lak
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Het lijkt alsof ze in ongeveer 2 weken tijd onstaan zijn. Eind 2009 gekocht. Niets zichtbaar, strak in de wax (duidelijk gepolijst). In de koude tijd begin januari begon het zichtbaar te worden.
- spooky202
- 3rd Gear member
Als er voor die tijd echt niets te zien was en er heeft geen vogelpoep op gezeten, dan lijkt het me toch dat er iets anders aan de hand is.
Er heeft niet iets anders op de auto gezeten? Ken een verhaal van iemand die zijn auto in een parkeergarage had gezet, vervolgens is er een vaag goedje op gedruppeld, en die kon zijn hele auto over laten spuiten.
Er heeft niet iets anders op de auto gezeten? Ken een verhaal van iemand die zijn auto in een parkeergarage had gezet, vervolgens is er een vaag goedje op gedruppeld, en die kon zijn hele auto over laten spuiten.
Casper
MY23 V90 T8 Ultimate Dark
MY24 EX30 Ultra
MY21 V90 T8 R-Design - MY21 XC40 T4 Recharge R-Design Expression - MY95 850 2.5 20v Estate - MY09 V50 2.0D Powershift Edition II - MY01 V70 2.4T - MY99 V70 R AWD - MY09 V70 2.4D R-Design - MY18 V90 T4 "Ocean Race Edition" - MY07 V70 D5 Edition Sport - MY13 V70 D5 R-Design
MY23 V90 T8 Ultimate Dark
MY24 EX30 Ultra
MY21 V90 T8 R-Design - MY21 XC40 T4 Recharge R-Design Expression - MY95 850 2.5 20v Estate - MY09 V50 2.0D Powershift Edition II - MY01 V70 2.4T - MY99 V70 R AWD - MY09 V70 2.4D R-Design - MY18 V90 T4 "Ocean Race Edition" - MY07 V70 D5 Edition Sport - MY13 V70 D5 R-Design
-
- 5th Gear member
Met name nieuwe plekken in de gaten houden, die kunnen jou een antwoord geven of ze er al geweest zijn bij de aankoop of niet.
Ik geef wel aan dat vogelpoep echt rotzooi is, zeker van b.v. een meeuw die vreten alles wat ze tegenkomen en krijgen hierdoor een hele sterke verf afbijt uit hun achterste.
Maar omdat je aangeeft dat de meeste plekken van binnenuit naar buiten openbarsten kan ik dit niet linken aan vogelpoep.
Als de auto gepolijst is kan het ook brandschade zijn (warmte van het polijsten met verkeerde spullen), die geven ook een vergelijkbaar resultaat.
Ik geef wel aan dat vogelpoep echt rotzooi is, zeker van b.v. een meeuw die vreten alles wat ze tegenkomen en krijgen hierdoor een hele sterke verf afbijt uit hun achterste.
Maar omdat je aangeeft dat de meeste plekken van binnenuit naar buiten openbarsten kan ik dit niet linken aan vogelpoep.
Als de auto gepolijst is kan het ook brandschade zijn (warmte van het polijsten met verkeerde spullen), die geven ook een vergelijkbaar resultaat.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Klinkt misschien raar, maar je ligt wel goed in de buurt?JAM10 schreef:Het lijkt alsof ze in ongeveer 2 weken tijd onstaan zijn. Eind 2009 gekocht. Niets zichtbaar, strak in de wax (duidelijk gepolijst). In de koude tijd begin januari begon het zichtbaar te worden.
Niet iemand die uit jaloersheid met één of ander afbijtmiddel bezig is?
Meer auto's in jouw omgeving die hier last van hebben?
-
- 2nd Gear member
Dit zou zeker vogelpoep kunnen zijn....geeft zeker zo'n zelfde aftekening als hier is te zien!
Moet ook eerlijk bekennen dat de lak op m'n V50 de slechtste is die ik ooit gezien heb!!
Ook bij mij zie ik al lichte ingevreten plekken op m'n motorkap...deze zijn nu alleen onder een bepaalde hoek te zien...auto stond pas geleden binnen om te poetsen en zag ze daar echt niet meer!
Afbijt zou ook kunnen....weet niet ofdat je veel vijanden hebt in de buurt...maar geeft zeker na een aantal dagen een nog veel erger resultaat!!
Ik ben er voor 99% zeker van dat dit ordinaire vogelpoep is!
Moet ook eerlijk bekennen dat de lak op m'n V50 de slechtste is die ik ooit gezien heb!!
Ook bij mij zie ik al lichte ingevreten plekken op m'n motorkap...deze zijn nu alleen onder een bepaalde hoek te zien...auto stond pas geleden binnen om te poetsen en zag ze daar echt niet meer!
Afbijt zou ook kunnen....weet niet ofdat je veel vijanden hebt in de buurt...maar geeft zeker na een aantal dagen een nog veel erger resultaat!!
'09 V50 1.6 sport DrivE s/s, titanium grey, off black ,zaurak DC, Rti, interieur styling pakket, spoiler, getint vanaf b-stijl
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
:shock: maar Mr. Asta dan? hij sluit het uit.... echt!von D schreef:Dit zou zeker vogelpoep kunnen zijn....geeft zeker zo'n zelfde aftekening als hier is te zien!
Volvo for life
- Rick H
- 3rd Gear member
Mijn moeder peugeot.... :roll: heeft precies zo'n zelfde plek. dat is vogelpoep geweest....
De lak is er ook al een beetje vanaf. Ik heb het met wax proberen op te poetsen, echter veel resultaat heeft dat niet.
grt
Rick
De lak is er ook al een beetje vanaf. Ik heb het met wax proberen op te poetsen, echter veel resultaat heeft dat niet.
grt
Rick
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
-
- 6th Gear member
Dat is wel zuur ja... ik heb ook een paar plekjes. In de vakantie zat er wat vogelpoep op en stond de auto in de zon. Brandt er vrij snel in... Die vogels zouden ook eens hun voedingspatroon onder de loupe moeten leggen. 

2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 5th Gear member
Wax is niet om te poetsen Rick die is alleen om een beschermlaag aan te brengen.Rick H schreef:Mijn moeder peugeot.... :roll: heeft precies zo'n zelfde plek. dat is vogelpoep geweest....
grt
Rick
Om zeer lichte krassen of beschadigingen te maskeren of weg te krijgen zal je moeten polijsten.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Ik ga met Alex mee , iets van zuur oid .
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- Rick H
- 3rd Gear member
ik denk echt gewoon vogelpoep. zuur zou gaan druipen (is tenslotte veel dunner) en zakken. Vogelpoep blijf zitten waar het zit (net als deze vlek)
grt
Rick
grt
Rick
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
-
- 5th Gear member
@Bart Simpson,bart simpson schreef::shock: maar Mr. Asta dan? hij sluit het uit.... echt!von D schreef:Dit zou zeker vogelpoep kunnen zijn....geeft zeker zo'n zelfde aftekening als hier is te zien!
Zou je voortaan voor jezelf willen spreken, je hebt het al druk genoeg met jouw eigen mening hier te ventileren.
Bvd.
Bart.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
ik spreek voor mezelf, het is vogelpoep wat dit probleem veroorzaakt, wat jij er ook van mag vinden
Volvo for life
-
- 5th Gear member
Je valt in herhaling Bart, dit had je al gemeld.bart simpson schreef:ik spreek voor mezelf, het is vogelpoep wat dit probleem veroorzaakt, wat jij er ook van mag vinden
Tevens kan je mr ook weglaten bij mijn naam ik ben namelijk niet afgestudeerd dus mag ik deze titel niet dragen.
- Frumpy
- 5th Gear member
Oktober 2009 is bij mijn auto schade hersteld, waaronder twee nieuwe voorschermen.
Gisteren zag ik tot mijn grote ergernis dat bij een scherm bovenop ook zo'n plek zit waar de blanke lak loslaat. Helaas was de schadehersteller gisteren gesloten.
Mag ik aannemen dat dit onder de FOCWA garantie (4 jaar garantie op schadeherstel en spuitwerk) valt?
Thanks!
Gisteren zag ik tot mijn grote ergernis dat bij een scherm bovenop ook zo'n plek zit waar de blanke lak loslaat. Helaas was de schadehersteller gisteren gesloten.
Mag ik aannemen dat dit onder de FOCWA garantie (4 jaar garantie op schadeherstel en spuitwerk) valt?
Thanks!
S80 2,5T AUT5 2004
Uiteraard is dit garantie, maar hoe is het met de rest? Heb je een foto?
Mogelijk een vervuiling met de ondergrond?
Niet goed schoon gemaakt of werkt de blanke lak op de kleur lak?
Als je voor elkaar krijgt, vragen of ze alles over doen omdat de kans op kleur verschil steeds groter wordt.
Mogelijk een vervuiling met de ondergrond?
Niet goed schoon gemaakt of werkt de blanke lak op de kleur lak?
Als je voor elkaar krijgt, vragen of ze alles over doen omdat de kans op kleur verschil steeds groter wordt.
- Frumpy
- 5th Gear member
Zo te zien is het alleen een plek waar de blanke lak loslaat, het blauw-metallic zit er nog smetteloos onder, zonder verdere oneffenheden.
Naar de rest heb ik nog niet gekeken, maar zal dat zeker nog doen voordat ik me bij de schadehersteller meld.
Foto zal ik later op de dag of morgen nog even plaatsen.
Naar de rest heb ik nog niet gekeken, maar zal dat zeker nog doen voordat ik me bij de schadehersteller meld.
Foto zal ik later op de dag of morgen nog even plaatsen.
S80 2,5T AUT5 2004
-
- 2nd Gear member
Ben eerlijk gezegd niet zo zeker dat dit onder garantie valt...
Volgens Focwa garantie is vogelpoep volgens mij uitgesloten!
Wil je natuurlijk niet bang maken...hahaha!
Zou altijd even terug gaan en kijken wat ze zeggen, succes!!
Volgens Focwa garantie is vogelpoep volgens mij uitgesloten!
Wil je natuurlijk niet bang maken...hahaha!
Zou altijd even terug gaan en kijken wat ze zeggen, succes!!
'09 V50 1.6 sport DrivE s/s, titanium grey, off black ,zaurak DC, Rti, interieur styling pakket, spoiler, getint vanaf b-stijl
Even voor je nagevraagd.Frumpy schreef:bij een scherm bovenop ook zo'n plek zit waar de blanke lak loslaat.
Waarschijnlijk was de kleurlak nog niet voldoende uitgewasemd en is de blanke lak laag daar te snel over heen gespoten.
Omdat blanke lak sneller uithard, gaat de kleurlak werken op blanke lak (hechting).
Gezien alles 1 één keer gespoten is, heb een redelijke kans dat dit op de andere delen ook gaat gebeuren.
Doe je voordeel er mee.
- Rick H
- 3rd Gear member
Het probleem alexV70 omschrijft kan de oorzaak zijn echter (en ik heb ervaring) gebeurt er vaak in zo'n geval toch wat anders; namelijk als de BC nog niet volledig is uitgehard en je gaat vroegtijdig een topcoat spuiten (bijv. een HS premium clear) dan zal de topcoat de BC gaan "opeten" zie je direct.
Ik denk eerder dat of de ondergrond niet goed vetvrij is gemaakt of dat de topcoat niet goed is gemengd (lees:: teveel hardener). Dan laat de topcoat gewoon los.....
grt
Rick
Ik denk eerder dat of de ondergrond niet goed vetvrij is gemaakt of dat de topcoat niet goed is gemengd (lees:: teveel hardener). Dan laat de topcoat gewoon los.....
grt
Rick
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.