Ik ben momenteel mijn 440 aan het opknappen.
Alleen is door de vorige eigenaar (mijn vader) de stekker van de radio weggeknipt. Hij heeft direct de kabel van de radio eraan gesoldeerd.
Maar het was zo'n puinhoop met zoveel kortsluitingen dat ik alles weg heb gehaald.
Nu wil ik de originele radio er weer in. Maar er zit nu echt helemaal niets meer, en we weten ook niet wat er gezeten heeft.
Welke kabel moet ik nu hebben, dus wat is de originele kabel en aansluiting van de volvo.
En heeft iemand toevallig een kabelboom met voeding, speakerkabels en aansluitblok?? Want ik kom er niet meer uit
Help, ik ben de "draad" kwijt
- lovemy440
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 21.06.2007 - 23:19
Me:
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
heb je nog wel een bosje kabels die uit de orginele kabelboom komen?
bij mijn 440 was de orginele stekker ook afgeknipt, met kroonsteentjes zat er een iso-stekker aan. ik heb alle draadkleuren opgenomen en ben naar de autosloperij gegaan, daar heb ik uit een sloopauto een orginele goeie stekker geknipt. daarna ben ik lekker gaan solderen en krimpkousjes er over heen gedaan. toen voor klein bedrag goeie verloopstekker gekocht(en echt die kosten niet zoveel als alles uitzoeken en kroonsteentjes samen) en toen zonder problemen zo een andere radio in de auto gemonteert. het werkte daarna weer perfect met orginele stekker en goeie verloopstekker.
bij mijn 440 was de orginele stekker ook afgeknipt, met kroonsteentjes zat er een iso-stekker aan. ik heb alle draadkleuren opgenomen en ben naar de autosloperij gegaan, daar heb ik uit een sloopauto een orginele goeie stekker geknipt. daarna ben ik lekker gaan solderen en krimpkousjes er over heen gedaan. toen voor klein bedrag goeie verloopstekker gekocht(en echt die kosten niet zoveel als alles uitzoeken en kroonsteentjes samen) en toen zonder problemen zo een andere radio in de auto gemonteert. het werkte daarna weer perfect met orginele stekker en goeie verloopstekker.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- lovemy440
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 21.06.2007 - 23:19
Ik heb helemaal niets meer, alles is weg, door de kortsluitingen. Ik wil dus in principe vanaf de zekeringkast tot aan de radio en van af de speakers tot de radio nieuwe bekabeling.
Alleen aangezien alle sloperijen hier in de buurt gesloten zijn voor toegang, kan ik dus niet even gaan struinen.
Nu dacht ik marktplaats te gaan afstruinen, daar staan genoeg loop of sloop auto's, alleen die willen allemaal weten wat voor type stekker je nodig heb. Maar ik heb dus geen idee.
Alleen aangezien alle sloperijen hier in de buurt gesloten zijn voor toegang, kan ik dus niet even gaan struinen.
Nu dacht ik marktplaats te gaan afstruinen, daar staan genoeg loop of sloop auto's, alleen die willen allemaal weten wat voor type stekker je nodig heb. Maar ik heb dus geen idee.
Me:
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
- Trucker
- 6th Gear member
- Berichten: 4567
- Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
- Contacteer:
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ik weet niet of je in een 440 allerlei dingen aan de radio gekoppeld hebt zoals dimbare achtergrondverlichting e.d. maar anders kun je vrij simpel gewoon nieuwe draden trekken. Een basic radio heeft echt niet zo veel nodig, een constante plus, een contact-geschakelde plus en een aardeverbinding. Dan per speaker 2 draden maar dat is helemaal simpel. Je kunt zelfs de geschakelde plus nog weg laten als je het niet erg vindt om de radio niet met het contact te kunnen schakelen.
Waarom wil je trouwens de originele radio er terug in?
Waarom wil je trouwens de originele radio er terug in?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- lovemy440
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 21.06.2007 - 23:19
Ik ga eens zoeken op hun site, en anders eens contact opnemen. In ieder geval bedankt!
Me:
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
- lovemy440
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 21.06.2007 - 23:19
A) k wil de originele radio heel graag terug, omdat ik de auto aan het opknappen ben.FrankS60 schreef:Ik weet niet of je in een 440 allerlei dingen aan de radio gekoppeld hebt zoals dimbare achtergrondverlichting e.d. maar anders kun je vrij simpel gewoon nieuwe draden trekken. Een basic radio heeft echt niet zo veel nodig, een constante plus, een contact-geschakelde plus en een aardeverbinding. Dan per speaker 2 draden maar dat is helemaal simpel. Je kunt zelfs de geschakelde plus nog weg laten als je het niet erg vindt om de radio niet met het contact te kunnen schakelen.
Waarom wil je trouwens de originele radio er terug in?
B) Nu ligt er een versterker achterin, waar de speakers aan gekoppeld zijn. Dit omdat na dat mijn pa aan het rommelen was geweest er eigenlijk niets meer goed zat en ik steeds kortsluitingen en kapotte zekeringen had. Dus is alles eruit gegaan
Alleen nu er bijna geen ruimte over is en alles naar mijn dagelijkse auto toegaat, heb ik geen muziek meer in deze auto. Dus wil ik gewoon weer een radio in de auto, met daaraan de speakers.
Me:
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
- dash
- 3rd Gear member
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43
Bij die can mij zit achterin een stekker waar de stekker met de iso-connector in gaat. Kijk eens of die er nog in zit. en dan is het heel eenvoudig, bij een auto audio zakje een nieuwe iso-connector halen en het is weer origineel.lovemy440 schreef:Ik ben momenteel mijn 440 aan het opknappen.
Alleen is door de vorige eigenaar (mijn vader) de stekker van de radio weggeknipt.
440 GLT ingeruild voor een 206 CC
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
- hofmeijer
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:20
- Locatie: hattem gld
- Contacteer:
Als ik jou was zou ik gewoon vanaf de accu de plus draad naar je midden console trekken en een min punt van voren ergens pakken op een kaal stuk metaal vast op het frame.
Gewoon een zekering ertussen en nieuwe draden trekken voor de speakers.
Dan ben je in een keer klaar en dan ben je zeker van een goede bekabeling.
Ik denk dat je drukker bent met het zoeken naar je bestaande kabels dan dat je nieuwe kabels gaat aanleggen.
Veel succes.
Groeten Hofmeijer.
Gewoon een zekering ertussen en nieuwe draden trekken voor de speakers.
Dan ben je in een keer klaar en dan ben je zeker van een goede bekabeling.
Ik denk dat je drukker bent met het zoeken naar je bestaande kabels dan dat je nieuwe kabels gaat aanleggen.
Veel succes.
Groeten Hofmeijer.
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www