Volvo 164

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

zo het bleek iets meer werk als dat ik dacht,

Na het 'reviseren' van de remklauw links remde de auto nog steeds scheef.
Ik heb nu voor maar nieuwe schijven + blokken gemonteerd. (had ik nog liggen)

nu remt de auto geweldig! klaar voor de elandrun :P
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Ik dacht dat je voor de APK de remmen al had vervangen, of had je de oude teruggezet met de hoop dat deze na inslijten weer goed zouden zijn :P
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

voor de apk had ik achter problemen, ik heb nu rondom schijven + blokken vervangen :P
Gebruikersavatar
dopdedouwer
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58

Zie je/jullie wel bij de elandrun. Ben benieuwd naar de 6-cil brom.
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

brommen doet tie wel :P, zeker met een klein gaatje in de uitlaat haha.

de uitlaat is een verzameling van oude stukken. als ik aan de turbo ga dan maak ik wel een mooi 3inch rvs systeem. nu moet de auto het gewoon doen.
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

het bewijs dat ik op de elandrun geweest ben :)

http://www.youtube.com/watch?v=pLsFr3Scymc

heb helaas mn remklauw stuk gemaakt.... er lekt nu remvloeistof links voor! argh! ik vind het rem werk al zo leuk :) nog maar een keer eraf dan.
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Cool, jammer dat m'n turbo niet meer werkte!! Volgend jaar doe ik maybe ook mee, heb je nog een beetje kunnen driften voor zover dat lukt zonder sper diff ;)?
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

het was moeilijk om niet te driften :) het was veel te nat, ik heb geen ronde op een een droog circuit kunnen rijden, elke keer als het droog was stond ik in de rij te wachten.

op dit circuit heb je niets aan een turbo denk ik, korte stukjes rechtdoor, de rest is bocht.
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Ik denk dat de dumpvalve wel een leuke toevoeging was geweest voor een circuit filmpje :D
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Elandrun is altijd wel leuk, alleen denk dat zo'n 164 beter tot zijn recht komt op zandvoort / assen. :P
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

zeker weten!, ik ben niet verder gekomen als de 2e versnelling :)

eigenlijk wil ik een paar rondjes nurnburg ring doen... (als ik een aanhanger + trekauto heb)
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

B-lennium schreef:zeker weten!, ik ben niet verder gekomen als de 2e versnelling :)

eigenlijk wil ik een paar rondjes nurnburg ring doen... (als ik een aanhanger + trekauto heb)
dat lijkt me dan persoonlijk weer wat minder gaaf, al die porsches die met 240+ voorbij klappen..
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Ik verwacht dat als 'Bas z'n turbo erop heeft zitten en de juiste eind overbrenging heeft hij de 200+ ook wel kan halen niet dat je dat wilt in een 164 :D
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

ach, het gaat om het bochten rijden, als je maar op de limiet rijd! of dat nou 100 of 200 is :) met mn turbo wil ik ook een andere versnellings bak (Getrag262 ?) dan is de 200+ zeker haalbaar, 170 red ik nu ook makkelijk.
Gebruikersavatar
AmazonWillem
2nd Gear member
Berichten: 173
Lid geworden op: 24.10.2006 - 00:29

Zonet even het hele topic doorgelezen, mooi gedaan allemaal, vooral ook die bodem, erg netjes zo.

Nog even een vraagje wat de stabilisatorstangen betreft, wat is er geleverd onder een 164, en past 164 spul onder een 144?
Nog een vraag, zijn er stabilisatorstangen van andere types of merken die ook onder 'onze' auto's passen?
Current Volvo's:

Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

de 164 is geleverd met een stabilisator stang voor. achter niets.

IPD verkoopt dikkere stangen voor voor en een stang voor achter.
omdat mijn auto van het laatste bouwjaar is (1975) kan ik ook de stang van een vroege 240 achter gebruiken, de ophanging is het zelfde.

164 / 140 is volgens mij niet uitwisselbaar

op www.tinustechniek.nl kun je het een en ander kopen voor de stangen.
Gebruikersavatar
AmazonWillem
2nd Gear member
Berichten: 173
Lid geworden op: 24.10.2006 - 00:29

Ok, bedankt.
Ik wist echter wel van tinustechniek dat die ze leverde, maar hoopte dat er hier en daar nog wat uit te wisselen viel, maar helaas.
Current Volvo's:

Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Je kan natuurlijk best eens kijken naar een 240stabistok die ze standaard op de achteras hebben zitten. Een beetje knutselen lijkt me geen probleem voor jou!?
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

ik heb een standaard stok in de schuur liggen idd :)
Gebruikersavatar
AmazonWillem
2nd Gear member
Berichten: 173
Lid geworden op: 24.10.2006 - 00:29

Knutselen is geen probleem inderdaad, en achter zal het geen problemen zijn om een stabistang te monteren, maar voor, als de breedte maar goed is toch?? en als de rest maar vrij loopt met in- en uitveren natuurlijk.
Current Volvo's:

Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”