Een keer bij Kwikfit meegemaakt:
Auto rijdt weg met een spoor van olie.
Ik wijs de monteur er op.
Die heeft geen telefoonnummer van de klant.
Vergeten pakking leidt tot kapotte motor.
Dat komt echt alleen bij Kwikfit voor. Als je als monteur zo'n essentieel onderdeel vergeet, dan heb je niets in een garage te zoeken lijkt me. Bij andere bedrijven komen dit soort mensen gewoon niet aan de bak.
Reguliere beurt bij fastfit en reparaties bij volvo dealer?
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Groot verschil, klaar. Maar bij een beurt als deze gaat het doortikken, dat snap ik. Dan zit de winst in de uren.piotrV70 schreef:@VolvoMafia: dat verschil was bij mijn laatste beurt precies 50% (Grote beurt + distri + waterpomp: 700 vs 1450). Een pechhulp verzekering sluit ik alleen af voor de "grote vakantie" als ik met de caravan rij, kost bijna niks icm de doorlopende reisverzekering.
Overigens is jouw pechhulpconstructie verre van vergelijkbaar met Volvo Assistance, ook al geeft het jou voldoende zekerheid. Je kan het beter vergelijken met een hele complete Wegenwachthulp
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Neem de gulden middenweg.
Laat de Fastfitters links liggen maar informeer eens bij een kleine "dorpsgarage" met een lange reputatie, die kunnen zich geen slechte mond tot mond reclame permitteren (sociale controle) of zoals gezegd de specialist.
De oficiele dealer zal ongetwijfeld de meeste kennis in huis hebben, maar zie daar ook monteurs rondlopen die "net uit de luiers" zijn.
Wil niet zeggen dat ze slecht zijn, maar ik heb meer vertrouwen in de meer ervaren monteurs.Heb daarom ook mijn "vaste" monteur.(bij de Volvo, dat wel)
Vergelijk eens met mijngarage.nl
Laat de Fastfitters links liggen maar informeer eens bij een kleine "dorpsgarage" met een lange reputatie, die kunnen zich geen slechte mond tot mond reclame permitteren (sociale controle) of zoals gezegd de specialist.
De oficiele dealer zal ongetwijfeld de meeste kennis in huis hebben, maar zie daar ook monteurs rondlopen die "net uit de luiers" zijn.
Wil niet zeggen dat ze slecht zijn, maar ik heb meer vertrouwen in de meer ervaren monteurs.Heb daarom ook mijn "vaste" monteur.(bij de Volvo, dat wel)
Is ook een optie, in de goeie oude tijd heb ik mijn Multipla wel eens een grote beurt laten geven bij een FIAT garage in Napels, kostte ook ruwweg de helft van hier(loon dus loonkosten liggen er ook op de helft).V70/2.4D/2003 schreef: Voor mij geldt: Banden bij de bandenboer met de scherpste prijs. Onderhoud het liefste bij de dealer (maar dan wel de goedkoopste)
Met mijn Opeltjes ging ik naar de dealer in Dld voor onderhoud. Bij de Duitsers koste elke beurt 93 euro ex onderdelen/olie.
Blijft wel de vraag of in dat geval de Volvo assistance ook nog geldig is?
Vergelijk eens met mijngarage.nl
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Goelette
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
@ volvomafia en @ ben: ok, duidelijk 
Software zul je inderdaad gewoon voor naar de dealer moeten, wat je daar ook van mag vinden.
Wat houdt Volvo-assistance in? Zelfde als wegenwacht? Wie komt er naar je toe in een nachtelijke situatie? Wordt je auto altijd afgesleept naar de Volvodealer? Ben wel eens beniuwd eigenlijk hoe zoiets gaat.
Verder heb ik inderdaad al meerdere (erg) slechte verhalen over kwitfit gehoord. Ben er zelf maar een keer geweest om een band te laten plakken maar dat deden ze toen wel erg netjes (met momentsleutel weer vastzetten etc). Voor de rest geen eigen ervaringen.

Software zul je inderdaad gewoon voor naar de dealer moeten, wat je daar ook van mag vinden.
Wat houdt Volvo-assistance in? Zelfde als wegenwacht? Wie komt er naar je toe in een nachtelijke situatie? Wordt je auto altijd afgesleept naar de Volvodealer? Ben wel eens beniuwd eigenlijk hoe zoiets gaat.
Verder heb ik inderdaad al meerdere (erg) slechte verhalen over kwitfit gehoord. Ben er zelf maar een keer geweest om een band te laten plakken maar dat deden ze toen wel erg netjes (met momentsleutel weer vastzetten etc). Voor de rest geen eigen ervaringen.
Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Zo'n zogenaamde Volvo-specialist is ook niet alles. Ik heb eens een korte uitstap gemaakt, omdat ik vond dat de onderhoudskosten bij Volvo de pan uit rezen. Ik heb toen een aantal bedrijven met een bezoekje verblijd. E.e.a. staat elders wel te lezen, maar twee punten wil ik graag nog even delen.
Bij één bedrijf waar ik langs ben geweest, wilde men het onderhoud wel overnemen van de dealer. Er was echter een voorwaarde: Ik moest dan ook ALLES daar doen. :shock: Dus niet de grote beurt wel en bijvoorbeeld mijn banden elders. Jullie begrijpen dat ik met die gast snel was uitgepraat.
Bij een ander bedrijf was ik de eerste twee bezoeken voordeliger uit dan bij de dealer voor vergelijkbare werkzaamheden. Echter, bij het informeren naar de kosten van een grote beurt bleek hij in ene duurder te zijn dan de Volvo-dealer! Hierover nog wat heen-en-weer gemaild, maar daar kwamen we niet uit.
Sinds die tijd doe ik het reguliere onderhoud weer bij de dealer. Ook specifieke zaken, zoals laatst een storing in de verwarming, laat ik daar uitvoeren. Echter, mijn zomer- en winterbanden haal ik daar zeker niet, want die kosten een vermogen bij de dealer. Ook mijn lekkende condensor laat ik bij een aircobedrijf vervangen ipv bij de dealer. Dat kost me namelijk de helft.
Zo gebeurt het onderhoud door diegenen die er (ook) verstand van hebben en zijn de kosten te overzien.
Bij één bedrijf waar ik langs ben geweest, wilde men het onderhoud wel overnemen van de dealer. Er was echter een voorwaarde: Ik moest dan ook ALLES daar doen. :shock: Dus niet de grote beurt wel en bijvoorbeeld mijn banden elders. Jullie begrijpen dat ik met die gast snel was uitgepraat.
Bij een ander bedrijf was ik de eerste twee bezoeken voordeliger uit dan bij de dealer voor vergelijkbare werkzaamheden. Echter, bij het informeren naar de kosten van een grote beurt bleek hij in ene duurder te zijn dan de Volvo-dealer! Hierover nog wat heen-en-weer gemaild, maar daar kwamen we niet uit.
Sinds die tijd doe ik het reguliere onderhoud weer bij de dealer. Ook specifieke zaken, zoals laatst een storing in de verwarming, laat ik daar uitvoeren. Echter, mijn zomer- en winterbanden haal ik daar zeker niet, want die kosten een vermogen bij de dealer. Ook mijn lekkende condensor laat ik bij een aircobedrijf vervangen ipv bij de dealer. Dat kost me namelijk de helft.
Zo gebeurt het onderhoud door diegenen die er (ook) verstand van hebben en zijn de kosten te overzien.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
En ook dat kan bij een Volvo-specialist.VolvoMafia schreef:Dat is niet helemaal waar Marc. Vida wordt niet alleen voor het resetten of uitlezen gebruikt. Ook het zoeken naar storingen, het laden van eventuele nieuwere software, etc gebeurd allemaal via VIDA.
Dus even goed rond kijken, kwik-fit en dergelijke bedrijven mijden .
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Volvo assistance is pechhulp door heel Europa. Dus ook in je woonplaats. Ze helpen ook als je bv verkeerde brandstof tank, een lekke band hebt, zonder brandstof staat of je sleutels kwijt bent. Overdag wordt je geholpen door de dichtsbijzijnde Volvo dealer (tenzij je aangeeft door je eigen dealer geholpen te willen worden, uiteraard binnen normale grenzen) behalve op autosnelwegen. Dan komt er iemand van de ANWB, net als buiten kantooruren. Mocht je niet op pad geholpen kunnen worden, wordt je naar een Volvo dealer gebracht. Daarbij geldt dezelfde regel als hierboven. Gebeurd dat 's nachts, krijg je van de sleepdienst een vervangende auto. Ben je overdag naar de dealer gebracht en kan de auto niet snel gerepareerd worden, heb je ook recht op een vervangende auto.Goelette schreef: Wat houdt Volvo-assistance in? Zelfde als wegenwacht? Wie komt er naar je toe in een nachtelijke situatie? Wordt je auto altijd afgesleept naar de Volvodealer? Ben wel eens beniuwd eigenlijk hoe zoiets gaat.
Kijk hier maar eens: http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... tance.aspx
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Precies, pechhulp dus. Die doen precies hetzelfde. Hulpdienst, afslepen, vervangende auto. Wat voegt de volvo-badge toe op dit product ?VolvoMafia schreef:Volvo assistance is pechhulp door heel Europa. Dus ook in je woonplaats. Ze helpen ook als je bv verkeerde brandstof tank, een lekke band hebt, zonder brandstof staat of je sleutels kwijt bent. Overdag wordt je geholpen door de dichtsbijzijnde Volvo dealer (tenzij je aangeeft door je eigen dealer geholpen te willen worden, uiteraard binnen normale grenzen) behalve op autosnelwegen. Dan komt er iemand van de ANWB, net als buiten kantooruren. Mocht je niet op pad geholpen kunnen worden, wordt je naar een Volvo dealer gebracht. Daarbij geldt dezelfde regel als hierboven. Gebeurd dat 's nachts, krijg je van de sleepdienst een vervangende auto. Ben je overdag naar de dealer gebracht en kan de auto niet snel gerepareerd worden, heb je ook recht op een vervangende auto.Goelette schreef: Wat houdt Volvo-assistance in? Zelfde als wegenwacht? Wie komt er naar je toe in een nachtelijke situatie? Wordt je auto altijd afgesleept naar de Volvodealer? Ben wel eens beniuwd eigenlijk hoe zoiets gaat.
Kijk hier maar eens: http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... tance.aspx
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
Nog wat extra diensten as vergoedingen van vliegtickets/hotelkosten/baggage onder bepaalde omstandigheden (Voorwaarden zijn zeer redelijk, ik weet ze echter niet uit mijn hoofd)piotrV70 schreef:Precies, pechhulp dus. Die doen precies hetzelfde. Hulpdienst, afslepen, vervangende auto. Wat voegt de volvo-badge toe op dit product ?VolvoMafia schreef:Volvo assistance is pechhulp door heel Europa. Dus ook in je woonplaats. Ze helpen ook als je bv verkeerde brandstof tank, een lekke band hebt, zonder brandstof staat of je sleutels kwijt bent. Overdag wordt je geholpen door de dichtsbijzijnde Volvo dealer (tenzij je aangeeft door je eigen dealer geholpen te willen worden, uiteraard binnen normale grenzen) behalve op autosnelwegen. Dan komt er iemand van de ANWB, net als buiten kantooruren. Mocht je niet op pad geholpen kunnen worden, wordt je naar een Volvo dealer gebracht. Daarbij geldt dezelfde regel als hierboven. Gebeurd dat 's nachts, krijg je van de sleepdienst een vervangende auto. Ben je overdag naar de dealer gebracht en kan de auto niet snel gerepareerd worden, heb je ook recht op een vervangende auto.Goelette schreef: Wat houdt Volvo-assistance in? Zelfde als wegenwacht? Wie komt er naar je toe in een nachtelijke situatie? Wordt je auto altijd afgesleept naar de Volvodealer? Ben wel eens beniuwd eigenlijk hoe zoiets gaat.
Kijk hier maar eens: http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... tance.aspx
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Het feit dat je altijd bij een dealer gebracht wordt, het feit dat je het er geen kosten aan verbonden zitten (onder de voorwaarden) etc.
Ze doen niets anders, het is alleen inbegrepen. Wat is daar het probleem dan aan? Als je een hekel hebt aan de Volvo badge, overweeg dan eens een Audi te kopen... Oh verrek, die hebben allemaal een soortgelijke service.
Ze doen niets anders, het is alleen inbegrepen. Wat is daar het probleem dan aan? Als je een hekel hebt aan de Volvo badge, overweeg dan eens een Audi te kopen... Oh verrek, die hebben allemaal een soortgelijke service.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Volgens mij beslist ieder voor zich waar hij/zij de auto laat onderhouden. Mijn relatie met mijn niet-Volvo garagist is van zodanig niveau dat ik zeker weet op dezelfde service te kunnen rekenen (binnen NL). Voor EU heb ik de ANWB.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Net als zo'n beetje iedere amerikaan die geen garantie meer op z'n auto heeft, ga ik gewoon alleen nog naar de kwikfitter, ben voor $75 klaar (olie, filters, alles nalopen) ipv $750 bij de dealer. En dat VIDA gezeur is echt onzin alles kan gewoon via standaard OBD2 apparatuur, behalve misschien software updaten, anders zou de auto helemaal niet verkocht mogen worden hier.
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Heb ik ergens een probleem mee ? Ik vind het prima dat jij waarde hecht aan die assistance van Volvo. Ik bepaal liever zelf wat er bij de prijs inzit. Mijn garage rekent 45eu/u, de dealer 90eu/u. Do the math. Dat spendeer ik niet aan een 10 jaar oude auto. Voegt helemaal niets toe.VolvoMafia schreef:Het feit dat je altijd bij een dealer gebracht wordt, het feit dat je het er geen kosten aan verbonden zitten (onder de voorwaarden) etc.
Ze doen niets anders, het is alleen inbegrepen. Wat is daar het probleem dan aan? Als je een hekel hebt aan de Volvo badge, overweeg dan eens een Audi te kopen... Oh verrek, die hebben allemaal een soortgelijke service.
Bijna alle merken hebben zo'n service. Bij de Audi nooit nodig, motorkapje kan niet eens open

- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Dat is een hoop service op een 10 jaar oude V40, dat geloof je toch zelf niet ? Lees voor de grap die "voorwaarden" eens.Thuurc schreef:Nog wat extra diensten as vergoedingen van vliegtickets/hotelkosten/baggage onder bepaalde omstandigheden (Voorwaarden zijn zeer redelijk, ik weet ze echter niet uit mijn hoofd)piotrV70 schreef:Precies, pechhulp dus. Die doen precies hetzelfde. Hulpdienst, afslepen, vervangende auto. Wat voegt de volvo-badge toe op dit product ?VolvoMafia schreef: Volvo assistance is pechhulp door heel Europa. Dus ook in je woonplaats. Ze helpen ook als je bv verkeerde brandstof tank, een lekke band hebt, zonder brandstof staat of je sleutels kwijt bent. Overdag wordt je geholpen door de dichtsbijzijnde Volvo dealer (tenzij je aangeeft door je eigen dealer geholpen te willen worden, uiteraard binnen normale grenzen) behalve op autosnelwegen. Dan komt er iemand van de ANWB, net als buiten kantooruren. Mocht je niet op pad geholpen kunnen worden, wordt je naar een Volvo dealer gebracht. Daarbij geldt dezelfde regel als hierboven. Gebeurd dat 's nachts, krijg je van de sleepdienst een vervangende auto. Ben je overdag naar de dealer gebracht en kan de auto niet snel gerepareerd worden, heb je ook recht op een vervangende auto.
Kijk hier maar eens: http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... tance.aspx
- Goelette
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Dat wil ik nou juist liever niet eigenlijk, dat ie standaard naar de dealer gebracht wordt. Ik heb ook een oldtimer (renault) en die ging in frankrijk kapot. Kan ik gemakkelijk zelf maken, had alleen natuurlijk de onderdelen niet. Hulp van anwb houdt in: als het niet binnen 3 dagen gerepareerd kan worden, wordt je auto naar huis getransporteerd. Dat wilde ik dus, want ik kon het zelf voor een paar tientjes maken. Echter, zo'n renault kunnen ze in frankrijk best binnen 3 dagen fixen bij de garage... tegen een megahoog tarief natuurlijk...VolvoMafia schreef:Het feit dat je altijd bij een dealer gebracht wordt, het feit dat je het er geen kosten aan verbonden zitten (onder de voorwaarden) etc.
Dus goed opletten waar je wel en niks aan hebt.
Volvoassistance is voor mij sowieso niet handig om dezelfde reden, ik ga zo weinig mogelijk naar de dealer en kan dus helemaal geen aanspraak maken daarop. Maar was gewoon eens benieuwd

Conclusie: als je tóch naar de dealer gaat, kun je beter meteen ook volvoassistance pakken, want de service lijkt me prima in verglijking met ANWB, maar dan goedkoper.
Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
In de USA misschien, maar hier kan je toch echt minder.menjo schreef:En dat VIDA gezeur is echt onzin alles kan gewoon via standaard OBD2 apparatuur, behalve misschien software updaten, anders zou de auto helemaal niet verkocht mogen worden hier.
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Heb ook alleen maar slechte ervaringen met fastfitters (Kwikfit). Mijn auto was in onderhoud bij de Volvospecialist waar ik hem kocht maar aangezien die de boel ook liep te belazeren (betaald voor interieurfilter, geen gemonteerd, verkeerde bougies, auto niet goed uitgelijnd etc) denk ik dat de eerstvolgende kleine beurt gewoon bij de dealer gebeurt.
De 160.000km beurt heb ik vanwege de hoge prijs prive laten doen door een Volvomonteur in zijn vrije tijd. Jammer genoeg wil hij m'n auto niet in onderhoud nemen
De 160.000km beurt heb ik vanwege de hoge prijs prive laten doen door een Volvomonteur in zijn vrije tijd. Jammer genoeg wil hij m'n auto niet in onderhoud nemen

Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Heb verleden week mijn V70 binnegebracht bij de dealer voor groot onderhoud (60.000km) hield mijn hart vast als ik hem ging ophalen, maar het viel reuze mee, iets over de 300 euro en ze hebben (op mijn vraag) ook s/w geladen om mijn deuren te vergrendelen bij 7km/u.
Na alle verhalen over duur onderhoud bij de dealer was ik op het ergste voorbereid, maar dit vond ik een eerlijke prijs.
Na alle verhalen over duur onderhoud bij de dealer was ik op het ergste voorbereid, maar dit vond ik een eerlijke prijs.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Lang geleden was ik zelf filiaalmanager bij een fast fitter, ik beoefen dat beroep al lang niet meer en er is vast ook heel veel veranderd in de afgelopen jaren. Verder ga ik er achteraf ook niets slechts over schrijven, maar ik breng tegenwoordig mijn auto voor het onderhoud dat ik niet zelf doe naar een specialist en niet naar een fast fitter.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Komt door de kleur van je V70 IvoIvo Philips schreef:hield mijn hart vast als ik hem ging ophalen, maar het viel reuze mee, iets over de 300 euro
Wat is het werkplaatstarief per uur in Belgie?
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd