beste mede volvo liefhebbers,
onslangs heb ik op mijn volvo 440 nieuwe remblokken gemonteerd op de ACHTER as.
Als je kijkt naar de remschijven dan zie je dat de blokken nauwelijks kracht uitoefenen op de schijven.... ze remmen wel, maar de schijven blinken niet... althans... aan een kant niet, aan de andere wat meer.
Ik weet dat ik achter minder remkracht heb als voor, maar de schijven achter zouden toch ook gewoon blinkend moeten zijn??
blokken zitten er nu 500 km op ofzo.....
ik weet dat er op de ACHTERKANT van de remklauw een inbus zit.... als ik deze eraf haal, dan zit daarin die ruimte weer een inbus......
kan ik hiermee de remdruk regelen??? hoe kan ik ervoor zorgen dat de blokken weer strakker op de schijf uitkomen??
alvast bedankt weer!
Thijs
Hoe afstellen remklauwen achter op volvo 440 1996
- Iroll
- 6th Gear member
Die inbus achter de inbus is idd om de remblokken aftestellen. Je handrem doet het ws ook niet? Draai de binnenste inbus totdat de remblokken blokkeren. Vervolgens iets terugdraaien totdat de remblokken net aanlopen. Let erop dat je de binnenste inbus er niet helemaal uitdraaid! Dit uiteraard aan de andere kant herhalen. Eventueel daarna de handremkabel strakker zetten onder de auto zodat je handrem na 3a4 klikken aangrijpt. Als dit niet werkt dan ligt het aan de remklauw, die zit dan vast en moet gereviseerd/vervangen worden.
-
- 2nd Gear member
Heb laatst hetzelfde gehad, mijn handrem deed het niet. De 2 secundaire kabels waren het 1e probleem, het 2e probleem was dat de klauw niet strak genoeg stond.
Als ik je schijven zo zie is het wellicht slim deze ook te vernieuwen. Setje schijven kost €35 ong.
Als ik je schijven zo zie is het wellicht slim deze ook te vernieuwen. Setje schijven kost €35 ong.