Ik ben op dit moment in het bezit van een Chrysler Voyager maar ben van plan een S60 diesel aan te schaffen.Het zal er een worden van 2003/4.Waar moet ik op letten bij de aanschaf?Zijn tellerstanden van 200.000 km een probleem?Wat is het verbruik van deze auto?
Zomaar wat vraagjes waar ik graag meer van zou weten.Wie kan mij helpen?
Aanschaf S60 diesel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 18:30
- Locatie: Woerden
Mits goed onderhouden is een km stand van 200.000 km voor een D5 blok absoluut geen probleem.
Let even op verstuivers, dual mass vliegwiel en koppeling bij een S60 D5.
Let even op verstuivers, dual mass vliegwiel en koppeling bij een S60 D5.
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
- Goelette
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
ik heb een kmstand van 385000 met mijn 2001 D5. Dus het HOEFT geen probleem te zijn. Zo zijn er meerdere hoge standen hier op t forum. Echter als je even zoekt vind je ook een horrorverhaal van zo'n D5 met lagere stand. Die zal echter wel een uitzondering zijn.
Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9313
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Verbruik van mijn D5: 1 op 19,3 de vorige keer :mrgreen:
Bij mij tikt de koppeling in m'n voet, beetje het gevoel wat je rem doet als de abs ingrijpt maar dan heel licht. Als ik het van te voren wist kon ik er meer rekening mee houden bij de aanschaf, dus als je een proefrit maakt...
Bij mij tikt de koppeling in m'n voet, beetje het gevoel wat je rem doet als de abs ingrijpt maar dan heel licht. Als ik het van te voren wist kon ik er meer rekening mee houden bij de aanschaf, dus als je een proefrit maakt...
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 18:30
- Locatie: Woerden
Dual mass vliegwiel....
Het kan geen kwaad maar wel in de gaten houden.
Het kan geen kwaad maar wel in de gaten houden.
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33124
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wat moet er allemaal vervangen worden dan als hij zo meteen meer dan 230.000km gereden heeft?
Heb hier namelijk zo'n S60 staan van de vader van mijn vriendin en ik ben benieuwd wat we daar aan kosten voor gaan krijgen.
Heb hier namelijk zo'n S60 staan van de vader van mijn vriendin en ik ben benieuwd wat we daar aan kosten voor gaan krijgen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 18:30
- Locatie: Woerden
Misschien krijg je wel helemaal geen kosten. Ga er niet direct vanuit dat je kosten krijgt.
Dit is allemaal afhankelijk van het onderhoud en hoe de auto bereden is.
Zaken die in de loop van de tijd kunnen voorkomen:
- dual mass vliegwiel
- koppeling inclusief drukgroep
- verstuivers
- automatische deurvergrendeling
- luchtmassameter
- condensator airco
- intercooler
- rubbers van draagarmen
Dit is allemaal afhankelijk van het onderhoud en hoe de auto bereden is.
Zaken die in de loop van de tijd kunnen voorkomen:
- dual mass vliegwiel
- koppeling inclusief drukgroep
- verstuivers
- automatische deurvergrendeling
- luchtmassameter
- condensator airco
- intercooler
- rubbers van draagarmen
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Condensor bedoel je...Zaken die in de loop van de tijd kunnen voorkomen:
- dual mass vliegwiel
- koppeling inclusief drukgroep
- verstuivers
- automatische deurvergrendeling
- luchtmassameter
- condensator airco
- intercooler
- rubbers van draagarmen
Van dit lijstje heb ik van 185k - 325k km alleen condensor en draagarmrubbers hoeven vervangen.
Wat ook nog aan de beurt is >250k:
- thermostaat (zie ook threads afgelopen winter) - kost 200 Euro voor een D5;
- wiellagers
- motorsteun (en)
- stuurkogels
- regelmatig (!) stabilisatorstokjes (voor en achter);
Als je alles opsomt, lijkt het een enorme lijst. De ene D5 eigenaar heeft pech, de ander geluk. Ik zou echter rekening houden met ongeveer 1200 Euro onderhoud per jaar (gebaseerd op 20000 km/jr). Daar kun je al het veelvoorkomend onderhoud wel mee betalen.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 18:30
- Locatie: Woerden
Condensor klopt...tikfout
Die 1200 euro per jaar komt wel overeen met mijn uitgaven.
Die 1200 euro per jaar komt wel overeen met mijn uitgaven.
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
dus een automaat nemen :headbang:
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 18:30
- Locatie: Woerden
Mmmmm,
De Geartronic perikelen zijn volgens mij ook uitgebreid besproken op dit forum.
De Geartronic perikelen zijn volgens mij ook uitgebreid besproken op dit forum.
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9313
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik heb sinds september vorig jaar 20.000 km gereden, tot nu toe alleen 2 achterbanden vervangen en hij rijdt dik 1 op 17. Binnenkort moeten de voorbanden ook, en nieuwe remblokken rondom. Mooi goedkoop dus, ik zal wel geluk hebben met deze. Maar zoiets weet je toch van te voren niet?mehrzahl schreef:De ene D5 eigenaar heeft pech, de ander geluk. Ik zou echter rekening houden met ongeveer 1200 Euro onderhoud per jaar (gebaseerd op 20000 km/jr). Daar kun je al het veelvoorkomend onderhoud wel mee betalen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
ja klopt: dual mass vliegwiel, koppeling inclusief drukgroep ect ect, jaja tis me wat met die GT`s t.o.v. de handbak :?:Salaridebrito schreef:Mmmmm,
De Geartronic perikelen zijn volgens mij ook uitgebreid besproken op dit forum.
snap het niet hoor zoveel is er niet te vinden en zelf alleen maar giga goeie ervaring met de oude automaat en nu de GT
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Jeroen, ik spreek je nog wel met je koppeling...Mooi goedkoop dus,

Ik heb gewoon mijn ervaring over 140.000 km en 6 jaar gedeeld, wil niet zeggen dat het veel goedkoper of veel duurder kan worden.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html