RTI scherm komt niet omhoog - interfaceprobleem?

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
Alex AWD
1st Gear member

Ik ben sinds ruim een maand de trotse eigenaar van een XC90 van eind 2005 (wederom via onze oosterburen in ons land terecht gekomen) die helemaal bommetjevol zit.

Zo zit er ondermeer een (niet-origineel) RSE setje in, met een 8 dvd-wisselaar en ook digitale tv is erin gebouwd. Alles verloopt via het RTI-scherm en is ook zichtbaar op de ingebouwde schermpjes in de hoofdsteunen. Er is nogal wat aan geknutseld en men heeft zelfs een aparte schakelaar op het dashboard (was nog één blinde knop) gezet, waarmee het RTI scherm zonder te hoeven navigeren omhoog kan worden geroepen. Tot zover helemaal super, echter ...

Ik krijg op geen enkele wijze het navigatiesysteem aan de praat. Het scherm reageert totaal niet op commando's via de stuurbediening of de afstandsbediening (komt niet omhoog) en ook via de diverse AV-kanalen krijg ik geen beeld.

Ik heb gisteren met mijn buurman (automonteur) getracht e.e.a. werkzaam te maken, maar helaas zonder resultaat. Alle zekeringen zijn gecheckt en dvd en tv zijn geen enkel probleem. De speler zelf heeft wel spanning en de dvd wordt er ook gewoon uitgeworpen.

Kan iemand mij verder helpen (ook een beetje hoop gevestigd op VolvoTech)?
V70 2.5T AWD 2003 - 210 PK - Full, full options!
Frumpy
5th Gear member

Of het een vergelijkbare situatie is kan ik niet beoordelen. maar bij mij kwam na het upgraden van de Navigatie DVD het scherm ook niet meer uit zijn huisje.

De corrupte DVD is omgewisseld voor een ander exemplaar en nu werkt alles weer naar behoren.

Heb jij de originele DVD of een back-up? Probeer het eens met de DVD van een ander.
S80 2,5T AUT5 2004
Alex AWD
1st Gear member

Ik heb de originele DVD-set, dat is het probleem niet. Het rare is dat ik wel via de aparte schakelaar het scherm omhoog krijg (en ook via de interface DVD en TV kan kijken) maar dat er geen navigatie mogelijk lijkt (geen reactie op commando's en geen beeld, niet eens een blauw beeld).

Ook als ik de interface er tussenuit haal, dus weer de originele kabels rechtstreeks in de dvd-speler steek, heb ik geen enkele reactie van de RTI-unit.

Iemand enig idee?
Alex AWD
1st Gear member

Niemand die kan helpen?
Ben
Executive Member
Contacteer:

Als het geen origineel spul is weet hier eigenlijk niemand echt wat er aan de hand is.
De inbouwer heeft kennelijk iets gedaan wat hij beter niet had kunnen doen.
Dit soort dingen zijn doorgaans alleen proefondervindelijk (meten =weten) op te lossen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”