Ik kon dit onderwerp niet zo snel in de search terugvinden.
Is het mogelijk om de stootstrips in de deuren in carroseriekleur te bestellen en zelf te vervangen?
Stootstrip in carroseriekleur
- Dick@Volvo
- 3rd Gear member
Volgens mij zijn ze niet in kleur te bestellen/vervangen.
Laten spuiten lijkt mij de enige optie.
Laten spuiten lijkt mij de enige optie.
Volvo V60 T3 Powershift Momentum/150pk/Power Blue/Pandora 17"/juni 2014/Business Pack/Sensus Connect
Volvo V50 2.4i Geartronic Edition II/170pk/Electric Silver/Cordellia 16"/mrt 2010/High Performance/Leder
Volvo V50 2.4 Geartronic Edition II/140pk/Electric Silver/Caligo 16";/sept 2006/High Performance/Estate-line
Volvo S40 2.4i/170pk/Silver Metallic/Cygnus 16";/mei 2004/Premium Sound
Volvo V50 2.4i Geartronic Edition II/170pk/Electric Silver/Cordellia 16"/mrt 2010/High Performance/Leder
Volvo V50 2.4 Geartronic Edition II/140pk/Electric Silver/Caligo 16";/sept 2006/High Performance/Estate-line
Volvo S40 2.4i/170pk/Silver Metallic/Cygnus 16";/mei 2004/Premium Sound
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
volgens mij zitten ze geplakt en dan kan je ze niet verwijderen en weer monteren. Dus als je ze kwalitatief wil laten spuiten, kun je ze in de primer bestellen en die spuiten
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
bij de phase I was dat bij o.a. de Edition I/Kinetic en Edition II/Momentum het uiterlijke verschil, zou dus wel leverbaar moeten zijn
Volvo for life
- grad
- Starter
de stootlijsten zitten inderdaad geplakt met dubbelzijdig tape. ze zijn ook in de primer te bestellen. wil je geen nieuwe bestellen zul je de ouden voorzichtig moeten verwijderen en dan voor het mooie glad schuren en in de primer zetten en dan spuiten in de gewenste kleur.schuur je ze niet glad en laat je ze zo spuiten zie je de ruwe structuur weer terug.
-
- 2nd Gear member
Tips:
Voordat je ze verwijdert, de auto grondig schoon maken rond de lijsten, dit scheelt je krasjes langs de randen, veroorzaakt door zand en vuil.
Loshalen gaat makkelijk met een oud bankpasje! Die steek je bij een rand erachter en dan trek je het pasje voorzichtig achter de strip langs. Je zou er zelfs een fohn bij kunnen gebruiken, op die manier heb je nog minder kans op krassen door vuil, je hoeft dan veel minder kracht te zetten op het bankpasje.
Verwijderen van de taperesten gaat super met een karamelschijf. Ziet er uit als karamel en ruikt ook zo. Werkt echt perfect, maar niet met een te hoog toerental gebruiken (gewoon een accuboormachine op een lage stand).
Anders iets als Motip ontvetter om de resten te verwijderen, maar dat moet je heel snel weer weghalen met veel water i.v.m. de lak. Ik heb beide methodes geprobeerd op vorige auto's en het verwijderen van de stickerresten m.b.v. de karamelschijf is echt een aanrader!
Handigste (maar ook duurste) optie is om de lijsten in de grondlak bij de dealer te halen. Anders zelf zeer goed schuren, plastic primer, een vullende primer en constant gladschuren voor een mooi resultaat. Als je het zelf gaat doen ben je 3/4 van de tijd kwijt aan het schuren, de rest aan het spuiten. Hoe beter je schuurt, des te mooier het resultaat.
Voordat je ze verwijdert, de auto grondig schoon maken rond de lijsten, dit scheelt je krasjes langs de randen, veroorzaakt door zand en vuil.
Loshalen gaat makkelijk met een oud bankpasje! Die steek je bij een rand erachter en dan trek je het pasje voorzichtig achter de strip langs. Je zou er zelfs een fohn bij kunnen gebruiken, op die manier heb je nog minder kans op krassen door vuil, je hoeft dan veel minder kracht te zetten op het bankpasje.
Verwijderen van de taperesten gaat super met een karamelschijf. Ziet er uit als karamel en ruikt ook zo. Werkt echt perfect, maar niet met een te hoog toerental gebruiken (gewoon een accuboormachine op een lage stand).
Anders iets als Motip ontvetter om de resten te verwijderen, maar dat moet je heel snel weer weghalen met veel water i.v.m. de lak. Ik heb beide methodes geprobeerd op vorige auto's en het verwijderen van de stickerresten m.b.v. de karamelschijf is echt een aanrader!
Handigste (maar ook duurste) optie is om de lijsten in de grondlak bij de dealer te halen. Anders zelf zeer goed schuren, plastic primer, een vullende primer en constant gladschuren voor een mooi resultaat. Als je het zelf gaat doen ben je 3/4 van de tijd kwijt aan het schuren, de rest aan het spuiten. Hoe beter je schuurt, des te mooier het resultaat.
-
- 1st Gear member
Ik had gehoopt dat ze in kleur waren te bestellen. Maar in de primer bij de dealer betaal je zowieso de hoofdprijs.
Als het het dan nog moet laten spuiten ben je zo 400 euro verder. Dat is het me toch niet waard. Zelf doen blijft natuurlijk wel een risico. Nog maar eens goed nadenken wat ik doe.
Als het het dan nog moet laten spuiten ben je zo 400 euro verder. Dat is het me toch niet waard. Zelf doen blijft natuurlijk wel een risico. Nog maar eens goed nadenken wat ik doe.
- Tarantino
- 3rd Gear member
De smalle geplakte stootstrips op de deuren zijn/waren? in kleur te bestellen bij de dealer. Niet alle kleuren, maar wel de meest gangbare.
Prijs was rond de Euro 250.-
Hier kan je ze zelf niet voor laten spuiten
Groeten,
Quentin
Prijs was rond de Euro 250.-
Hier kan je ze zelf niet voor laten spuiten

Groeten,
Quentin
Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]