bart simpson schreef:de productie is gestart, ik verwacht de 1e met 1-2 weken
Zijn de eerste modellen met een 2.0 gtdi al geleverd? Ik begreep dat deze motor in de XC60 "wat langer ging duren" maar dat ie in de V70 nu uitgeleverd zou moeten zijn?
Ben erg benieuwd naar de eerste ervaringen!
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
Fulaks schreef:...Zeker in België, waar je met een diesel doorgaans een iets hoger aantal fiscale PK's hebt en daardoor jaarlijks meer verkeersbelasting betaalt...
Fiscale PK's hebben in België niets te maken met diesel of benzine. Ook de jaarlijkse verkeersbelasting werd gelijkgebracht voor beide brandstoffen, enkel voor LPG betaal je nog een extraatje...
En dat is waarlijk een schande! Milieutechnisch, CO2 etc in acht nemende zou LPG een fikse korting moeten krijgen. :-x
Lijkt een populaire motor te worden, heb al meerdere v70-s ermee zien rijden.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
Ik rijd de 2.0T nu twee weken. Ik ben er erg tevreden over. Ik kan niet vergelijken met de 2.5T (die heb ik nooit gereden) maar wel met de "normale" 2.0 benzine. De V70 is enorm stil met deze motor en hij is erg soepel. Ik vind wel dat je de trekkracht met name boven de 2000 toeren ervaart terwijl de specs dat aangeven vanaf een lager toerental (ik dacht vanaf 1750). Je merkt wel dat de trekkracht over een groot toerenbereik beschikbaar blijft, wat natuurlijk erg prettig is. Vergeleken met de 2.0 benzine gedraagt de V70 zich veel rustiger en nodigt meer uit tot cruisen op een fijne snelheid. Doorhalen in de versnellingen is echt niet nodig om de vaart er in te houden en ik voel die behoefte dus ook totaal niet waardoor mijn rijgedrag eigenlijk veel rustiger is geworden!
Het verbruik (net 1000km gereden) vind ik tot nu toe nog wat tegenvallen: 1:10 haal ik net, maar ik verwacht dat dit nog wel wat zal verbeteren.
A.s. zondag gaan we 'm echt testen: door Duitsland richting Zweden, volgeladen met grote dakbox. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen!
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
Ja ik bedoelde de 2.0t omdat daar het topic over ging.
Alleen wat onhandig om dat idd te posten onder een post die over de t5 ging.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
Johras schreef:Ik bedoel eigenlijk meer in detail, wordt er bijvoorbeeld een andere turbo gebruikt? En bij welk toerental geeft hij die 320nm, en die 240pk? :razz:
Ik hoop dat ze het karakter van de oude T5 een beetje kunnen behouden.
Precies waar ik dus ook heel benieuwd naar ben! wil wel eens weten wanneer, hoe en wat!?
Volgens de specs heeft de 2.5T zijn maximale koppel (340Nm) vanaf 1700 toeren, de 2.0T 300Nm vanaf 1750. De specs verschillen dus niet heel veel. Ik heb zelf, zoals ik al schreef, geen ervaring met de 2.5T.
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
De specs van de 2.5T zijn iets anders (koppel 320 NM/1500 rpm)
Het plaatje uitde folder laat echter zien dat bij lagare toerentallen dat koppel praktisch al aanwezig is. Dat zal met de 2.0T wil anders liggen omdat er geen lage druk turbo wordt gebruikt.
Grafiek van de 2.5T:
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc. S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
Dat zal met de 2.0T wil anders liggen omdat er geen lage druk turbo wordt gebruikt.
Na een vakantie door Zweden en Noorwegen en inmiddels 6.500km verder kan ik dat inderdaad onderschrijven.
De motor voldoet perfect nu die wat los is gereden maar het klopt dat het vermogen pas goed beschikbaar is vanaf zo'n 1800 toeren.
Let wel, ik heb totaal geen kritiek over deze motor in de V70. Hij is erg soepel en enorm stil maar dit blijft wel een verschil met de 2.5T.
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S