Hallo Allemaal,
Ik rij al jaren in een '65 amazon als hobby-auto en wil nu voor de dagelijkse wagen ook op volvo overstappen.
Ik sta nu op het punt om een V50 1.6D uit '05 te kopen met nog geen 120k op de teller, maar hik nog tegen 1 ding aan:
tijdens de proefrit zag ik op de BC de melding 'Anti-skid tijdelijk uitgeschakeld' staan. Al zoekend kom ik allerlei verklaringen tegen.
Wat zijn hiervan de meest voorkomende oorzaken?
Is het iets dat (redelijk) eenvoudig te verhelpen is? Of kan ik de wagen beter aan me voorbij laten gaan?
Anti-skid tijdelijk uitgeschakeld V50 1.6d
- michielhelsloot
- 1st Gear member
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Kan kapotte sensor ofzo zijn.
Laten uitlezen door een volvo-dealer en je weet't...
Laten uitlezen door een volvo-dealer en je weet't...
-
- 5th Gear member
Hoor je ook af en toe een tikkend geluid?
Zie laatste posts van dit draadje?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=33856#624003
Zie laatste posts van dit draadje?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=33856#624003
V40 T2 Nordic+
- michielhelsloot
- 1st Gear member
Bedankt beide voor de reacties!
Het tikkende geluid komt me niet bekend voor. De melding verdween ook niet nadat we de wagen een aantal (2-3) keer opnieuw hadden gestart.
Het tikkende geluid komt me niet bekend voor. De melding verdween ook niet nadat we de wagen een aantal (2-3) keer opnieuw hadden gestart.
- michielhelsloot
- 1st Gear member
Nog wat aanvullende info na navraag bij de naburige volvo dealer:
het blijkt dat vorige week de airbag van de wagen vervangen is na een uitgebreide airbag roof bij de dealer waar deze wagen staat (40+ auto's, allemaal de airbag weg! :shock::crazyeyes:).
Bij het vervangen van de airbag (onder gar. volvo) is ook de stuursensor-ring (?) vervangen. Na de reparatie blijken vrijwel alle 40 auto's nu de anti-skid melding te geven. Dit wordt gefixed onder garantie van de volvo dealer die die vervanging uitgevoerd heeft.
Dit klinkt in elk geval als een plausibele verklaring.
Ondanks dat, heb ik wel met de verkoper afgesproken dat de deal ontbonden wordt als er bij het uitlezen van de computer meer naar boven komt dan alleen de gevolgen van die sensor-ring.
het blijkt dat vorige week de airbag van de wagen vervangen is na een uitgebreide airbag roof bij de dealer waar deze wagen staat (40+ auto's, allemaal de airbag weg! :shock::crazyeyes:).
Bij het vervangen van de airbag (onder gar. volvo) is ook de stuursensor-ring (?) vervangen. Na de reparatie blijken vrijwel alle 40 auto's nu de anti-skid melding te geven. Dit wordt gefixed onder garantie van de volvo dealer die die vervanging uitgevoerd heeft.
Dit klinkt in elk geval als een plausibele verklaring.
Ondanks dat, heb ik wel met de verkoper afgesproken dat de deal ontbonden wordt als er bij het uitlezen van de computer meer naar boven komt dan alleen de gevolgen van die sensor-ring.
- michielhelsloot
- 1st Gear member
Update: de storing is bij volvo garage onder garantie verholpen; er was een communicatie probleem met de stuursensor ontstaan nav vervanging van de airbag.
Bij uitlezen vd boordcomputer waren er verder geen andere storingsmeldingen.
Ik ben inmiddels te tevreden eigenaar van een heerlijke, comfortabele V50!
Bij uitlezen vd boordcomputer waren er verder geen andere storingsmeldingen.
Ik ben inmiddels te tevreden eigenaar van een heerlijke, comfortabele V50!