h...
Als het de LMM is kan de garage het zo uitlezen in de foutcodes (wel vreemd dat er geen lampje gaat branden van bv de lambdasonde)
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
Vacuum lek of je luchtmassameter.
- Welles
- 5th Gear member
Zeiden ze dat er bij de garage niet bij dan?
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]