'Nieuwe' V50

Geleverd vanaf 2003
Michielvl
1st Gear member

Hallo mensen van dit prachtige forum,

Zoals jullie kunnen zien ben ik compleet nieuw op dit forum. De reden is dat ik ook geen Volvo bezit, althans, nog niet. Dat is nou net de reden dat ik lid ben geworden van dit forum; ik heb namelijk advies nodig.

Na twee fantastische jaren in een Fiat Bravo uit 2007 heb ik besloten om op zoek te gaan naar een nieuwe auto. Ik heb een hond, zit veel op de weg en heb beginnende rugpijn, veroorzaakt door de magere Fiat stoelen. Al deze redenen hebben mij de doorslag gegeven om niet zomaar voor een auto te gaan. Die nieuwe auto moet voldoen aan een aantal eisen: ik wil niet achteruit gaan vwb opties, stationmodel, betrouwbaar, sportief, mooi uiterlijk, kwaliteit.
Jullie zullen hem intussen wel door hebben, mijn keuze viel op de V50 van Volvo. Niet te groot, niet te klein, mooi, degelijk en nog steeds betrouwbaar. Ik heb zo'n vermoeden dat de lezers van dit forum het wel eens zijn met mijn keuze...

In mijn zoektocht ben ik vorige week uitgekomen op een V50 2.0d uit 2006, 160d km op de teller en voorzien van bijna alle opties. Volgens mij ontbreken alleen de achteruitrijsensoren en dakdragers. Ik kopieer even van de site:
Accessoires
Orgineel navigatie systeem, 6-versnellingen, Abs, Achterbank omklapbaar, Achterspoiler, Afneembare trekhaak, Airbag bestuurder, Audiobediening op het stuurwiel, Audiosysteem, Automatisch dimmende binnenspiegel, Axiaal verstelbaar stuur, Bagage afdekhoes, Boordcomputer, Buitentemperatuurmeter, Bumpers in carrosseriekleur, Centrale deurvergrendeling afstandbediend, Climate control, Cruise control, Deelbare achterbank (ongelijke delen), Elektrisch bedienbare ramen achter, Elektrisch bedienbare ramen voor, Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, Elektrisch verstelbare buitenspiegels, Elektrisch verstelbare stoelen met geheugen, Elektrisch verstelbare voorstoelen, Getint glas, Gordijnairbags achter, Gordijnairbags voor, Grootbeeld navigatie, Hoofdsteunen achter, In hoogste verstelbare stoelen, Koplampsproeiers, Koplampverstelling, Lederen bekleding, Lederen stuurwiel, Leeslampjes achter, Lichtmetalen wielen, Memory stoelen, Middenarmsteun achter, Middenarmsteun voor, Mistlampen voor, Multifunctioneel stuurwiel, Radio/cd speler, Regensensor, Roetfilter, Ruimtebesparend reservewiel, Ruitenwisser achter, Spiegels in carrosseriekleur, Sportstuur, Startonderbreking, Stoelverwarming, Stootstrips zijkant, Stuur in hoogte verstelbaar, Stuurbekrachtiging, Traction control, Verstelbare lendesteunen, Verstelbare rug, Verwarmbare buitenspiegels, Verwarmbare stoelen, Xenon verlichting, Zij-airbags voor, Zwart volleder

Nu is mijn vraag, de vraagprijs is 16d euro. Wat vinden jullie ervan? Weten jullie welke onderhoudskosten eraan komen voor een auto met 160.000 km? Ik begrijp dat dat natuurlijk moeilijk te zeggen is, het is een auto die uit de lease komt, dus dan ga ik ervan uit dat hij altijd zijn beurtjes heeft gehad.
Zoals het er nu naar uit ziet ga ik vrijdag een kijkje nemen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen voorzien van nuttige meningen en adviezen! Alvast bedankt daarvoor.

Groeten Michiel
paulh
4th Gear member

Welkom, Michiel!
Ze zeggen hier op het forum allemaal 'net ingereden' bij 160dkm, maar persoonlijk geloof ik dat niet zo ... 160dkm is stevig doorgereden in 3-4 jaar, maar goed, het gaat om hoe netjes de auto is. Hij zit wel lekker in de opties. Ik zou even goed naar de stereo kijken. Premium is wat je zou willen hebben (als je van geluid houdt). Performance of High performance klinkt heel stoer in naam, maar stelt volgens mij niet zoveel voor. En kijk of de Navi je bevalt, want daar verschillen de meningen nogal over.

En de rest kan je natuurlijk alleen maar bevallen!

De rest laat ik aan de V50 bezitters over.
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
Michielvl
1st Gear member

Zo, bedankt voor je snelle reactie. Ik heb ook al heel wat afgelezen op dit forum, en dat van de navi heb ik inderdaad gelezen. Gelukkig had ik dat zelfde probleem bij mijn Bravo, en sinds een aantal maanden heb ik een Tomtom aangeschaft. Probleem opgelost!
codriver
3rd Gear member

High Performance audio klinkt zeer goed.
Volvo S60 2.4 AT Edition 1
Fredhead
Geartronic member

paulh schreef:Welkom, Michiel!
Ze zeggen hier op het forum allemaal 'net ingereden' bij 160dkm, maar persoonlijk geloof ik dat niet zo ... 160dkm is stevig doorgereden in 3-4 jaar, maar goed, het gaat om hoe netjes de auto is. Hij zit wel lekker in de opties. Ik zou even goed naar de stereo kijken. Premium is wat je zou willen hebben (als je van geluid houdt). Performance of High performance klinkt heel stoer in naam, maar stelt volgens mij niet zoveel voor. En kijk of de Navi je bevalt, want daar verschillen de meningen nogal over.

En de rest kan je natuurlijk alleen maar bevallen!

De rest laat ik aan de V50 bezitters over.
40.000 km per jaar is heel normaal voor een diesel hoor, daar kunnen ze ook meer dan prima tegen.

Wat betreft de audio, Performance is de basis en die klinkt volgens veel mensen niet heel geweldig.
Ikzelf heb de volgende stap, de High Performance en die klinkt gewoon al onwijs goed.
Ik houd van goede muziek in de auto en deze set volstaat prima.

De genoemde auto klinkt niet verkeerd.
Zou er gewoon naartoe gaan en er eens mee rijden, is het niets is het jammer en ben je weer wat wijzer.
Is het wel wat, dan weet je dat het een goede keuze is.

Succes met de zoektocht :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Paul
Geartronic member

Klinkt heel goed en welkom natuurlijk op het forum!

Ik persoonlijk zou sneller een Phase II nemen, omdat ik hem gewoon veel mooier vind. Dit heb je inmiddels ook voor die prijs en er staat een hele mooie grijze 2.0D met 99.000km op MP (voor 1000euro meer vraagprijs).
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Fransosowitz
3rd Gear member

Net als Paul zou ook ik een Phase II nemen: behalve het wat mooiere uiterlijk rijdt dit model ook lekkerder: stillere en soepelere motor, minder windgeruis en iets betere wegligging. Dit is tenminste mijn ervaring met mijn ex-V50 uit 2004 en huidige V50 uit januari 2008.
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
taka
1st Gear member

Ha Michiel,

Ik heb zelf augustus 2009 een vergelijkbare zwarte V50 uit mei 2006 gekocht. Alle opties behalve achteruitrijsensoren en 162.000km op de teller. ik hoefde slechts € 12.500 neer te tellen en dat werd € 11.000 na inlevering van mijn oude Saab9.3. De auto was qua uiterlijk zowel van binnen als buiten in nieuwstaat op 1 detail na: er zat een klein scheurtje in de bekleding van de voorstoel (momentum uitvoering, veel voorkomend probleem) wat ik voor € 150 heb laten vervangen. Kort samengevat: hele fijne auto waar ik tot nog toe geen problemen mee heb gehad. Ik vind de prijs die jij er voor moet betalen echter aan de hoge kant.

Succes,

Erik
reinier b
1st Gear member

Hoi, Michiel, welkom op het volvo-forum, ben zelf sinds een paar maanden lid, vindt het erg leuk om met elkaar te mailen over V50.
Wat ik niet lees in je verhaal is of dat je de Fiat gaat inruilen of zelf verkopen.
Als je zonder inruil naar een autogroothandel gaat- Heb zelf mijn V50 gekocht bij auto-euro-vaassen - kan dit behoorlijk in de prijs schelen.
Mijn V50 was toen drieenvijftighonderd ( 5300,00 ) euro goedkoper dan vergelijkbare bij volvo-dealer, een maand , tweeduizend kilometer ,had zelf ingecalculeerd dat ik er misschien nog tweeduizend euro achteraan moest gooien. ( geen garantie )
Auto heeft geen enkel probleem.
Reinier B - V50, 2 liter benzine, bj 2006.
Paul
Geartronic member

Fransosowitz schreef:Net als Paul zou ook ik een Phase II nemen: behalve het wat mooiere uiterlijk rijdt dit model ook lekkerder: stillere en soepelere motor, minder windgeruis en iets betere wegligging. Dit is tenminste mijn ervaring met mijn ex-V50 uit 2004 en huidige V50 uit januari 2008.
Inderdaad nog bij toe te voegen, stiller en soepeler!
Heb ik het nog niet eens gehad over een Ipod adapter....
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf

merten_78
1st Gear member

Hallo Michiel,

ook ik was al tijden op zoek (en ook nieuw op dit forum trouwens) naar een hele goede betrouwbare auto en die heb ik sinds een maand in mijn bezit. Rijd perfect, zit super en loopt als een trein. Ik zou inderdaad wel kijken of er een High Performance audio inzit.

Gr Maarten
volvo v50, 2.4i kinetic family line 2004.
Michielvl
1st Gear member

Bedankt voor alle tips. Ik wilde inderdaad die Fiat inruilen als ik een V50 wil gaan kopen. Het is inderdaad zo dat ik voordeliger uit ben als ik de Fiat particulier verkoop, maarja, dan moeten er wel geinteresseerden zijn. Niet geschoten is altijd mis, dus ik denk dat ik de Fiat op internet ga zetten.
Iemand interesse????? :-)
De nieuwe V50 is inderdaad (veel) mooier, echter zijn die er volgens mij nog niet met zoveel opties, voor die prijs. Als ik geduld heb, dan komen ze natuurlijk vanzelf wel. Echter dan heeft mijn Fiat weer teveel km gereden (nu 86d) en moet ik weer teveel bijleggen.
Hoe kan ik zien wat voor een audio er in zit, staat dat op de radio?

Ik zal eerst maar eens goed nadenken over jullie adviezen en tips..... Misschien dat ik vrijdag ochtend 'gewoon' eens een kijkje ga nemen.

Groeten Michiel
Paul
Geartronic member

Opties zijn goed bij de nieuwe V50's hoor, zoek gewoon een Edition 2 is top!

Audio zie je door de radio aan te zetten, dan geeft hij aan High Performance etc.

Succes!!

V50_1.8
1st Gear member

Hoi Michiel,

Net zoals andere volvorijders hierboven is 16000 euro wat mij betreft wat aan de forse kant. De opties zijn mooi, maar ook voor minder te krijgen. Koop je 'm bij een bovag-garage?

Qua kilometers moet ik bekennen dat ik onvoldoende ervaring heb met mijn V50, die bovendien een benzine is. De distributieriem moet meestal rond de 240 k vervangen worden, en zo te lezen ga jij die grens wel halen. In dat geval kun je vragen of deze V50 een distributieketting heeft ipv een distributieriem. Die laatste hoeft nl nooit vervangen te worden. Scheelt toch weer. En als de auto toch een riem heeft kun je het als 'minpuntje' benoemen in eventuele onderhandelingen :)

Succes!
Volvo V50 1.8 Kinetic MY 2005 Barents Blue, Castalia, High Performance Audio
Michielvl
1st Gear member

Hoi,

Ik zal zelf dus de keuze moeten maken tussen een oud model, veel opties en een nieuw model, iets minder opties. Ik heb al wel besloten dat ik perse leren bekleding en cruisecontrol wil. De rest is afhankelijk van de prijs. Een trekhaak wil ik ook, echter is het natuurlijk mogelijk om dat later aan te laten brengen. Ik denk dat ik gewoon een dagje V50´s ga bekijken. Zowel oud als nieuw model. Die grijze op MP kan ik trouwens niet vinden Paul, heb jij misschien een linkje? En dan ben ik stiekem wel benieuwd wat andere lezers van dit forum zouden doen:

Oud model, vol opties / Nieuw model, minder opties?.

Groet Michiel
Fredhead
Geartronic member

Ik rijd zelf met het oude model en dat bevalt prima, zou in deze situatie persoonlijk denk ik voor de auto met de meeste opties gaan
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Exeres
6th Gear member

Ik heb zelf ook voor een oud model vol opties gekozen ipv een kaal nieuw model..
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
Paul
Geartronic member

Hij is inmiddels verkocht.

Michielvl
1st Gear member

Ok, dat dacht ik al. De V50 waar mijn oogje op is gevallen is volgens mij niet te koop bij een Bovag garage; Auto Euro Uden. Klinkt iemand dit bedrijf bekend in de oren? De foto's staan hieronder. En ik blijf vragen stellen; stel dat ik een V50 zie die echt voldoet aan wat ik eis van een auto, is het dan mogelijk om er bijvoorbeeld zo'n spoilerpakket op te laten plaatsen zoals de V50 hieronder, en wat zou mij dat kosten?

Overigens hier foto's, :
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Volgens mij is dat wel mogelijk hoor. Maar weet het niet zeker omdat dit een oud model is. Overigens mooie V50! :)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”