Hallo ben in het bezit van een volvo s80 diesel 5cil uit 2003.
Ik heb al sinds jaren te pas en te onpas een vervelende kraak erin zitten, aangezien hij dat niet altijd doet is het een moeilijke storing.
Nou moet ik zeggen dat hoe kouder het is hoe meer en harder dat hij kraakt als ik door oneffenheden rij, met name drempels putdeksels langs de kant van de weg en gaten in de weg en dat soort zaken.
Soms zelfs in een normale bocht zonder oneffenheden.
Het is ook niet alleen aan een kant of zo maar doet het zowel voor als achter aan beide zijden, hoeft niet tegelijk te zijn maar kan wel.
Een aantel keren heb ik al een volvo-monteur laten meerijden om te achterhalen wat dat kon zijn, maar je raad het al helemaal niks.
Het was wel niet in de winter.
Soms zijn die geluiden zo hard dat je het zelfs voelt en denkt dat er iets onderuit valt?
Na zo'n testrit hebben ze de auto op de brug gezet en alles gekontroleerd of niks los zat of zoiets. Zelfs met een koevoet hebben ze liggen wrikken maar helemaal niks te vinden?
Maar in ierder geval was ik gerust nu ik wist dat alles vast zat.
Recentelijk ben ik weer gaan testrijden maar nu met de chef werkplaats en het was koud dus resultaat verzekerd.
Inderdaad binnen 100 meter was het al zover en kon ik terugrijden, hij zei dat hij het al had gehoord wat het was.
Schokbrekers, wat hij zelf dacht kleine kans, of 'schoteltjes' boven op de schokbrekers?? Wat dat ook moge zijn, maar zou veel werk zijn om deze eventueel te vervangen en voor dat hij kon zien of dat zo was moest hij al behoorlijk wat demonteren.
Nu heb ik half maart een afspraak gemaakt.
Is er iemand die dat ook heeft of heeft gehad en wat is daarmee gebeurd? Frappant vind ik dat de geluiden in de winter veel erger zijn dan in de zomer, dan is het maar af en toe.
Bijkomend probleempje is dat mijn kofferdeksel soms vanzelf electrisch opengaat?, krijg dan op de display een waarschuwing en na kontrole blijkt dan dat koffer ook daadwerkelijk open is en dat het niet om een loze waarschuwing gaat.
Ook hier zit geen vast patroon in, soms onder het rijden maar ook soms een aantal secondes nadat ik de auto heb geopend?
Kan dit iets zijn wat via de computer gereset moet worden?
Bedankt voor het leze van dit nogal gfroot verhaal en eventuele reactie
rammel/kraak s80 diesel
-
- 1st Gear member
ht76741,
ja volvo wil nog wel een wat leuke geluiden hier en daar en vaak te pas en te onpas laten horen.
ik heb met mn s80 ook af en toe een soort van *kloenk* bij de wielen vandaan, mogelijk zit het in de rubbers (isolators) van de schokdempers.
Ik laat het met de volgende beurt meenemen.
zoek nog even op isolators, volgens mij is er vaker over geschreven op het forum.
ja volvo wil nog wel een wat leuke geluiden hier en daar en vaak te pas en te onpas laten horen.
ik heb met mn s80 ook af en toe een soort van *kloenk* bij de wielen vandaan, mogelijk zit het in de rubbers (isolators) van de schokdempers.
Ik laat het met de volgende beurt meenemen.
zoek nog even op isolators, volgens mij is er vaker over geschreven op het forum.
Volvo s80 2.4 170pk aut 
Volvo 460 - 2.0i topline

Volvo 460 - 2.0i topline
-
- Starter
Hoi, ik herken je klacht, heb ik dit bij een Opel Astra en heb deze klacht al vanaf 2003 toen er 20.000 km op de teller stond. Schokbrekers zijn nog steeds prima helaas het kraken is er nooit uit gegaan. Heb het overigens alleen als ik over een drempel rij bij ca 3 graden Celcius of kouder. Haha je denk wat doet een Opel rijder hier op dit forum. Ben na 16 jaar opel rijden eens toe aan een ander merk zit te denken aan een Volvo S80.
- olav
- 3rd Gear member
Heb je na 16 jaar kraken eindelijk je zinnen gezet op een, met alle respect voor Opel, toch wel wat andere klasse auto, blijkt die ook te kraken. Voelt het in zo'n totaal andere auto in ieder geval toch nog een beetje vertrouwdwolfr schreef:Hoi, ik herken je klacht, heb ik dit bij een Opel Astra en heb deze klacht al vanaf 2003 toen er 20.000 km op de teller stond. Schokbrekers zijn nog steeds prima helaas het kraken is er nooit uit gegaan. Heb het overigens alleen als ik over een drempel rij bij ca 3 graden Celcius of kouder. Haha je denk wat doet een Opel rijder hier op dit forum. Ben na 16 jaar opel rijden eens toe aan een ander merk zit te denken aan een Volvo S80.

Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
-
- Starter
Haha ik rij (pas 7 jaar mits het koud is) met een krakende Astra rond. daarvoor had 9 jaar een Vectra gehad die perfect was. Ik wilde deze poster informeren dat een krakende wagen wel hinderlijk is maar technisch geen probleem geeft dus adviseer hem geen kosten te maken. aldus uit eigen ervaring.olav schreef:Heb je na 16 jaar kraken eindelijk je zinnen gezet op een, met alle respect voor Opel, toch wel wat andere klasse auto, blijkt die ook te kraken. Voelt het in zo'n totaal andere auto in ieder geval toch nog een beetje vertrouwdwolfr schreef:Hoi, ik herken je klacht, heb ik dit bij een Opel Astra en heb deze klacht al vanaf 2003 toen er 20.000 km op de teller stond. Schokbrekers zijn nog steeds prima helaas het kraken is er nooit uit gegaan. Heb het overigens alleen als ik over een drempel rij bij ca 3 graden Celcius of kouder. Haha je denk wat doet een Opel rijder hier op dit forum. Ben na 16 jaar opel rijden eens toe aan een ander merk zit te denken aan een Volvo S80.
idd ben nu toe aan een wat meer klasse auto vandaar op zoek naar een Volvo S80 bj 2005/2006. Zit me alleen af te vragen hoe problematisch is een Volvo (diesel) met een km stand vanaf 140.000 km? :roll:
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Vermoedelijk zijn het die 'schoteltjes' boven op de schokbrekers. Lagers worden ze ook wel genoemd, althans in de Engelstalige werkplaatshandboeken.ht76741 schreef:..... of 'schoteltjes' boven op de schokbrekers?? Wat dat ook moge zijn, maar zou veel werk zijn om deze eventueel te vervangen en voor dat hij kon zien of dat zo was moest hij al behoorlijk wat demonteren. .............
Is er iemand die dat ook heeft of heeft gehad en wat is daarmee gebeurd?
Die dingen vormen een zwak punt bij de S80 en je bent dan ook zeker niet de enige die tegen deze reparatie aanloopt.
Maar hoe die chef-monteur er bij komt dat dat veel werk is om die te vervangen is mij een raadsel.
Vrij recent heb ik ze ook moeten laten vervangen. (Helaas in 2 sessies maar dat was niet anders.)
Ik was voor één zijde € 90.01 kwijt. (1 uur arbeid + onderdeel)
Dat was overigens wel bij mijn Spaanse Volvo dealer die € 42 uurloon rekent. Dus dat zal ongetwijfeld in Nederland (iets ?) meer zijn.
Ik zou nog maar eens goed informeren want echt als het alleen die 'schoteltjes'/lagers zijn dan moet je je maar eens uitgebreid uit laten leggen waarom dat veel werk zou zijn.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Marc O.
- 5th Gear member
Are you kidding me? :twisted:wolfr schreef:Zit me alleen af te vragen hoe problematisch is een Volvo (diesel) met een km stand vanaf 140.000 km? :roll:
Bij die km-stand mag de inloopolie er net uit.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- Frumpy
- 5th Gear member
Spanje is dan inderdaad spotgoedkoop, niet alleen vanwege het werkplaatstarief, maar ook het onderdeel. Zo'n toplager kost hier al iets van 90 euro, en dan komt er nog het uit- en inbouwen van de veerpoot bij.gsx750r schreef: Ik was voor één zijde € 90.01 kwijt. (1 uur arbeid + onderdeel)
Dat was overigens wel bij mijn Spaanse Volvo dealer die € 42 uurloon rekent. Dus dat zal ongetwijfeld in Nederland (iets ?) meer zijn.
Ik zou nog maar eens goed informeren want echt als het alleen die 'schoteltjes'/lagers zijn dan moet je je maar eens uitgebreid uit laten leggen waarom dat veel werk zou zijn.
S80 2,5T AUT5 2004
-
- Starter
Hallo,
Mijn probleem is inmiddels volledig opgelost zowel voor als achter.
Was niet goedkoop maar ben wel van alle storende geluiden af.
Zowel voor als achter lagers vernieuwd en voor stabilisatiestangetjes?
Totaal 900 Euro waarvan +/- 600 materialen.
Is er iemand die weet of je bij een volvo dealer na +/- 3 jaar nog kunt aankloppen vooe reparatie kosten?
Heb deze auto namelijk in april 2007 bij Volvo Karels gekocht en heb reeds binnen een jaar hem een mail gestuurd waarin ik refereerde naar die rammel en kraak die er toen al in zat maar me niemand mee kon helpen.
Was toen maar af en toe maar is uiteraard in de loop der jaren toegenomen.
Zou ik na al die tijd nog een coulance verzoek bij Karels kunnen doen?
Dus auto gekocht bij Karels en in onderhoud bij Biermans Maastricht.
Zijn er misschien mensen die ook al eens een soortgelijk iets hebben meegemaakt?
Alvast bedankt.
Mijn probleem is inmiddels volledig opgelost zowel voor als achter.
Was niet goedkoop maar ben wel van alle storende geluiden af.
Zowel voor als achter lagers vernieuwd en voor stabilisatiestangetjes?
Totaal 900 Euro waarvan +/- 600 materialen.
Is er iemand die weet of je bij een volvo dealer na +/- 3 jaar nog kunt aankloppen vooe reparatie kosten?
Heb deze auto namelijk in april 2007 bij Volvo Karels gekocht en heb reeds binnen een jaar hem een mail gestuurd waarin ik refereerde naar die rammel en kraak die er toen al in zat maar me niemand mee kon helpen.
Was toen maar af en toe maar is uiteraard in de loop der jaren toegenomen.
Zou ik na al die tijd nog een coulance verzoek bij Karels kunnen doen?
Dus auto gekocht bij Karels en in onderhoud bij Biermans Maastricht.
Zijn er misschien mensen die ook al eens een soortgelijk iets hebben meegemaakt?
Alvast bedankt.
- Frumpy
- 5th Gear member
Welke lagers? Die bovenop de schokbrekers? Hopelijk hebben ze die van achter duidelijk op de faktuur vermeld, dan kan je nog een bedrag tegemoet zien. Achter zitten nl. geen toplagers.ht76741 schreef:Zowel voor als achter lagers vernieuwd en voor stabilisatiestangetjes?

Een dealer die na drie jaren nog reparatiekosten vergoed? Even eerlijk, wat denk je zelf?
S80 2,5T AUT5 2004