Waarschijnlijk wordt mijn ouwe trouwe 850-T5 binnenkort vervangen door een V70 uit 2004. Deze heeft een RTI navigatie systeem, maar wat ik daar van gezien en over gelezen heb, zou ik toch liever iets anders willen. Momenteel gebruik ik een PDA met TT.
Nou heb ik al het eea gelezen over andere navigatiesystemen aansluiten op het RTI-display, maar veelal is mij dit niet geheel duidelijk. Weet iemand wat ik het beste kan doen als ik de bestaande RTI zou willen vervangen door een ander navigatiesysteem (bij voorkeur TT) en daarbij wel het mooie RTI-scherm wil houden?
Van RTI naar iets anders ...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 20:51
Mijn excuses, ik had watmeer kunnen lezen op dit sub-forum alvorens deze vraag te stellen.
Ik begrijp dat ik met een VDO systeem en een VBB van volvotech de boel om zou kunnen bouwen? Kan ik daar elk VDO syteem voor gebruiken? Wat geeft de mooiste oplossing?
Ik begrijp dat ik met een VDO systeem en een VBB van volvotech de boel om zou kunnen bouwen? Kan ik daar elk VDO syteem voor gebruiken? Wat geeft de mooiste oplossing?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Yup, elke VDO in de 5000 serie kan hier aan of een garmin GVN-53 bijv.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Ken alleen de Garmin redelijk goed dus kan je geen antwoord geven. (al helemaal geen ervaringsantwoord).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17725
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Ik zou eerst maar eens afwachten en de RTI een tijdje gebruiken. Het is anders dan TT, maar heeft ook specifieke voordelen, zoals:
1) Stuurbediening. Zie dat aanraakscherm van een TT maar eens in te stellen op een ongelijke weg.
2) Split screen; 2 verschillende schalen naast elkaar is superhandig. Bij TT kan je slechts met veel moeite tijdelijk de schaal veranderen.
3) Al je favorieten blijven keurig bewaard; bij TT zijn ze weg na een kaartupdate.
En dan zijn er nog wel meer, maar dan moet je je verdiepen in de andere topics hierover.
Het vergt in de praktijk enkele weken gewenning, maar daarna maakt het eigenlijk weinig uit of je TT of RTI gebruikt.
Ik gebruik mijn TT eigenlijk alleen nog op lange vakantieritten, samen met de RTI; in NL alleen RTI.
1) Stuurbediening. Zie dat aanraakscherm van een TT maar eens in te stellen op een ongelijke weg.
2) Split screen; 2 verschillende schalen naast elkaar is superhandig. Bij TT kan je slechts met veel moeite tijdelijk de schaal veranderen.
3) Al je favorieten blijven keurig bewaard; bij TT zijn ze weg na een kaartupdate.
En dan zijn er nog wel meer, maar dan moet je je verdiepen in de andere topics hierover.
Het vergt in de praktijk enkele weken gewenning, maar daarna maakt het eigenlijk weinig uit of je TT of RTI gebruikt.
Ik gebruik mijn TT eigenlijk alleen nog op lange vakantieritten, samen met de RTI; in NL alleen RTI.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4286
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Zoals wel vaker opgemerkt een RTI systeem is heel goed om je van A naar B te brengen en niet meer. Ieder modern navigatie systeem is sneller, ziet er mooier uit, is makklijker te updates, denk aan andere stemmen, POI etc.
Zelf wil ik niet zonder RTI gewoon weg omdat het ding doet waar het er bij mij voor in de auto zit. Breng me naar een plek die ik zo niet weet te vinden, daarbij het gemak voor stuurwielbediening en geen gedoe met zuignappen op andere constructies due je weer dient te verwijderen bij het verlaten van de auto
Zelf wil ik niet zonder RTI gewoon weg omdat het ding doet waar het er bij mij voor in de auto zit. Breng me naar een plek die ik zo niet weet te vinden, daarbij het gemak voor stuurwielbediening en geen gedoe met zuignappen op andere constructies due je weer dient te verwijderen bij het verlaten van de auto
Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht
Even los van de problemen die ik had met de weergave van de Garmin op mijn oudere RTI-scherm: ik begin nu ook pas goed te wennen aan de Garmin t.o.v. mijn oude TomTom. Wennen aan een nieuw systeem kost gewoon even tijd, dus ik zou je "echte" RTI-systeem gewoon eerst eens (een paar duizend km) een kans geven. Je hebt de auto nu toch nog niet eens?
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
In mijn vorige Volvo gebruikte ik een PDA met TT applicatie i.c.m. een brodit houder. Ook ik was bevreesd dat ik met mijn huidige Volvo voorzien van RTI functionaliteit in zou leveren maar het tegendeel is waar.
De TMC functie werkt zoveel beter dan het abbo van TT voor file info en de routebegeleiding bij complexe op/afritten van snelwegen is veel duidelijker doordat het splitscreen de exacte ligging van de wegen weergeeft (ik kan niet spreken over de laatste discrete TT's met rijstrook info).
De bediening tijdens het rijden, zoals Battlecuiser en sbv al opmerken, is ook veel eenvoudiger alsmede het volledig uit zicht verdwijnen als de navigatie niet nodig is.
Het is wel even wennen na een TT maar na enige tijd ga je het systeem echt wel waarderen en ach de meertijd nodig om een route te berekenen is in de praktijk nooit een probleem gebleken.
Ik zou zeggen gewoon 3 maanden proberen voordat je drastische maatregelen wil nemen. Uiteindelijk doen ze allemaal hetzelfde en wat maakt het uit hoe de stem klinkt? Die is standaard bij het RTI gewoon helder en goed verstaanbaar.
Ik heb meer "nut" van mijn RTI op lange ritten naar Z-Frankrijk dan ik ooit heb gehad van mijn TT.
De TMC functie werkt zoveel beter dan het abbo van TT voor file info en de routebegeleiding bij complexe op/afritten van snelwegen is veel duidelijker doordat het splitscreen de exacte ligging van de wegen weergeeft (ik kan niet spreken over de laatste discrete TT's met rijstrook info).
De bediening tijdens het rijden, zoals Battlecuiser en sbv al opmerken, is ook veel eenvoudiger alsmede het volledig uit zicht verdwijnen als de navigatie niet nodig is.
Het is wel even wennen na een TT maar na enige tijd ga je het systeem echt wel waarderen en ach de meertijd nodig om een route te berekenen is in de praktijk nooit een probleem gebleken.
Ik zou zeggen gewoon 3 maanden proberen voordat je drastische maatregelen wil nemen. Uiteindelijk doen ze allemaal hetzelfde en wat maakt het uit hoe de stem klinkt? Die is standaard bij het RTI gewoon helder en goed verstaanbaar.
Ik heb meer "nut" van mijn RTI op lange ritten naar Z-Frankrijk dan ik ooit heb gehad van mijn TT.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht
Bij mij ook hoor...
...inmiddels
Check
...inmiddels
Check
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 20:51
Bedankt voor alle reacties. Ik zal het ook wel even proberen, maar mijzelf kennende ....
Wat ik vooral zal missen is de 3D weergave. Maar ik wil wel graag het mooie op- en neer schuivende scherm houden. Vandaar de omschakeling naar een blackbox navigatie via een VBB.
Wat ik vooral zal missen is de 3D weergave. Maar ik wil wel graag het mooie op- en neer schuivende scherm houden. Vandaar de omschakeling naar een blackbox navigatie via een VBB.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 20:51
Nou, dat was weer paniek om niks. Vandaag proefrit gemaakt en RTI viel me echt reuze mee. Birdview heb ik geen moment gemist.
Overigens, de koop is doorgegaan... binnenkort rij ik dit:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6738335
:happy7:
Overigens, de koop is doorgegaan... binnenkort rij ik dit:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6738335
:happy7:
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6342
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Inderdaad een mooie V70
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Strak!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32904
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Heel mooi!!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht
Oeh! Hij is mooi!
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2113
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Vette bak! Goede smaak heb je! (auto is bijna exact gelijk als de mijne!)Huit schreef:Nou, dat was weer paniek om niks. Vandaag proefrit gemaakt en RTI viel me echt reuze mee. Birdview heb ik geen moment gemist.
Overigens, de koop is doorgegaan... binnenkort rij ik dit:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6738335
:happy7:
De advertentie spreekt trouwens over een 250pk en 5 versnellingen versie. Maar dat is niet correct, was je waarschijnlijk al achter gekomen. Het betreft toch echt een MY2005 en die heeft 260 pk en 6 versnellingen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 20:51
Dank allen!
Ja, dat had ik al gezien inderdaad en gemerkt tijdens de proefrit .t5power schreef: De advertentie spreekt trouwens over een 250pk en 5 versnellingen versie. Maar dat is niet correct, was je waarschijnlijk al achter gekomen. Het betreft toch echt een MY2005 en die heeft 260 pk en 6 versnellingen.