Drie vragen.
1. is hier ergens een instructie van het vervangen van de distributieriem op dit forum? kon dat zelf in de zoekfunctie niet direct vinden.
2. hoe haal je makkelijk de bladderende dakstrips eraf zonder de klemmetjes e.d. te mollen? (wil ze zwart verven).
3. is er een makkelijke manier om de uitlijning te controleren? (zonder veel poet te betalen aan de bandenboer)
distributie/daklijsten/uitlijning
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Kijk voor de manuals op de skydrive site. Die staat hier bovenaan het hoofdstuk als sticky.
Daar kan je oa dit onderhoudsboek vinden waarin het vervangen van de nokkenasriem besproken word.
Een makkelijke manier om de uitlijning te controleren is het loopvlak v.d. voorbanden controleren op onregelmatige slijtage.
Je kan verder niet zoveel aan de uitlijning doen, alleen de toe-in is afstelbaar. Camber en caster zijn in de fabriek afgesteld en zijn niet te veranderen. Als deze niet kloppen dan is er ergens schade aan de ophanging.
Daar kan je oa dit onderhoudsboek vinden waarin het vervangen van de nokkenasriem besproken word.
Een makkelijke manier om de uitlijning te controleren is het loopvlak v.d. voorbanden controleren op onregelmatige slijtage.
Je kan verder niet zoveel aan de uitlijning doen, alleen de toe-in is afstelbaar. Camber en caster zijn in de fabriek afgesteld en zijn niet te veranderen. Als deze niet kloppen dan is er ergens schade aan de ophanging.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 25.12.2009 - 19:06
- Locatie: Vlissingen
Voor de daklijsten:
Per lijst zijn er 2 dopjes die je moet losdraaien. Haal dan het eindstukje aan de achterkant eraf (schroevedraaier ertegen en voorzichtig lostikken)Begin dan op de ronding van de lijst waar hij overgaat van het dak naar de voorruit met het lostrekken van de strip door de strip van binnen naar buiten te draaien, nu komen de klemmetjes redelijk makkelijk los zonder te beschadigen.
Succes
Per lijst zijn er 2 dopjes die je moet losdraaien. Haal dan het eindstukje aan de achterkant eraf (schroevedraaier ertegen en voorzichtig lostikken)Begin dan op de ronding van de lijst waar hij overgaat van het dak naar de voorruit met het lostrekken van de strip door de strip van binnen naar buiten te draaien, nu komen de klemmetjes redelijk makkelijk los zonder te beschadigen.
Succes
340 DL MY 1987
440 1.8i MY 1996
V40 1.8i 1999
440 1.8i MY 1996
V40 1.8i 1999
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24630
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Gedeeltelijk... Paar dingen:sleutelaar schreef: 3. is er een makkelijke manier om de uitlijning te controleren? (zonder veel poet te betalen aan de bandenboer)
> staat je stuur recht?
> rijdt de auto netjes rechtuit als je het stuur los laat? Uitproberen op verschillende wegvlakken, geen enkele weg is een biljartlakens.
> slijten je banden mooi egaal en evenredig?
> komt het stuur na de bocht vanzelf mooi in de rechtuit stand?
Meer kun je volgens mij niet doen
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!