Kentekengewicht

Plaats reactie
PAM
1st Gear member

Beste forummers,
Op de website van Volvo en ook in de brochure staat dat het leeggewicht van een V70 2.0D 1552 kg bedraagt. Als defensiemedewerker tijdelijk werkzaam en woonachtig in Duitsland heb ik een V70 besteld via het zgn military sales programma. Nu krijg ik net het COC (certificate of confirmity) onder ogen van mijn zojuist gearriveerde V70 en daar staat op dat het leeggewicht van de auto 1796kg bedraagt :shock: . Met dit COC krijg ik een zgn. tijdelijk NATO nummer. Nu vraag ik mij af wat het kentekengewicht gaat worden als ik volgend jaar terug verhuis naar NL en de auto ga laten keuren en aanmelden bij de RDW. Iemand daar ervaring mee??

groet

Paul
V70 2.0D Momentum (MY 2010), Electric Silver (met pensioen na 270.000km). Per 29 juli XC40 Pure Electric (single engine) MY2023, Core, Black edition + Climate pack.
PAM
1st Gear member

Een telefoontje vanmiddag naar Volvo Consumer relations leverde na korte tijd onderstaand mailtje op waarin de oorzaak vermeld staat:

Voor zover wij kunnen nagaan is het gewicht dat op het kenteken vermeld zal gaan worden: 1552 kg. Onderstaand bericht is over ditzelfde onderwerp is eerder door Volvo Car Corporation opgemaakt.

Met vriendelijke groet,
Volvo Cars Nederland B.V.

Marjan de Ridder

Customer Relations Consultant
P.O. box 16, NL-4153 ZG Beesd
Stationsweg 2, NL-4153 RD Beesd
Telephone +31-345-688267
Fax +31-345-688382
e-mail: mridder@volvocars.com
internet: www.volvocars.com
KvK Rivierenland nr. 14051974

--------------------------------------------------------------------------------

Subject: RE: weight information

the discrepancy between the Running order weight on the COC compared to the weight in the WVTA is due to a change in the latest EC regulation 385/2009 (Updating Annex IX regarding COC) that we have to fulfil mandatory for all cars latest 29th of April this year.

We introduced this new COC as from week 9 this year.

The short explanation is that we on the COC must provide a more build specific weight compared to the weight we use during type approval and are showing in the WVTA.

Because of this the COC weight will be higher and reflect better the build weight with options compared to the certification weight.

I hope this can bee of assistance for you.

Med Vänliga Hälsningar/Kind Regards/ 美好的祝福
Project support

Volvo Car Corporation
Dept. 58840/VAKHABVS
SE-405 31 Goteborg
Sweden

Volvo. for life

Registered Office Göteborg, Sweden
Registration No. 556074-3089
V70 2.0D Momentum (MY 2010), Electric Silver (met pensioen na 270.000km). Per 29 juli XC40 Pure Electric (single engine) MY2023, Core, Black edition + Climate pack.
Johann
5th Gear member
Contacteer:

Kan je met redelijke zekerheid melden dat je gewoon aan de beurt bent en het hoge gewicht op 't kenteken krijgt.

Heel misschien als mensen van Volvo zich er mee gaan bemoeien heb je kans dat het lage gewicht er op komt maar anders gaat de auto gewoon op de weegschaal.

Is al vele malen eerder voorgekomen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

De weegschaal is inderdaad altijd een hoog gewicht, haal hem als je gaat echt helemaal leeg, reservewiel en krik eruit, ruitensproeiervloeistof en brandstoftanks zo leeg al mogelijk, alles wat eruit of eraf kan thuislaten.
Volvo for life
PAM
1st Gear member

Maar..... als Volvo, zo als ze zelf schrijven in hun email, agv een wijziging in de Europeese regelgeving, hogere gewichten in hun voertuig-documenten gaan voeren.......................betekent dit dan dat vanaf nu alle nieuw te registreren auto's zwaarder gaan worden?????
Dit is natuurlijk niet aleen van toepassing voor Volvo maar ook voor alle andere auto's.

Iemand bekend met deze wijziging in de regelgeving????

groet

Paul
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

de definitie "ledig gewicht" is vaak het probleem, wij kennen naast de 1552 kg ledig gewicht ook 1652 kg als rijklare massa, in sommige landen is een auto pas dan rijklaar als er ook een persoon bij inzit, dan schiet je lekker op naar > 1700kg
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”