En achterin passen nog een hele hoop gitaren...
Geartronic
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Goed gedaan!
En achterin passen nog een hele hoop gitaren...
En achterin passen nog een hele hoop gitaren...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- cvonken
- 2nd Gear member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 20.09.2009 - 16:12
- Locatie: Waalwijk
Ik heb m'n nieuwe 2.4D Geartronic nu 5 dagen en ik vind de bak zeer prettig schakelen. Over het algemeen ben ik een rustige rijder, maar als je de PK's nodig hebt, zijn ze er zeker.
En als je toch 'handmatig' aan de pook wil trekken kan dat natuurlijk ook.
Na wat kilometer leer je de bak en zijn schakelmomenten kennen: ik schakelde vroeger met een handbak altijd snel op. Met deze automaat kun je dat ook door wat eerder wat gas terug te nemen, waardoor de automaat minder vermogen hoeft te leveren en dus direct naar een hogere versnelling schakelt.
En als je toch 'handmatig' aan de pook wil trekken kan dat natuurlijk ook.
Na wat kilometer leer je de bak en zijn schakelmomenten kennen: ik schakelde vroeger met een handbak altijd snel op. Met deze automaat kun je dat ook door wat eerder wat gas terug te nemen, waardoor de automaat minder vermogen hoeft te leveren en dus direct naar een hogere versnelling schakelt.
-
elvis21
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 13.12.2005 - 04:30
- Locatie: Arnhem
Volgens mij schakelt de Multitronic helemaal niet. Dit is gewoon een veredelde jaretel-bak van de oude DAF, tegenwoordig ook wel Contuni Variabele Transmissie ( CVT) genoemd.jds schreef:Ik was gisteren op het presalon van Brussel en heb zowel de geartronic op de XC60 alsook de S-tronic op de Audi A5 sportback gereden. Ik vond de geartronic jaren geleden al niets en zou deze nog steeds niet kopen. De S-tronic of Multitronic van Audi schakelt veel sneller en zuiverder. Indien je natuurlijk een rustige rijder bent, speelt dit geen rol, maar voor de iets of wat sportievere rijder is dit helemaal niets.
Johan DS
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590Nm ( de 2e)
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590 Nm
Peugeot 107 2009 Jaune Citrus 68 pk/98 Nm
Volvo V90 T4 Business Sport Bursting Blue 190 pk/300 Nm
Volvo V70 T5 Nordic+ Ice White 245 pk/350 Nm
Volvo XC60 D5 GT AWD
Volvo V70 D5
Volvo S60 D5
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590 Nm
Peugeot 107 2009 Jaune Citrus 68 pk/98 Nm
Volvo V90 T4 Business Sport Bursting Blue 190 pk/300 Nm
Volvo V70 T5 Nordic+ Ice White 245 pk/350 Nm
Volvo XC60 D5 GT AWD
Volvo V70 D5
Volvo S60 D5
-
ramcoy
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 20.08.2007 - 13:27
- Locatie: Limburg
Ik trek er een caravan mee van 1700kg geen probleem, alleen in veel bochtenwerk in de bergen grijp ik manueel in,zodat hij minder heen en weer moet schakelen,en als ik vertrek aan een verkeerslicht dan laat ik de linkse file achter mij zonder problemen, bij het aanzetten geeft hij heel even de indruk van niet te willen, maar dan schiet hij als een katapult weg.elvis21 schreef:Ik sta op het punt om een XC60 te bestellen. Ik wil eigenlijk de D5 met Geartronic, maar ik lees zoveel verhalen over de geartronic die niet al te positief zijn. De bak schijnt erg traag te reageren. Met name op hellingen zou je beter met de hand kunnen schakelen ( en dan nog wordt er geklaagd dat ie te traag reageert).
Heeft iemand hier ervaringen mee? Is dit probleem opgelost met de nieuwe D5?
-
elvis21
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 13.12.2005 - 04:30
- Locatie: Arnhem
Ik vraag me zo langzamerhand af of de D5 GT nog voor de zomer geleverd gaat worden, dan kan ik in ieder geval de GT met de caravan van 1700 kg. aan de haak aan de tand voelen. Begin januari is ie besteld en inmiddels half april nog steeds niet geleverd. De laatste berichten zijn dat ie nog in april geleverd gaat worden.
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590Nm ( de 2e)
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590 Nm
Peugeot 107 2009 Jaune Citrus 68 pk/98 Nm
Volvo V90 T4 Business Sport Bursting Blue 190 pk/300 Nm
Volvo V70 T5 Nordic+ Ice White 245 pk/350 Nm
Volvo XC60 D5 GT AWD
Volvo V70 D5
Volvo S60 D5
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590 Nm
Peugeot 107 2009 Jaune Citrus 68 pk/98 Nm
Volvo V90 T4 Business Sport Bursting Blue 190 pk/300 Nm
Volvo V70 T5 Nordic+ Ice White 245 pk/350 Nm
Volvo XC60 D5 GT AWD
Volvo V70 D5
Volvo S60 D5
-
elvis21
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 13.12.2005 - 04:30
- Locatie: Arnhem
Het allerlaatste bericht is nu dat ie begin mei geleverd wordt.
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590Nm ( de 2e)
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590 Nm
Peugeot 107 2009 Jaune Citrus 68 pk/98 Nm
Volvo V90 T4 Business Sport Bursting Blue 190 pk/300 Nm
Volvo V70 T5 Nordic+ Ice White 245 pk/350 Nm
Volvo XC60 D5 GT AWD
Volvo V70 D5
Volvo S60 D5
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590 Nm
Peugeot 107 2009 Jaune Citrus 68 pk/98 Nm
Volvo V90 T4 Business Sport Bursting Blue 190 pk/300 Nm
Volvo V70 T5 Nordic+ Ice White 245 pk/350 Nm
Volvo XC60 D5 GT AWD
Volvo V70 D5
Volvo S60 D5
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
de bakken van BMW komen volgens mij gewoon bij ZF vandaan. waarom gaat een merk als volvo dan niet gewoon shoppen bij dergelijke leveranciers van automaten als ze zelf niet echt van die lekkere automaten hebben?945i schreef:Automaten van Zweedse en Franse auto's zijn nooit zo goed geweest, in vergelijk met de Duitse en Amerikaanse.
Ik vind de BMW automaat de beste, zijdezacht schakelen en alert. 0-100 sprint geeft een verlies van ong. 0.1 sec. t.o.v. een handbak. Bij andere merken loopt dat al snel op tot 1 a 2 sec.!
Maar goed, pas je bij het Volvo imago, kom je er nooit meer vanaf. Dan neem je de (kleine) ongemakken op de koop toe.
ik heb een s70 uit 2000 met 5-bak maar eerlijk gezegd is dat geen vergelijk met de BMW E30 uit 1994 die ik ervoor had, die schakelde echt nog zijdezacht.
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
- Nuggie
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
- Contacteer:
Vervelend voor je, steeds weer die uitstel...elvis21 schreef:Het allerlaatste bericht is nu dat ie begin mei geleverd wordt.
Januari bestellen en dan een levertijd van vijf maanden...je zou toch zeggen dat er in crisistijd er alles aan gelegen is om omzet te maken én klanten tevreden te houden?
Ik lees in meer topics over de oplopende levertijden van de XC60 vanwege verschillende oorzaken.
Is dit alleen met de XC60 het geval, of betreft het ook andere modellen?
Heeft Volvo de logistieke keten niet goed op orde?
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S















