Slome automaat resetten bij dealer werkt

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
winkijol
Starter

Vorige week bij fasttech in Haaksbergen geweest om te kijken wat voor een bedrijf het is en of ze iets voor me kunnen betekenen. Ik vond namelijk dat mijn D5 automaat erg sloom schakelt. Bedrijf zag er betrouwbaar uit en werd vriendelijk geholpen.
ik kreeg het advies om voor het tunen mijn automaat te laten resetten door een volvo dealer naar de fabrieksstand. Voor 20 euro in 5 minuten vandaag gedaan. En echt hij schakelt een stuk beter. Volgens de werkplaatschef zijn de bakken adaptief en passen ze zich dus aan aan het rijgedrag van de bestuurder. Mijn D5 komt uit Italië en heeft in 4 jaar 240.000 gelopen. Dus veel op de snelweg waarschijnlijk waardoor de bak mogelijk traag is geworden. Ik ben er voor nu echt blij mee.... en Fasttech wordt een cadeautje over enkele maanden.http://www.volvo-forum.nl/images/smiles/icon_razz.gif
V70 D5 163PK Titanium Pearl Grey, OZ Superturismo GT Silver, RTI Dolby Surround, Ipod. (9/2005)
robemer
4th Gear member

bijna alle automatische bakken zijn adaptief....... heb "vroeger" een Renault Laguna automaat gehad....ding was niet vooruit te branden, maar na reset van de automaat ineens een andere auto.

Tijdens proefrit met C70 powershift 2.0 merkte ik dat de automaat niet mijn rijstijl volgde.... logisch want dit was een echte demo auto met paar duizend km op de teller en met al die verschillende chauffeurs raakt de bak de kluts wel kwijt.
Afbeelding
MY2010 Volvo C70 Intro edition, 2.0D Powershift APEC tuning, Flamenco Red metalic met Calcite Off black interieur, smarttop en afneembaar kogeltje
Ben
Executive Member
Contacteer:

Goed advies van Fasttech en nu heb je de auto die je wilt voor 2 tientjes :D
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
chris_zweden
3rd Gear member

Met sloom schakelen bedoel je dan hoog in de toeren of een lange tijd in neutraal? Of allebei? Mijn automaat is vrij traag met opschakelen en helaas te vel met terugschakelen (ik wil op koppel rijden) Ook de schakeltijden zijn langzamer dan met een handbak.

Is het niet mogelijk om de bak te resetten door een zekering eruit te halen?
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Door weer eens rustig rond te snuffelen op het forum kwam ik deze bijna 4 jaar oude topic tegen. Hij trok mijn aandacht omdat ik met mijn BMW 730d een vergelijkbaar probleem had n.l. een 'slome' automaat.
Intussen is dat probleem opgelost zonder tussenkomst van de dealer.
Na wat vragen op het BMW 7 forum kreeg ik dit advies:

1) stop je remote in het contact
2) druk op de startknop zonder op de rem te drukken, elektronica start op maar de motor niet !
3) druk nu je gaspedaal helemaal in totdat je kick-down geeft en houd deze stand minimaal 25 seconden vast.
4) laat na 25 seconden je gaspedaal los en start de wagen en maak een testrit je herkent je wagen niet meer terug!!

Nou ik kan jullie verzekeren dat het werkt, ongelooflijk! En nee, beslist géén placebo-effect ..........

Waarom schrijf ik dit nu op het Volvo-forum?
Wel intussen weet ik dat deze procedure óók bij diverse types Mercedes werkt dus misschien is er voor Volvo's ook een vergelijkbare oplossing.
De 'BMW-procedure' zul je wellicht in Volvo-termen moeten vertalen.

Uiteraard schrijf ik dit alles met het voorbehoud dat die procedure er blijkt te zijn en al ergens op dit forum staat beschreven.

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
prwi
3rd Gear member

"Thats great Mike ! Tell us more !"
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
evert65
6th Gear member

en.. wie vertaalt bmwees in volvoos?
keep calm!, your randomizer is running
lint
Geartronic member

Ik heb de BMW procedure in mijn S80 toegepast en merkte geen enkel verschil met rijden en schakelgedrag van de automaat.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

lint schreef:Ik heb de BMW procedure in mijn S80 toegepast .........
Kijk dat bedoel ik nu, dáárom had ik het ook geplaatst zodat de 'jonge onderzoekers' aan de slag konden. Jammer dat het niet werkt of ......... wellicht heb jij nog geen 'slome' automaat! ;-)

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
RoaldH
6th Gear member

En als je de accu meer dan 15 min loskoppelt?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
trompetje
5th Gear member
Contacteer:

Als zo'n ding adaptief is, waarom zou ik 'm dan moeten resetten? Dan hoort ie zich aan mij aan te passen......
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”