Probleem Keyless Entry

Alles over de 440 / 460
Gebruikersavatar
Volvo440ever
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
Locatie: Rotterdam

Beste Liefhebbers,

Ik heb sinds kort een "keyless entry" relais ingebouwd + bijpassende zender.

Als ik op de knopjes druk van de zender gaan alle deuren open/dicht behalve de bestuurdersdeur.

Als ik de bestuurdersdeur open/dicht doe met de sleutel, gaan alle deuren open/dicht.

Wat klopt er niet? Heeft iemand hiermee ervaringen?

Hoor graag van jullie.
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

als ik het goed heb moet er nog een motortje geplaats worden bij de bestuurdersdeur. weet het niet 100% zeker.
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
Volvo440ever
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
Locatie: Rotterdam

Weet iemand waar dit motortje zit in de deur?
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

als het orgineel is zit het bij het slot. je kan hem net zien zitten. wel lastig bij te komen. moet hem zelf bij mij achter nog doen.
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Je hoeft niets bij te plaatsen bij gebruik van de originele keyless entry, dat is enkel van toepassing voor aftermarket zaken.

Aangezien je zegt dat het handmatig openen/sluiten van de bestuurdersdeur wel de overige deuren triggert is er dus verbinding van de deur "naar buiten". Het motortje lijkt me dus niet stuk als hij wel een signaal kan uitzenden (tenzij hij half/half kapot is en wel kan zenden maar niet ontvangen...)

Blijft over het openen/sluiten van de bestuurdersdeur via de andere middelen, daarvoor worden de /dunne/ groene en gele draad gebruikt die vanaf de keyless enry module lopen. Kun je eens meten of daar wel (kortstondig) stroom op komt te staan zoals bij de dikke groene+gele (de dikke is voor de andere deuren)?

Ook ben ik benieuwd of je dashboardknopje hetzelfde euvel vertoont als je handzender of dat daar ook nog een verschil in zit.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
Volvo440ever
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
Locatie: Rotterdam

Ik kan helaas niet meten of er stroom op zit omdat ik geen meetapparaat heb (en geen idee hoe ik het zou moeten doen :oops: )

Als ik het dashboardknopje indruk dan gaan ook alle deuren dicht behalve de bestuurdersdeur. Deze moet ik dan zelf dichtmaken. Als er geen stroom op staat, dan gaan alle deuren dicht als ik de bestuurdersdeur met de hand dicht doe.
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

hey,

heb je vanavond tijd om naar hoogvliet te komen dan zou ik er ook mee kunnen kijken. heb ook een multi meter dus komen al een eind

ik hoor het wel
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
Volvo440ever
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
Locatie: Rotterdam

Vanavond helaas niet, maar een andere dag zou wel kunnen.
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

effe toegevoegd op msn praat iets makkelijker
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

net is laurens hier geweest en samen gekeken.

er moet toch een ander motortje geplaats worden.

wat het is als je een 400 heb zonder keyless maar wel met cv dan heeft het motortje in de bestuurdersdeur 3 kabels. bruin is de vaste draad. als je met de sleutel de deur open maakt dan wordt 1 van de andere kabels gevoed en gaat naar de rest van de deuren. en vica versa. we hebben meteen bij mij in de auto gekeken hoe dat daar zit en daar is het toch anders.

in die is het motortje net zo uitgevoerd als de andere deuren. dus wordt dit geschakeld via het kastje. om de deuren te openen via de sleutel komen er 3 kabels vanaf het slot.

laurens heeft al een nieuw slot liggen dus die wordt vervangen. nieuw motortje erin en het werkt
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Het lijkt me alleen dat als je er de standaard tweedraads motor (niet-sturend dus) erin zet dat je dan niet meer met de sleutel in de bestuurdersdeur de rest kan openen. Werkt dat bij jou wel dan? Dat zou namelijk wel moeten zou ik zeggen.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

het is nu zo bij laurens:

er zit een motortje in met 3 draden. deze schakelt in de ouwe situatie de andere deuren.

in de nieuwe situatie (dus met keyless)
komen er 3 draden van het slot. deze gaan op de connector waar eerst het motortje met 3 draden zat.
dit gaat naar het cvkastje.
vanaf hier komen er 2 draden terug om het nieuwe motortje te sturen.

dit is getest met een slot wat laurens los had liggen en een motortje wat ik zelf nog steeds in de linkerachter deur moet plaatsen
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Dus als ik het goed begrijp is de verbinding tussen de handgreep met sleutelgat en de motor die aan het slot zit niet meer direct met een duwstang (die normaal gesproken de stuurmotor doet activeren) maar gaat het via de keyless module? Dan krijg je dus vier cpv-draden (zowel dik als dun groen+geel) in je bestuurdersdeur waarvan de dikke naar de motor gaan zoals bij de overige deuren en de dunne naar (een microswitch?) het sleutelgat.
Betekent dat je een sleutelgat moet hebben met microswitch en een extra (slave) CPV-connector in je deur, correct? In de niet-keyless situatie komen er namelijk geen draden uit je sleutelgat zelf (geen microswitch maar gewoon een stangetje direct naar je deurslot) en heb je alleen de driepolige connector (dun groen+geel en bruin) in je deur zitten.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

wat je zegt klopt.

hij heeft nu nog een slot met een stangetje naar beneden toe. dit gaat naar het motortje wat de deuren aanstuurt

in de nieuwe situatie zit er dus inderdaad iets van een microswitch in de handgreep.
die kabel daarvan gaan naar de 3polige connector toe

hij heeft ook de 2 polige al liggen daar hadden we de motor op aangesloten en het werkte zoals het zou moeten
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
Volvo440ever
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
Locatie: Rotterdam

Eindelijk!!!!!!!! Hij doet het!!!!! :P

Ik heb een motortje (2-polig) uit een rechter voorportier gehaald en die in mijn deur geplaatst.

Ik had een handvat met microswitch die ik wilde aansluiten, maar ik kreeg mijn cilinder er niet (werkend) in.

Het is mij uiteindelijk gelukt om de microswitch over te zetten in mijn handvat en, tjakkaaa, het werkte.

Alles getest en daarna de boel dichtgegooid. Nu nog de 2e zender werkend zien te krijgen.

Timo bedankt voor de hulp :thumbright:
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

dat is mooi om te horen. alsjeblieft.

als je met nog meer elek problemen zit hoor ik het wel:P
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
Live4Volvo
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
Locatie: Molenhoek
Contacteer:

Ik heb ook een probleempje met mijn keyless entry:

Sinds ik het heb geïnstalleerd blijft mijn binnenverlichting branden.
Ik heb alle schakelaars bij de deuren gecontroleerd en lijken allemaal in
orde te zijn. ook tijdens het rijden brand het waarschuwingslampje "portier open".

Kan het kloppen dat de Keyless Entry module de binnenverlichting na een x aantal seconden, na het afsluiten of starten van de auto, moet uitschakelen maar dit niet doet?

Ik heb ook nog geen afstandsbedieningen bij de module, maar ik heb al begrepen dat ik gewoon een "nieuw" setje kan kopen en kan laten programmeren.
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

als je de motor start gaat de verlichting meteen uit.
afstandsbediening moet zo te programeren zijn.

als ik het zo zie blijft er toch een schakelaartje hangen. wat je moet doen is de deurschakelaars. als je vanaf buiten kijkt zie je deze knopjes zitten. 1 voor 1 loshalen. als het dan goed is moet hij uiteindelijk uit gaan. zolang er geen schakelaar aangesloten is hoort het lampje niet te branden. kijk dit na

als dit het niet is hoor ik het wel dan duik ik effe wat verder in het schema
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
Live4Volvo
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
Locatie: Molenhoek
Contacteer:

alle knopjes los gehad, lamp ging niet uit.
Vervolgens alles weer aangesloten en keyless entry losgekoppeld
lamp ging meteen uit (met alle deuren dicht).

Het zit hem dus in de module óf in de bedrading.

Moeten er soms nog aanpassingen worden gedaan aan de bedrading?
Of is het gewoon het feit dat de afstandsbedieningen ontbreken?

of... is het iets anders :D?
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
Gebruikersavatar
Live4Volvo
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
Locatie: Molenhoek
Contacteer:

Opgelost!

Zoals ik al vermoede: er moet een hele kleine aanpassing worden gedaan:

Achter de afdekplaatjes/zekeringkast zit een klein bruin één pins connectortje.
er gaat een geel-rode draad in en er komt een geel-witte draad uit. Deze connector zit in volvo's zonder VKE vast en mét VKE moet deze loshangen.

Nu alleen nog een setje handzenders op de kop tikken!
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”