Dank voor jullie reacties. Erg goed om jullie ervaringen te lezen.
Wie weet ben ik er nu snel uit.
Belangrijk is denk ik:
- goede proefrit maken (zijn er punten waarvan jullie zegge: daar moet je zeker op letten!)?
- afleveren met beurt en vervanging van riem
- garantie (6 mnd genoeg!?)
V70 D5 aut. kopen --> is hoge km. verstandig?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Ik heb vorig jaar mijn eerste Volvo gekocht. Een lang gekoesterde wens ging in vervulling. Volgens mijn vrouw was ik gek, ik ruilde namelijk een 2004 Opel Astra H stw 1,7 CDTI 100 PK met 95.000 km in op een 2003 V 70 D5 edition II (MY2004) met 135.000 km op de klok.Jan-Daan schreef:Dank voor jullie reacties. Erg goed om jullie ervaringen te lezen.
Belangrijk is denk ik:
- goede proefrit maken (zijn er punten waarvan jullie zeggen: daar moet je zeker op letten!)?
- afleveren met beurt en vervanging van riem
- garantie (6 mnd genoeg!?)
Ik heb de auto gekocht bij Broekhuis in Emmen. Uitstekende service en een lange proefrit was geen probleem. Ik heb de auto een dag bereden en hem vervolgens gekocht. Bij aflevering een totale grote beurt incl. distributieriem, twee nieuwe banden en plaatsen van dakrails en trekhaak en 6 mnd garantie. Inzage in de onderhoudshistorie was kort en bondig, alleen maar regulier onderhoud.
De auto is -1- keer terug geweest voor een garantieklus:
- Hij trilde in het stuur
- Klapsleutel weigerde soms dienst
- Uit niets bleek dat de distributieriem bij aflevering was vervangen.
Ik woon op goed 90 km afstand van Emmen. De auto werd thuis gehaald en nadien gebracht ("service van de zaak meneer")
- Trillen bleek slecht gebalanceerde winterbanden te zijn. (Zaten er bij aflevering niet op want die had ik op MP gekocht maar werden wel keurig gebalanceerd)
- Klapsleutelprobleempje bleek een batterijtje te zijn, is vervangen.
- Ze waren vergeten een stickertje te plakken met vermelding bij welke KM stand de riem weer vervangen moest worden.
En voor de rest? Monsterauto! Ik ben voornemens om hem " Bis zum geht nicht mehr" af te rijden. Met mijn 25.000 km per jaar ga ik de komende jaren de nederlandse economie dus niet steunen door de aankoop van een andere V70 want, en dat staat voor mij vast, ik wil nooit iets anders meer.
Binnenkort gaat hij even weg naar een detailer om wat deukjes, een paar irritante krasjes en wat steenslag weg te laten werken (spotrepair)
O ja....en mijn vrouw.....die is inmiddels ook om

Succes met de zoektocht en eventuele aankoop.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 6th Gear member
Ik kan alleen maar beamen dat het fantastisch rijdt. Ik heb geen diesel, dus daar kan ik niet over meepraten. Ik reed hiervoor in een Opel Omega, met 200.000km een nieuw motorblok in moeten lepelen (moest olie tanken en benzine bijvullen...). De Volvo staat nu op 209.000 en loopt als een trein. Het enige voordeel van die Omega was die 18 cm in lengte die ik meer had. Maar voor de rest is een V70 genieten...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 2nd Gear member
Ik heb de zelfde ervaring, alleen dat er maar 27000 km opstond en ondertussen alweer bijna de 35000 km op de teller willen we ook niks anders meer.
Het rijdt gewoon heerlijk, confortabel, lui en ga zo maar door.
Bij de hogere km toch voor garantie gaan en navraag onderhoudboekje eventueel vorige bezitter bellen.
Het rijdt gewoon heerlijk, confortabel, lui en ga zo maar door.
Bij de hogere km toch voor garantie gaan en navraag onderhoudboekje eventueel vorige bezitter bellen.
Groetjes Marcel
Peugeot Partner mpv zenith uitvoering van 2006 De duikmobiel
sinds 23-1-2010 V70 D5 Momentum met 185 Pk MY08 BJ 2007 Der grose
met Mobility line, Estateline, RTI navigatie + achteruit rijcamera, Hig performance audio, afneembare trekhaak
Peugeot Partner mpv zenith uitvoering van 2006 De duikmobiel
sinds 23-1-2010 V70 D5 Momentum met 185 Pk MY08 BJ 2007 Der grose
met Mobility line, Estateline, RTI navigatie + achteruit rijcamera, Hig performance audio, afneembare trekhaak
- Bebop
- 1st Gear member
Ik kocht mijne met 200,000 km op de teller, bij de dealer en met garantie. Wij zijn er helemaal tevreden mee. Zat in dezelfde situatie , altijd lease auto's en je wordt een beetje kribbig van elke keer de bijtelling.
Dus werd de 2e auto een S60 benzine en daarna een V70 D5 om de caravan te trekken en daar wordt nu dus ook prive mee gereden. Het gaf in de garantie periode geen problemen en nog steeds rijdt ie als nieuw. Je moet echter niet opkijken van de prijs van een grote beurt. Je kan gewoon rond de 1500 euro aftikken en dat is bij de lease auto natuurlijk een heel ander verhaal.
Dus werd de 2e auto een S60 benzine en daarna een V70 D5 om de caravan te trekken en daar wordt nu dus ook prive mee gereden. Het gaf in de garantie periode geen problemen en nog steeds rijdt ie als nieuw. Je moet echter niet opkijken van de prijs van een grote beurt. Je kan gewoon rond de 1500 euro aftikken en dat is bij de lease auto natuurlijk een heel ander verhaal.
VOLVO S60 2.4 Edition-V70 D5 Mobility Line 2004 Geartronic
- Drewster
- 2nd Gear member
anders laat je toch een aankoopkeuring doen? In verhouding tot de prijs van de auto kost het niet zo veel en het geeft je niet alle maar wel véél zekerheid over de staat van de auto.
Heb gemerkt dat er hier ook een paar slimme mensen zijn die de uitkomst van de AKK als onderhandelingsmiddel gebruiken om nog wat van de prijs af te krijgen.
Over betrouwbaarheid gesproken; mijn V70 TDI heeft 425.000 gelopen (rijdt mijn vrouw nu in voorlopig) en mijn D5 heeft 318.000 op de teller. Ik koop alleen maar auto's met hoge kilometerstanden; drukt de prijs behoorlijk en deze auto's kunnen het makkelijk hebben. Vind ik het risico waard, maar dat is ieder voor zich...
Heb gemerkt dat er hier ook een paar slimme mensen zijn die de uitkomst van de AKK als onderhandelingsmiddel gebruiken om nog wat van de prijs af te krijgen.
Over betrouwbaarheid gesproken; mijn V70 TDI heeft 425.000 gelopen (rijdt mijn vrouw nu in voorlopig) en mijn D5 heeft 318.000 op de teller. Ik koop alleen maar auto's met hoge kilometerstanden; drukt de prijs behoorlijk en deze auto's kunnen het makkelijk hebben. Vind ik het risico waard, maar dat is ieder voor zich...
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
-
- 2nd Gear member
Ik vond juist dat mijn V70 D5 met automaat en 160.000 een lekker lage kilometerstand had. Het is dus allemaal subjectief.
Overigens heb ik ook nog een leaseauto, dus ben ook gewend aan maagdelijke auto's.
Overigens heb ik ook nog een leaseauto, dus ben ook gewend aan maagdelijke auto's.
Volvo XC90 D5 2019 R-Design met (vrijwel) alle opties
Volvo XC60 D3 2015 Ocean Race
OUD: Volvo V70 D5 2003 Automaat - Comfort + Estateline
OUD: Volvo V50 1.6 2009 Drive start & stop + RTI
Volvo XC60 D3 2015 Ocean Race
OUD: Volvo V70 D5 2003 Automaat - Comfort + Estateline
OUD: Volvo V50 1.6 2009 Drive start & stop + RTI
-
- 6th Gear member
Rijd hem eerst warm in een woonwijk, liefst eentje met drempels en slechte bestrating. Geen kraakjes, piepjes en ook de binnenspiegel blijft hangen? Rijd dan wat binnenwegen en zoek een stuk op waar je ongehinder kan remmen en optrekken. Doe dit met handen van het stuur en kijk of de auto rechtdoor blijft gaan. Draai nog wat rondjes en probeer te voelen of de wegligging goed is.Jan-Daan schreef:Dank voor jullie reacties. Erg goed om jullie ervaringen te lezen.
Belangrijk is denk ik:
- goede proefrit maken (zijn er punten waarvan jullie zegge: daar moet je zeker op letten!)?
Zet de auto ergens stil, maar laat de motor draaien(Zoek bij regen een viaduct o.i.d.). Kijk even naar de toerenteller en luister naar het stationair lopen van de motor. Stap uit en loop een rondje om de auto en kijk naar naar de lijnen van de deuren en ruiten samen met de breedte van de kieren. Vergeljik deze aan beide kanten. Als deze netjes in elkaar overlopen en aan beide kanten hetzelfde zijn heeft de auto geen aanrijding gehad, of is deze netjes hersteld.
Vaak kan je een schade-auto die niet goed hersteld is al herkennen tijdens het rijden, maar auto met een sterke voorkeur voor een bepaalde stuurstand is niet altijd een schade-auto!
Als je de auto bekeken hebt stap je weer in en controleer je alle electronische opties, tot het lampje in het dashboardkastje. Probeer ook iemand mee te nemen die tijdens de rit alle functies meerdere malen test, zo voorkom je het 'maar net deed ie het nog' gevoel na de aankoop.
Stap weer in en vervolg je rit, let bij het wegrijden of de auto tijdens de stop geen vloeistoffens anders dan water heeft gelekt. Zoek een stuk snelweg op en trap de auto flink op z'n staart. De toerenbegrenzer testen hoeft ook niet maar een aantal maal doortrekken totaan de rode lijntjes kan je ook veel vertellen over een motor en bak/koppeling. Let hierbij op dikke rookwolken in de binnenspiegel

Op deze manier doe ik het.