Jep, de heldere lampen (van de link) en zoals ze op de website staan in de auto gezet, geen xenon en niets aan verbouwd.
Enige wat NIET meer origineel is, is dat de stekkers van de standaard lampen eraf moeten om gebruik te maken van de stekkers die zitten in de heldere lampen (alles omsolderen dus).
De volvo dealer was voorzichtig van mening dat dit toch niet het probleem zou zijn, en nu bedenk ik gelijk weer mijn volgende vraag;
Kan het deactiveren van daylight-running wel bij een S60 uit 2000 ?
Bij de dealer twijfelde ze daar namelijk aan (of hebben ze nog nooit gedaan, geen idee).
Ik heb de Daylight-running tesamen met de standkachel-software laten laden. Drie redenen, die deels al door voorgaande sprekers zijn vermeld:
- Sleutelen met contact aan; (accu is dan vlot leeg)
- Lichten uit tijdens de (zeer) koude start met diesel
- Mogelijkheid om thuis/verder te komen mocht de dynamo defect raken. (ervaring mee op 8 januari jongstleden, lichten, ECC en radio uit)
Tijdens het voorgloeien gaat het natuurlijk wel eens even duren, als het erg koud is. Vooral als je 2 of 3 keer wilt voorgloeien, alvorens te starten. Maar goed, dat zijn uitzonderingen, dus dan kun je de schakelaar best even op het stadslicht zetten. En een dynamo gaat maar zo zelden kapot, dat het me niet echt noodzakelijk lijkt om daar een download voor over te hebben. Maar een ieder moet dit natuurlijk voor zichzelf weten.
Goed dat, als ik het zo lees, jullie wel de dimlichten ingeschakeld laten staan. Ik vind het echt betreurenswaardig als ik hier een V70 classic (steeds de zelfde!), V70 II en S60 (die laatste is ook nog eens licht grijs!) tegenkom op de provinciale weg zonder licht aan.
Oceanracer schreef:Tijdens het voorgloeien gaat het natuurlijk wel eens even duren, als het erg koud is. Vooral als je 2 of 3 keer wilt voorgloeien, alvorens te starten. Maar goed, dat zijn uitzonderingen, dus dan kun je de schakelaar best even op het stadslicht zetten. En een dynamo gaat maar zo zelden kapot, dat het me niet echt noodzakelijk lijkt om daar een download voor over te hebben. Maar een ieder moet dit natuurlijk voor zichzelf weten.
Goed dat, als ik het zo lees, jullie wel de dimlichten ingeschakeld laten staan. Ik vind het echt betreurenswaardig als ik hier een V70 classic (steeds de zelfde!), V70 II en S60 (die laatste is ook nog eens licht grijs!) tegenkom op de provinciale weg zonder licht aan.
Dat ben ik met je eens. Maar goed ik was toch al bezig bij de dealer, dus kost dat weinig extra moeite. Enneh, ik was toch blij dat ik overdag uitzonderlijk een keer zonder licht kon rijden toen de melding "Batterijspanning Laag" oplichtte :shock:
Bij de Classic is het natuurlijk nog makkelijker om de schakelaar om te zetten.... Daar zit een schroefje op.