V70 2.0T

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Waarom lees ik op het forum vrijwel nooit iets over de 2.0T motor ? Is deze in NL wel geleverd ?
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ja, vanaf modeljaar 2006 tot en met modeljaar 2007
Volvo for life
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Dat is dus maar erg kort. Is daar een reden voor ?
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

nee
Volvo for life
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Die Bart, nooit een woord teveel :wink:
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Ja, idd. Daar heb je wat aan. Nou ja, als het een hardloper was geweest dan was de motor wel langer in productie gebleven.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

piotrV70 schreef:Ja, idd. Daar heb je wat aan. Nou ja, als het een hardloper was geweest dan was de motor wel langer in productie gebleven.
dat is ook een conclusie
Volvo for life
Volvolof
3rd Gear member
Berichten: 429
Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
Locatie: Best

Te weinig verschil in prestaties met de 2.4 170pk.
In sommige landen betaal je minder belasting met een 2.0 turbo. Dan is ie wel interessant
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Volvolof schreef:Te weinig verschil in prestaties met de 2.4 170pk.
In sommige landen betaal je minder belasting met een 2.0 turbo. Dan is ie wel interessant
Rijdt een turbo motor niet veel relaxter dan een ongeblazen versie dan?
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Naar mijn bescheiden mening wel, het koppel met een geblazen motor is heerlijk en je hebt minder massa ronddraaien met hetzelfde aantal/meer pk's. Je kunt makkelijk onderin de toeren blijven voor rustig cruisen maar hebt een lekkere powerreserve als je even wilt inhalen oid.
2.0T:

Max. Vermogen 118 kW (160 PK)
5.100 tpm
Max. Koppel 230 Nm
1.800 tpm

2.4L:
Max. Vermogen 103 kW (140 PK)
4.500 tpm
Max. Koppel 220 Nm
3.750 tpm
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21595
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Juist dat koppel bij lage toerentallen zou voor mij een reden zijn om een 2.0T aan te schaffen.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

FrankS60 schreef:Naar mijn bescheiden mening wel, het koppel met een geblazen motor is heerlijk en je hebt minder massa ronddraaien met hetzelfde aantal/meer pk's. Je kunt makkelijk onderin de toeren blijven voor rustig cruisen maar hebt een lekkere powerreserve als je even wilt inhalen oid.
2.0T: Max. Vermogen 118 kW (160 PK) 5.100 tpm
Max. Koppel 230 Nm 1.800 tpm

2.4L:Max. Vermogen 103 kW (140 PK) 4.500 tpm
Max. Koppel 220 Nm 3.750 tpm
De 2.0T heeft 180pk's en een koppel van 240Nm bij 1850 tot 5000t/min, een substantieel smeuigere machine dan een 2.4, imho de beste tor voor een classic V70
Volvo for life
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

bart simpson schreef:
FrankS60 schreef:Naar mijn bescheiden mening wel, het koppel met een geblazen motor is heerlijk en je hebt minder massa ronddraaien met hetzelfde aantal/meer pk's. Je kunt makkelijk onderin de toeren blijven voor rustig cruisen maar hebt een lekkere powerreserve als je even wilt inhalen oid.
2.0T: Max. Vermogen 118 kW (160 PK) 5.100 tpm
Max. Koppel 230 Nm 1.800 tpm

2.4L:Max. Vermogen 103 kW (140 PK) 4.500 tpm
Max. Koppel 220 Nm 3.750 tpm
De 2.0T heeft 180pk's en een koppel van 240Nm bij 1850 tot 5000t/min, een substantieel smeuigere machine dan een 2.4, imho de beste tor voor een classic V70
Zou een 2.5T (of 2.4T voor nieuwere en 2.5T voor nog nieuwere modellen) niet nog beter/smeuiiger zijn?
Gebruikersavatar
BartS
4th Gear member
Berichten: 627
Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42

Ik denk (op het gevaar af een oneliner te krijgen) dat Bart doelt op de goede verhouding economie/brandstofverbruik en prestaties....
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)

V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

@ t5power, misschien wel, mijn voorkeur zou toch de 2.0t hebben, het geluid ervaar ik ook als aangenamer
Volvo for life
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

t5power schreef:
bart simpson schreef:
FrankS60 schreef:Naar mijn bescheiden mening wel, het koppel met een geblazen motor is heerlijk en je hebt minder massa ronddraaien met hetzelfde aantal/meer pk's. Je kunt makkelijk onderin de toeren blijven voor rustig cruisen maar hebt een lekkere powerreserve als je even wilt inhalen oid.
2.0T: Max. Vermogen 118 kW (160 PK) 5.100 tpm
Max. Koppel 230 Nm 1.800 tpm

2.4L:Max. Vermogen 103 kW (140 PK) 4.500 tpm
Max. Koppel 220 Nm 3.750 tpm
De 2.0T heeft 180pk's en een koppel van 240Nm bij 1850 tot 5000t/min, een substantieel smeuigere machine dan een 2.4, imho de beste tor voor een classic V70
Zou een 2.5T (of 2.4T voor nieuwere en 2.5T voor nog nieuwere modellen) niet nog beter/smeuiiger zijn?
Een supercharged V8 nog meer, maar daarmee trek je de vergelijking een beetje mank. Beide motoren (2.0T en 2.4) gebruiken volgens volvo zo'n 9.0l/100km bij gecombineerd gebruik. Een 2.5T gaat dat gewoon niet halen tenzij je echt met een zeer gevoelige teen het gas bediend. Dan ben je je turbovoordeel ook wel weer kwijt...

Bart: ik kwam op autotrader die 160pk/230nm tegen, hebben we het over dezelfde motor in dezelfde auto en is autotrader foutief? Hoe dan ook blijft de conclusie hetzelfde, een 2.0T is waarschijnlijk lekkerder rijden dan een ongeblazen 2.4 met 140pk.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
Rick H
3rd Gear member
Berichten: 454
Lid geworden op: 15.07.2009 - 21:42
Locatie: Almere

Ik vind de motor in mijn auto veel lekkerder dan de 2.4 (140pk) van paps.
veel kracht onderin maar verder gebeurt er niet veel. brandstof verbruik is ongeveer gelijk.

grt
Rick
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...

MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

FrankS60 schreef:Een supercharged V8 nog meer, maar daarmee trek je de vergelijking een beetje mank. Beide motoren (2.0T en 2.4) gebruiken volgens volvo zo'n 9.0l/100km bij gecombineerd gebruik. Een 2.5T gaat dat gewoon niet halen tenzij je echt met een zeer gevoelige teen het gas bediend. Dan ben je je turbovoordeel ook wel weer kwijt...
Ik snap je redenatie maar volgens autoweek is het gemiddeld verbruik tussen 2.0T en 2.5T resp 9.1 en 9.2 l per 100 km, dus zo schrikbarend groot is het verschil qua gebruik echt niet. Voor die paar extra cc benzine krijg je daarentegen behoorlijk wat paardjes terug.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

FrankS60 schreef:Bart: ik kwam op autotrader die 160pk/230nm tegen, hebben we het over dezelfde motor in dezelfde auto en is autotrader foutief? Hoe dan ook blijft de conclusie hetzelfde, een 2.0T is waarschijnlijk lekkerder rijden dan een ongeblazen 2.4 met 140pk.
Autotrader heeft het hier mis, er was in de C70 (872/873) ooit een 163pk 2.0t, deze is alleen nooit leverbaar geweest in de S60 of V70
t5power schreef:Ik snap je redenatie maar volgens autoweek is het gemiddeld verbruik tussen 2.0T en 2.5T resp 9.1 en 9.2 l per 100 km, dus zo schrikbarend groot is het verschil qua gebruik echt niet. Voor die paar extra cc benzine krijg je daarentegen behoorlijk wat paardjes terug.
Dat vergelijk gaat uitsluitend op bij de 2.5T vanaf modeljaar 2005, tot die tijd waren zowel het verbruik en de uitstoot van de 2.5 substantieel hoger.
Maar heb je het geluid van de 2.0T in vergelijking tot de 2.5T ueberhaupt ooit (zelf) gehoord?
Niets mis met die 2.0T in vergelijking tot een 2.4i en nauwelijks duurder
Volvo for life
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

bart simpson schreef:
t5power schreef:Ik snap je redenatie maar volgens autoweek is het gemiddeld verbruik tussen 2.0T en 2.5T resp 9.1 en 9.2 l per 100 km, dus zo schrikbarend groot is het verschil qua gebruik echt niet. Voor die paar extra cc benzine krijg je daarentegen behoorlijk wat paardjes terug.
Dat vergelijk gaat uitsluitend op bij de 2.5T vanaf modeljaar 2005, tot die tijd waren zowel het verbruik en de uitstoot van de 2.5 substantieel hoger.
Ja maar goed, zoals je zelf al zegt:
bart simpson schreef:ja, vanaf modeljaar 2006 tot en met modeljaar 2007
lijkt het mij niet meer dan eerlijk om een 2.5T vanaf MY2005 te nemen.
bart simpson schreef: Maar heb je het geluid van de 2.0T in vergelijking tot de 2.5T ueberhaupt ooit (zelf) gehoord?
Niets mis met die 2.0T in vergelijking tot een 2.4i en nauwelijks duurder
Nee nog nooit gehoord maar goed, geluidsbeleving is natuurlijk uitermate subjectief. Wat voor de 1 prettig om te horen is, is voor een ander een vervelende toon. Denk dat de meeste mensen voor sloot aan extra koppel en pks zullen gaan indien ze moeten kiezen tussen geluid (als ze het al mooier zullen vinden) en vermogen.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”