Sinds vanmorgenvroeg heb ik een probleempje met mijn V50 2.0D.
De melding Motorsysteem service vereist kwam ineens in de display en vervolgens verdween deze na korte tijd weer, om vervolgens weer terug te komen en weer te verdwijnen.
Ik ben vanmiddag bij de dealer geweest, die hebben hem uitgelezen en wat ik ervan heb onthouden was dat de uitkomst was dat er iets met de turbodruk aan de hand is.
Ze hebben al een bruin kastje (kan even niet op de naam komen) vervangen die de turbodruk als het goed is regelt.
Dit loste het probleem helaas niet op en omdat de dag al om was besloten mijn auto weer mee naar huis te nemen en maandagochtend weer te brengen.
Gelijk nog een stukje gereden en valt me op dat het steeds bij het optrekken is dat de melding verschijnt, maar niet bij iedere keer en als hij verschijnt is het vaak als je net naar de 3e versnelling overschakelt.
Vervolgens gaat hij soms in de noodloop voor een paar seconde, maar meestal weer niet.
De melding verdwijnt weer als je of het gas loslaat of constante snelheid rijd.
Heb ook niet het idee dat ik motorvermogen mis zodra de melding niet in de display staat.
Wie o wie heeft misschien een idee wat er aan de hand kan zijn?
Het gaat om een 2.0D MY2004 met net iets meer als 230.000 achter z'n kiezen.
Edit:
Bijna vergeten, heb ook nog geprobeerd wat er gebeurd als je overschakelt voor de turbo erbij komt of voordat hij op volledige druk is, dit resulteert erin dat je geen melding op de display krijgt
Motorsysteemservice vereist
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27488
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Delta
- 4th Gear member
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
- Locatie: N.H.
Fredhead,
Heb je al gekeken naar het vacuumslangetje van de turbo.
Is een slangetje van doorsnede ongeveer 1cm rubberachtig materiaal zwart en loopt van het smerigepotje aan de voorzijde van je blok naar de turbo.
Wel even je plastic kap eraf trekken en je niet vergissen in de brandstofleiding, slangetje kan ook te ruim zijn op de aansluiting en dus valse lucht trekken..
Succes met je speurtocht ik hoop je geholpen te hebben.
Pieter
Heb je al gekeken naar het vacuumslangetje van de turbo.
Is een slangetje van doorsnede ongeveer 1cm rubberachtig materiaal zwart en loopt van het smerigepotje aan de voorzijde van je blok naar de turbo.
Wel even je plastic kap eraf trekken en je niet vergissen in de brandstofleiding, slangetje kan ook te ruim zijn op de aansluiting en dus valse lucht trekken..
Succes met je speurtocht ik hoop je geholpen te hebben.
Pieter
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27488
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Bedankt voor de tip 
Bij de dealer hebben ze ook naar de slangetjes gekeken en volgens de monteur waren ze allemaal in orde.
Valse lucht lijkt mij ook nog een hele goede optie, ik zal zelf zondag eens goed onder de kap kijken en je tip eens goed nalopen

Bij de dealer hebben ze ook naar de slangetjes gekeken en volgens de monteur waren ze allemaal in orde.
Valse lucht lijkt mij ook nog een hele goede optie, ik zal zelf zondag eens goed onder de kap kijken en je tip eens goed nalopen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 29.11.2008 - 22:04
Bij mijn V50 D5 zelfde probleem, ook bij optrekken deze melding en vermogensverlies.
Bij mij bleef de melding wel een dag of 2 staan alvorens ze weer verdween.
Roetfilter vervangen en het probleem is tot nu toe niet meer teruggeweest.
Ik hoop voor jou dat ze het snel kunnen oplossen.
succes
Bij mij bleef de melding wel een dag of 2 staan alvorens ze weer verdween.
Roetfilter vervangen en het probleem is tot nu toe niet meer teruggeweest.
Ik hoop voor jou dat ze het snel kunnen oplossen.
succes
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27488
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Een roetfilter kan het bij mij niet zijn, ik heb die (gelukkig) niet.
Hoop ook dat ze het snel hebben gevonden
Hoop ook dat ze het snel hebben gevonden
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- V50R-enik
- 3rd Gear member
- Berichten: 494
- Lid geworden op: 06.04.2009 - 12:54
- Locatie: Amsterdam
Hier ook hetzelfde probleem met een enorme 'fluit' erbij die bij hogere toeren overloopt in een hoog gepiep (snaar/riem?)
Volgende week maar even naar de dealer want dit klinkt niet normaal meer.
Volgende week maar even naar de dealer want dit klinkt niet normaal meer.
2009 V50 2.0D Edition II | R-design & RTI | Edition Plus Pakket | Sportonderstel | Chip
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Die fluit komt als het goed is van de turbo. Hier is die ook af en toe aanwezig.
Laatst hadden we een V70 D5 mee, deze maakte ook een fluit maar die was een stuk hoger en klonk wat zachter.
Laatst hadden we een V70 D5 mee, deze maakte ook een fluit maar die was een stuk hoger en klonk wat zachter.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Voel je geen vermogen verlies of iets dergelijks?
- V50R-enik
- 3rd Gear member
- Berichten: 494
- Lid geworden op: 06.04.2009 - 12:54
- Locatie: Amsterdam
Nee in principe niet - topsnelheid ook nog steeds in orde...
Vanaf de 4e versnelling hoor ik trouwens ook geen gepiep meer?
Vanaf de 4e versnelling hoor ik trouwens ook geen gepiep meer?
2009 V50 2.0D Edition II | R-design & RTI | Edition Plus Pakket | Sportonderstel | Chip
- Steyn
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 08:26
Ik heb dezelfde melding gehad. Na het uitlezen van de auto aan de computer bleek dat de auto vond dat turbo druk te 'hoog' was. Er was wel een software update beschikbaar voor dit issue, want mogelijk gaf alleen de sensor een verkeerde waarde mee. Deze update is toen uitgevoerd en heb daarna een week rondgereden zonder de melding weer terug te krijgen. Helaas ook zonder chiptuning, want die was met het updaten van de software verdwenen. Aan het einde van die week had ik een afspraak om de chiptuning weer toe te laten passen en op de weg daar naar toe kwam de melding weer terug.
Men heeft uiteindelijk de gehele turbo maar vervangen ...
EDIT: ik had overigens ook niet het gevoel vermogen te missen, ook niet wanneer de melding in beeld kwam.
Men heeft uiteindelijk de gehele turbo maar vervangen ...
EDIT: ik had overigens ook niet het gevoel vermogen te missen, ook niet wanneer de melding in beeld kwam.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27488
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Mag niet hopen dat ze bij mij ook de turbo gaan vervangen 
Heb Hjalmar ook al over een sensor gehoord die een verkeerde waarde aan gaf, met het verhaal van Steyn erbij krijg ik steeds meer het vermoeden dat dit bij mijn auto ook het geval is

Heb Hjalmar ook al over een sensor gehoord die een verkeerde waarde aan gaf, met het verhaal van Steyn erbij krijg ik steeds meer het vermoeden dat dit bij mijn auto ook het geval is
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27488
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Om het verhaal nog mooier te maken, mijn vader heeft mijn auto vanmorgen bij de dealer gebracht en kreeg net van hem te horen dat hij de storing niet heeft gehad...
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
verschil in rijstijl?fredhead schreef:Om het verhaal nog mooier te maken, mijn vader heeft mijn auto vanmorgen bij de dealer gebracht en kreeg net van hem te horen dat hij de storing niet heeft gehad...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27488
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Hij rijd wat rustiger, maar het ritje van vanmorgen wordt de motor nog lang niet warm van en dan doe ik ook altijd rustig aan.
Heb m'n auto net weer op kunnen halen, er zat een draadbreuk in de kabelboom van het turbodrukregelventiel (mooi galgje-woord).
Hierdoor gaf hij waarschijnlijk ook vanmorgen ineens geen storing meer, maar op een ander moment dat de monteur er vandaag mee reed wel weer.
Net zelf naar de dealer geweest en heb het gevoel dat hij nu ook beter rijd dan voor de storing, de turbo lijkt sneller op zijn druk te zitten en lijkt ook wat sterker.
Oftewel ik ben weer helemaal gelukkig met de V50
Ik wil iedereen dan ook hartelijk bedanken voor het meedenken en alle suggesties
Heb m'n auto net weer op kunnen halen, er zat een draadbreuk in de kabelboom van het turbodrukregelventiel (mooi galgje-woord).
Hierdoor gaf hij waarschijnlijk ook vanmorgen ineens geen storing meer, maar op een ander moment dat de monteur er vandaag mee reed wel weer.
Net zelf naar de dealer geweest en heb het gevoel dat hij nu ook beter rijd dan voor de storing, de turbo lijkt sneller op zijn druk te zitten en lijkt ook wat sterker.
Oftewel ik ben weer helemaal gelukkig met de V50

Ik wil iedereen dan ook hartelijk bedanken voor het meedenken en alle suggesties

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12916
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Mooi nieuws Ferdi!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27488
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik hoop wel verder ook 

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Dus geen e-mail gestuurd vandaag? 

- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27488
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Nee, was gelukkig niet nodig
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D