hallo
ik had hetvolgende voor
bi het inschakelen van de airco
- duidelijk hoorbaar inschakelen
- koelt effectief
- schakelt elke 3-10 seconden uit en aan
Ik had de wagen binnenbedaan bij de airco service en laten hervullen
Er was geen lek en slechts een miniem verlies van gas
is dat in en uitschakelen normaal voor de huidige temperaturen
(buiten 16 graden maar wagen stond in de zon en lekker warm binnen)
wie kan mij hierover uitslutisel geven
dit betreft een volvo c70 12/99
alvast bedankt
airco probleem of niet volvo c70 met ecc 99
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 22:47
hallo
als ik het vergelijk met de wagen van mijn vrouw- een citroenc3
dan blijkt de aircopomp gewoon draaien bij dezelfde temperaturen waar deze bij mij uitschakelt
is dat dan normaal?????
als ik het vergelijk met de wagen van mijn vrouw- een citroenc3
dan blijkt de aircopomp gewoon draaien bij dezelfde temperaturen waar deze bij mij uitschakelt
is dat dan normaal?????
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik denk niet dat dit de koppeling is, maar eerder de lage buiten temperatuur.
Het systeem in de Volvo schakelt op druk in het systeem. Hiervoor is een drukschakelaar in het lagedruk systeem geplaatst. Als de airco aan staat bepaalt de drukschakelaar wanneer de aircokoppeling in en uit schakelt. De temperatuur in het compartiment wordt vervolgens geregeld met de kleppen in het dash. Als het buiten koud is schakelt de airco ook vaker in en uit omdat de schakeldruk sneller wordt bereikt.
Sommige andere merken (de C3 bijvoorbeeld) hebben een compressor die een variabele opbrengst heeft. Deze kan wat minder opbrengst leveren en schakelt daardoor ook wat minder vaak aan en uit.
Dat schakelen is heel normaal en alles werkt naar behoren.
Het systeem in de Volvo schakelt op druk in het systeem. Hiervoor is een drukschakelaar in het lagedruk systeem geplaatst. Als de airco aan staat bepaalt de drukschakelaar wanneer de aircokoppeling in en uit schakelt. De temperatuur in het compartiment wordt vervolgens geregeld met de kleppen in het dash. Als het buiten koud is schakelt de airco ook vaker in en uit omdat de schakeldruk sneller wordt bereikt.
Sommige andere merken (de C3 bijvoorbeeld) hebben een compressor die een variabele opbrengst heeft. Deze kan wat minder opbrengst leveren en schakelt daardoor ook wat minder vaak aan en uit.
Dat schakelen is heel normaal en alles werkt naar behoren.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 22:47
gezien het in en uit schakelen bij het mooie weer laatst ook bleef duren toch eens terug gebweest maar naar een andere garage (bosch service)
verdikt : droger vol
wordt vervolgt
verdikt : droger vol
wordt vervolgt
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ludo schreef:Zó snel in en uitschakelen duid meestal op de magneetkoppeling. (luchtspleet te groot)
Als de service zo groot was, had men dat bij de aircoservice toch wel even kunnen controleren...
Alweer de magneetkoppeling,een airco bestaat uit veel meer onderdelen!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 22:47
hallo
nee het is ditmaal niet de magneetkoppeling maar de droger die vol met water zit (nooit vervangen geweest)
groetjes
nee het is ditmaal niet de magneetkoppeling maar de droger die vol met water zit (nooit vervangen geweest)
groetjes
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat bedoel ik:)