Nieuw hier en sinds gisteren een V70 T5 vervolg

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
dmenace
2nd Gear member

Een paar weken geleden kocht ik http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=35263 deze T5.

In totaal ben ik 4 keer terug geweest en het is alleen maar erger geworden. Op zich zijn ze vriendelijk bij van Aarle, maar 4 keer terugkomen met een auto is belachelijk. Hij valt nog steeds stil, ik krijg veel meldingen en zo nu en dan springt ie in de Servicestand en kan ik niet harder dan 25 rijden (heel fijn als je op de snelweg rijdt). Hij gaat dus terug. In de 6 weken dat ik hem heb, heeft ie vaker bij van Aarle gestaan dan dat ik er in heb kunnen rijden.

Ter vervanging heb ik een Avantime aangeschaft. Jammer, want als hij reed was het een geweldige machine.
Renault Avantime 3.0 V6
V70 T5
V70 T5 assen
5th Gear member

Tja pech hebben , al is een renault ook redelijk vaak een electronisch drama.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Black 2.4T awd
3rd Gear member

Anderhalf jaar een espace gehad een drama. Motorisch en versnellingsbak niks mis mee, maar de elektonica een puinhoop. Diverse storingen gehad en na div. garage bezoeken rap een trap in de kont gegeven. Bij de dealer waar ik hem inruilde waren ze er zeer content mee. Ze hadden een klant die zo`n auto zocht en kon toen een mooie deal maken. Hun blij, ik blij. Maar of hun klant nog wel zo blij is?
2.4T awd 235pk /380nm -xenon -blokjes grill- achterspoiler-zomer 18 inch R-velg Blackchrom Vredstein Vorti 235/40-18 -winter 17inch amalthea Michelin Alpin 225/40-17
945i
8th Gear member

Jammer maar te verwachten, kilometerstand-T5- LPG is niet echt een gelukkige combi gebleken...
Hoop dat je met de Avantime meer geluk hebt, is nu al een klassieker.

Als je weer terugkeert naar Volvo (wat hoogstwaarschijnlijk wel weer gaat gebeuren), zou ik proberen die Avantime te behouden...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
dmenace
2nd Gear member

Tja, het was natuurlijk een gok. De nieuwe motor, de onderhoudshistorie en de goede naam van van Aarle leken mij betrouwbaar genoeg. Helaas.
Ik hoop dat ze bij van Aarle coulant zijn.

Ik weet dat Renault niet echt goed in elkaar zit (hiervoor had ik een Scenic), de Avantime heb ik puur gekozen omdat ik het een geweldige auto vindt, waar er in NL maar 200 zijn. Dat en het immens glazen dak natuurlijk :-)
Renault Avantime 3.0 V6
V70 T5
t5power
5th Gear member

Maar je kon zonder morren de T5 na 6 weken terug brengen? Kreeg je volledige bedrag terug? Dat is iig best coulant.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
dmenace
2nd Gear member

Nee, dat moet nog gebeuren. Ik heb ze zaterdag gebeld, maar de baas was er niet. Toen heb ik ze gemaild. Ik ga ervan uit dat hij gewoon terug kan tegen volledige vergoeding, want hij is nooit goed geweest.
Renault Avantime 3.0 V6
V70 T5
RVL
4th Gear member

Geen goede reclame voor van Aarle als ik eerlijk ben, Als hij het van het begin niet goed gedaan heeft, zal van Aarle het volledige aankoopbedrag moeten vergoeden.Maar wat voor mij duidelijke koek is wil bij dit soort bedrijven nog wel eens moeilijk liggen. Ik hoop op een goede afhandeling voor je.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Harige Harry
2nd Gear member

Succes met de afhandeling, sterkte met de renault....
S60 T5 geartronic, cosmos bleu metalic, zwart leder, 2000. verkocht...
dmenace
2nd Gear member

RVL schreef:Geen goede reclame voor van Aarle als ik eerlijk ben, Als hij het van het begin niet goed gedaan heeft, zal van Aarle het volledige aankoopbedrag moeten vergoeden.Maar wat voor mij duidelijke koek is wil bij dit soort bedrijven nog wel eens moeilijk liggen. Ik hoop op een goede afhandeling voor je.
Nou word ik een beetje zenuwachtig. Het staat toch als een paal boven water dat ze alles vergoeden? Ik heb er notabene 4 vrije dagen en veel benzine aan besteed. Het aankoopbedrag vergoeden is dan wel het minste wat ze kunnen doen. Gelukkig is internet een sterk medium, dat zal wel helpen.
Renault Avantime 3.0 V6
V70 T5
Gast

Nou succes en blijf vriendelijk tegen van Aarle, want als je al woorden kan krijgen (in het door jouw genoemde topic)
met de moderator, zegt dit wat van jou.
Welkom terug in ieder geval. :P

Dit had je toen geplaatst (04 Mar 2010, 19:21)
dmenace schreef:Hoi,
Sorry, maar had wat woorden met de moderator en dat heeft me doen besluiten hier niet meer te komen. Ik vind het reuze jammer, want jullie hebben enorm geholpen en het forum is een schatkist aan informatie. Maar ik kan niet zo goed tegen een forum met censuur. Nu wil men dat ik mijn avatar aanpas en daar heb ik geen zin in. En ook het censureren van zinnen en woorden is niets voor mij. Dat is geen waarde oordeel, maar het ligt mij gewoon niet.
ps: ik heb mij ook gestoord aan jouw avator (Jezus figuur)
liquid_force
6th Gear member

dmenace schreef: Het staat toch als een paal boven water dat ze alles vergoeden? Ik heb er notabene 4 vrije dagen en veel benzine aan besteed. Het aankoopbedrag vergoeden is dan wel het minste wat ze kunnen doen. Gelukkig is internet een sterk medium, dat zal wel helpen.
ik denk dat je daar geen rekening mee moet gaan houden ... alles wat je meer krijgt is dan meegenomen ...
dmenace
2nd Gear member

Ja sorry hoor, als ik dit doe dan wordt alles verwijderd, maar als iemand anders de moralist uit gaat hangen dan mag het?
Ik ben zowel hier als op andere plekken hoffelijk en vriendelijk geweest. Jouw insinuatie raakt kant noch wal. En de quote die je gebruikt spreekt boekdelen; ook daar ben ik netjes en hoffelijk. Geen kwaad woord, ik scheld niet en ik maak geen taalfouten (dit in tegenstelling tot jouw bericht).
Wat er verder eventueel tussen mij en een moderator is, is aan de genoemde partijen.
Het spijt me als mensen zich gestoord hebben aan mijn vorige avatar, maar bedenk dat dit meer zegt over jullie dan over mij. Als je al moeite hebt met die afbeelding, dan is het internet een stuk erger dan de grote boze wereld. Ik bedoelde er iig niets mee.

En dan ontopic: Ik plaatste dit nieuwe topic alleen maar omdat ik verder alleen maar positieve dingen lees over van Aarle. Mijn ervaring is minder positief, dat mogen anderen best lezen. Juist daar is het internet handig voor. Bovendien gun ik niemand dezelfde problemen bij de eventuele aanschaf van 'mijn oude' T5.
Renault Avantime 3.0 V6
V70 T5
dmenace
2nd Gear member

liquid_force schreef:
dmenace schreef: Het staat toch als een paal boven water dat ze alles vergoeden? Ik heb er notabene 4 vrije dagen en veel benzine aan besteed. Het aankoopbedrag vergoeden is dan wel het minste wat ze kunnen doen. Gelukkig is internet een sterk medium, dat zal wel helpen.
ik denk dat je daar geen rekening mee moet gaan houden ... alles wat je meer krijgt is dan meegenomen ...
Haha, goede insteek inderdaad. Kan het alleen maar meevallen.
Renault Avantime 3.0 V6
V70 T5
Rippie V70
5th Gear member

Had een second opinion van een dealer hier geen uitkomst gebracht?

Van aarle is tenslotte geen dealer. En van een V70 naar een Avantime... Da's wel even wat anders. Wél exclusief!

Verder, Ik heb wel een gehoord van (jaja) een Fiat stilo die 28x(!!!!) teruggeweest is voor een gelijke storing, en waar uiteindelijk bleek dat de turbodruk te hoog opliep door een te laat opnenende wastegate. Daarom schakelde de software op het noodloopprogramma. Fiat kwam er niet uit, totdat een oplettende leerling na bestudering van de gegevens met de juiste diagnose kwam.......
Het was wel een leasebak, maar 28x.....
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
dmenace
2nd Gear member

Rippie V70 schreef:Had een second opinion van een dealer hier geen uitkomst gebracht?

Van aarle is tenslotte geen dealer. En van een V70 naar een Avantime... Da's wel even wat anders. Wél exclusief!

Verder, Ik heb wel een gehoord van (jaja) een Fiat stilo die 28x(!!!!) teruggeweest is voor een gelijke storing, en waar uiteindelijk bleek dat de turbodruk te hoog opliep door een te laat opnenende wastegate. Daarom schakelde de software op het noodloopprogramma. Fiat kwam er niet uit, totdat een oplettende leerling na bestudering van de gegevens met de juiste diagnose kwam.......
Het was wel een leasebak, maar 28x.....
Die 2nd opinion zou idd een goede optie zijn. Maar de laatste 2 weken had ik de auto niet eens. Nu is het te laat; ik vertrouw de auto niet meer. Ik durf er mijn kinderen niet meer in te vervoeren.
Ik vind het prima als ik terug moet, maar na twee of drie keer verwacht ik dan wel een verbetering. Nu (na 4 keer) heb ik precies dezelfde problemen als dag één. Op een gegeven moment houdt het gewoon op, bovendien heb ik helemaal geen tijd om steeds maar met die auto naar de garage te moeten.
Eigenlijk ga ik van een Scenic naar een Avantime, want de Volvo heb ik pas 6 weken. In die tijd reed ik meer met de leen S60 dan met de V70. Die leenauto reed perfect trouwens. Mooi model ook die S60, maar voor mij niet groot genoeg.
Renault Avantime 3.0 V6
V70 T5
toppertje
6th Gear member

dmenace schreef:Nee, dat moet nog gebeuren. Ik heb ze zaterdag gebeld, maar de baas was er niet. Toen heb ik ze gemaild. Ik ga ervan uit dat hij gewoon terug kan tegen volledige vergoeding, want hij is nooit goed geweest.
je gaat wel erg gauw ergens van uit,of van aarle er ook zo over
denkt... ik hoop het voor je.
als ik het goed begrijp,dan staat de V70 bij v.aarle voor reparatie?
en dan koop jij een andere auto(Avantime) en dan ga je er
vanuit dat v.Aarle zonder morren je auto terugneemt,het volledige
aankoopbedrag terug betaald(het liefst+ de door jou gemaakte onkosten)?
of je bent erg zeker van je zaak,oftewel,je bent naief.

maar even off-topic,waarom juist een avatar met Jezus als afbeelding?
persoonlijk stoorde ik mij er niet zo aan(ben niet Chr)
maar het is,hoe moet ik het zeggen,een beetje vreemde
keuze als je het mij vraagt.
geen glans zonder wrijving
945i
8th Gear member

Misschien verwacht hij een mea culpa van van aarle.. :wink:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
dmenace
2nd Gear member

De auto is hier. Ik zou de V70 inruilen bij aankoop van de Avantime. Ik ben eerst de V70 gaan halen (na twee weken reparatie) en toen meteen naar de Renault garage gereden in de veronderstelling dat hij goed was. Ik was helemaal klaar met de V70 namelijk.
Toen hebben we een deal gemaakt waarbij ik de V70 in zou ruilen. Die deal staat nu op losse schroeven omdat de V70 weer precies dezelfde kuren (stilvallen, motor management waarschuwing, DSTC melding, Emissies melding, schokkerig stationair lopen) heeft als eerder. Nu kan ik dus geen kant meer op en de V70 niet eens meer inruilen. Ik heb de Renault dealer eea uitgelegd en die begrijpt het iig. Die Avantime komt er dus sowieso.
Van van Aarle verwacht ik dat ze de auto terugnemen. Ik hoef geen extra geld (ze hebben immers een prima vervangende auto gegeven) en geen mea culpa. Een ritje naar het station volstaat.

De avatar is van Buddy Christ uit de film Dogma. Die afbeelding gebruik ik al jaren en dit is de eerste keer dat iemand er aanstoot aan neemt. Ik gebruik de afbeelding omdat de film goed is en de afbeelding erg sterk. Hij is m.i. niet aanstootgevend of zo. Google hem zelf maar: http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1
Renault Avantime 3.0 V6
V70 T5
toppertje
6th Gear member

ok, duidelijk verhaal.
geen glans zonder wrijving
Gesloten

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”