raar geluid rechts achter..

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
kazV70tdi
2nd Gear member

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, recent een v70 tdi aangeschaft uit 1999 het volgende doet zich voor:

Als ik een bocht naar links inrijd hoor ik van rechts achter een hoog(schaaf) toon. Het geluid is constant. ook hoor ik een klein beetje gestommel rechts voor onder als ik over een mindergoed wegdek rijd..

heft iemand enig idee? dan kan ik het gaan fixen..

Alvast bedankt! Casper
Walter
Geartronic member
Contacteer:

eerlijk gezegd geen idee, kan van alles zijn onder de auto. Voor die rammel kunnen de staande stabilisatorstangen voor nog wel eens de schuld krijgen, ook al komt het geluid van achter.

Hoe scherpe bocht neem je?

Wil je je topictitel aanpassen? We horen je wel, je hoeft niet te gillen met caps on
lijkt erop dat de remklauw vastzit. kwestie van die vervangen of reviseren.

Wil je je topictitel aanpassen? We horen je wel, je hoeft niet te gillen met caps onlijkt erop dat de remklauw vastzit. kwestie van die vervangen of reviseren.

Wil je je topictitel aanpassen? We horen je wel, je hoeft niet te gillen met caps on
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
kazV70tdi
2nd Gear member

hey daar volvomafia,

Zoals je kunt zien aan de titel... CAPS stond denk ik aan, had het niet echt in de gaten, maar hoop dat t zo beter is!?

Het is het wennen hier op het forum ;-)

bedankt voor je reactie!
ik hoor de hoor de hoge toon als ik een stuurbeweging naar links maak, hoe scherper de bocht/hoe hoger de snelheid, hoe hoger /luider de toon..

kan het eventueel vastzitten van de remklauw (zuiger ofzo?) ook het rammelen veroorzaken?

dat van die staande stabilisatorstangen klinkt aannemelijk.. weet je of ik dat zelf kan bekijken/voelen? en is dat een duur geintje?

het weggedrag van de auto wordt verder (nog?) niet beinvloed door dee zaken..

ik hoor graag meer ..! tnx casper
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Thanks, went snel hoor :-)

Heel duur zijn die stangetjes niet. Zelf controleren is een beetje lastig, je moet even weten wanneer het wel of niet goed is en dat vind ik zelf ook lastig. De gevolgen voor het weggedrag zijn niet echt heel goed waarneembaar.

Als de remklauw vastzit, voel je meestal na een lange rit dat het wiel heet geworden is. Probeer niet de remklauw zelf aan te raken, die afdruk zal dan nog lang in je vingers staan. Het zou kunnen dat er gewoon wat vuil tussen de blokken en de klauw zit. Kwestie van alles uit elkaar halen, schoonkrabbelen en monteren met wat kopervet

Succes
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
kazV70tdi
2nd Gear member

Tnx mafia,

gister werd t geluid erger en inderdaad werd de velg warm/heet, kon mn hand er wel op houden, maar hoorde ook n licht schaafgeluid. Auto staat inmiddels bij monteur, en remmerij + stabilisatorstang(en) worden gecheckt. komt goed dus. hoop dat ik de beslissing op tijd heb kunnen nemen en dat mn schijven niet beschadigd zijn.

haudoe en bedankt, casper
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Ik had dit ook met mijn S70 maar dan rechtsvoorraan, bleken mijn schokdempers te zijn die aan vervanging toewaren.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”