bart simpson schreef:Ehh. als je het zelf binnen een kwartier kan dan doe je het toch ook zelf?
Dat dacht ik ook en daarom stel ik dus ook de vraag. Kan het niet binnen een kwartier dan?
nee, je moet best wat meer dan alleen dat plastic kapje dat je bij halogeenverlichting hebt losmaken, dat is nu precies de reden dat het vervangen ook niet gratis is, qua tijd bijna een uurtje de 2.
(gewoon halogeen vraagt bij een VW New Beetle +/- 2,5uur)
Volvo verdient, wat de halogeenlampen betreft in ieder geval (Xenon kan ik niet over oordelen) zeker een compliment voor de usability! De VW New Beetle/Renault Espace zijn aardige voorbeelden van auto's hoe het niet moet...
neen, ik ging er inderdaad vanuit dat het gratis was -zelfs al had ik m'n eigen lampen- omdat het mij een eenvoudige en banale klus leek.. Maar nu lees ik dat bij xenon de bumper moet gedemonteerd worden alvorens men aan die units kan. Hier heb ik dan uiteraard ook begrip voor dat in dit geval niet alles in een kwartiertje geklaard is, maar dan nog vind ik het ongelooflijk dat ze daar meer dan een uur mee zoet zijn; wellicht speelt de volvologica hier weer parten.
Bart Simpson zegt dat in de voorwaarden staat dat niet xenon gratis vervangen is; ik zal van andere berichten onthouden hebben dat lampen in het algemeen vervangen gratis was. Dan is in eerste instantie zo'n factuur van 82€ even schrikken kan je wel verstaan :? Had mij beter moeten informeren, geef het toe
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)
If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
ik vind het zowieso een rare aanname: gratis montage.
Dus als ik met een paar halogeen lampjes naar de dealer gaat, worden ze er gratis onder gezet?
Nog sterker:
Je koopt bij een bandenboer een setje nieuwe banden, en bij de advertentie staat: gratis montage.
Je kan ergens anders een setje stukken goedkoper scoren, en je gaat naar die bandenboer: "hé, zet ze er ff gratis onder voor mij?"
Tegenwoordig gaat alleen voor niets de zon op, en zelfs is dat twijfelachtig: je betaalt tegenwoordig voor de gekste dingen belasting.
De volgende VOLVO's al gereden: 745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Nog een geluk dat de dealer ze erin wil zetten ...
Ik zie al wat er gebeurt: na verloop van tijd gaat een lampje stuk en dan bij de dealer gaan janken om garantie. Die dealer is niet gek! Ik zou als dealer niet eens mensen willen helpen die hun eigen spullen meebrengen om erin te laten zetten. Daarnaast zou er ook op de factuur moeten staan dat er GEEN garantie wordt verleend op deze betaalde dienst.
(Ja, ik heb heel soms in mijn werk ook te maken met zulke klanten en kan daar heel pissig over worden)
wim de jong schreef:ik vind het zowieso een rare aanname: gratis montage.
Dus als ik met een paar halogeen lampjes naar de dealer gaat, worden ze er gratis onder gezet?
Nog sterker:
Je koopt bij een bandenboer een setje nieuwe banden, en bij de advertentie staat: gratis montage.
Je kan ergens anders een setje stukken goedkoper scoren, en je gaat naar die bandenboer: "hé, zet ze er ff gratis onder voor mij?"
Tegenwoordig gaat alleen voor niets de zon op, en zelfs is dat twijfelachtig: je betaalt tegenwoordig voor de gekste dingen belasting.
naar mijn mening zie je de bandenboer gemiddeld éénmaal per jaar; de dealer waar iemand trouwe klant bij is en zijn wagen daar kocht zou in geval van het vervangen van een halogeenlamp toch mogen vrijgesteld worden van zo'n kosten, zelfs al komt die met zijn eigen lampen aanlopen. Niet dat dit in de algemene voorwaarden moet komen te staan, maar een beetje goodwill kan hier geen kwaad. Bij xenon ligt het anders, dat begrijp ik nu.
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)
Msuidgeest schreef:Nog een geluk dat de dealer ze erin wil zetten ...
Ik zie al wat er gebeurt: na verloop van tijd gaat een lampje stuk en dan bij de dealer gaan janken om garantie. Die dealer is niet gek! Ik zou als dealer niet eens mensen willen helpen die hun eigen spullen meebrengen om erin te laten zetten. Daarnaast zou er ook op de factuur moeten staan dat er GEEN garantie wordt verleend op deze betaalde dienst.
(Ja, ik heb heel soms in mijn werk ook te maken met zulke klanten en kan daar heel pissig over worden)
lampen worden niet onder garantie vervangen, dat wist ik en dat vind ik ook normaal..
ik zou het anders aanpakken als concessiehouder, that's all
Toen we nog een V40 hadden, ging binnen een half jaar een xenonlamp kapot. Dealer heeft dat toen heel netjes vervangen, zag ook dat er kleur verschil in zat en heeft meteen de andere ook overnieuwd.
Het is precies wat iedereen nu schrijft bij een V70 moet heel die bumper eraf om er een beetje bij te komen zonder zoals Ben ook zegt je hele hand open te halen.
Bij de nieuwe modellen kan je met twee kliks de lamp eruit halen (de unit) en dan kan je wat makkelijker de lampen verwisselen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Zie je wel, wat een onzin die Xenon lampen, kost alleen maar geld : Ik heb gewoon lekker ouderwetse degelijke lampjes, die mijn dealer in een handomdraai vervangt, voor nop.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
BlackSapphire schreef:Zie je wel, wat een onzin die Xenon lampen, kost alleen maar geld : Ik heb gewoon lekker ouderwetse degelijke lampjes, die mijn dealer in een handomdraai vervangt, voor nop.
Neeeee eenmaal mee gereden in het donker en je wilt niet meer zonder.